Vraag

behoud gsmnrs. na stopzetting bvba

  • 4 January 2023
  • 12 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties

Eind dit jaar, begin 2024 willen wij onze vennootschap stopzetten. Maar de vraag is of wij onze gsmnrs. dan ook kunnen overdragen naar onze privé? Familie, vrienden enz… kennen deze nummers.

Welke stappen dienen er ondernomen te worden aub?

Alle tips zijn welkom.


12 reacties

Ter info: Ik vermoed dat het  op gelijkaardige wijze zal moeten gebeuren als hier bv. Van prive naar business | Proximus Forum 

Of mss worden de gsm nummers eerst naar P&G omgezet…..

Maar als een PX forummedewerker hier de draad opneemt kan dit verder verduidelijkt worden.

Reputatie 7
Badge +3

@jhl   Dag dan kun je best, het document in bijlage, invullen en het ons ( zie document) terug laten geworden. Groetjes Luc

Reputatie 3
Badge +1

Dank u wel voor de tips.

Ik bewaar het document tegen dat het nodig is.

Zijn daar op dat moment “kosten” aan verbonden, want de adressen zullen niet meer identiek zijn.

Alvast dank.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dank u wel voor de tips.

Ik bewaar het document tegen dat het nodig is.

Zijn daar op dat moment “kosten” aan verbonden, want de adressen zullen niet meer identiek zijn.

Alvast dank.

 

@jhl  Normaal gezien niet daar het gewoon gaat over een administratieve wijziging is , waar geen interventie van een technieker ter plaatse voor nodig is of een heractivatie van een dienst wegens  verhuis.

Reputatie 7
Badge +3

@jhl Zoals @Pat52 al aanhaalde is dat gratis voor de gsm-nummers.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@jhl

en niet vergeten: gsm nrs niet opzeggen als ze door anderen gaan gebruikt worden

opzeg is nummer is niet meer actief en niet meer bruikbaar

als de nummers bij prox blijven is het voldoende om het document in te vullen 

Als ze naar een andere provider zouden gaan, dient die een aanvraag te doen om de actieve nummers over te nemen.

groeten

Tina

Reputatie 6
Badge +2

als de nummers bij prox blijven is het voldoende om het document in te vullen 

Als ze naar een andere provider zouden gaan, dient die een aanvraag te doen om de actieve nummers over te nemen.

 

Als de nummers naar een andere provider zouden moeten gaan, zou ik het toch doen in 2 stappen:

  1. met het overname document de nummers overzetten van bvba naar privé (voorlopig Pay-and-Go).
  2. als de overstap goed gelukt is (wacht eventueel één maand), dan pas porteren naar een andere provider.

@philippe_d Wat ik mij hierbij telkens afvraag (want dit wordt hier dikwijls aangehaald op het forum) is waarom die tussenstap naar p&g dan eigenlijk beter is?

Reputatie 3
Badge +1

Ik denk dat ik hier op een verkeerd been gezet wordt.

Het is de bedoeling die nummers effectief te behouden bij Proximus. Never change a winning team 😂😂

Dus waarom overgaan naar Pay and Go en geen gewoon abonnement?

@jhl 

Philippe_d heeft dit hier gepost alleen in het geval de de nummers naar een andere provider zouden moeten gaan. En in dat geval is het blijkbaar beter van eerst een tussenstap te zetten naar een P&G, maar wat daar de echte reden van is dat dit aangeraden wordt weet ik ook niet juist?

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat ik hier op een verkeerd been gezet wordt.

Het is de bedoeling die nummers effectief te behouden bij Proximus. Never change a winning team 😂😂

Dus waarom overgaan naar Pay and Go en geen gewoon abonnement?

@jhl Inderdaad je titel van dit topic was zeer duidelijk !

behoud gsm nrs. na stopzetting bvba

Wat dus duidelijk de vraag is hoe omzetting van Business naar Privé😉

Eind dit jaar, begin 2024 willen wij onze vennootschap stopzetten. Maar de vraag is of wij onze gsmnrs. dan ook kunnen overdragen naar onze privé? Familie, vrienden enz… kennen deze nummers.

Welke stappen dienen er ondernomen te worden aub?

Alle tips zijn welkom.

😉👍🏻

Reputatie 6
Badge +2

@philippe_d Wat ik mij hierbij telkens afvraag (want dit wordt hier dikwijls aangehaald op het forum) is waarom die tussenstap naar p&g dan eigenlijk beter is?

 

Dat wordt meestal gedaan als je bijvoorbeeld de werkgever verlaat, of met pensioen gaat, en je mag je GSM nummer behouden.

Het omzetten naar Pay and Go geeft je de tijd om:

  1. eventueel een andere provider te kiezen.
  2. of om uit te pluizen welk abonnementsformule je privé gaat nemen.

De stopzetting van een bvba en overdracht naar privé is niet louter administratief, in vele gevallen is dat ook een nieuw soort abonnement (sommige “Business” formules zijn niet beschikbaar voor residentiële klanten zonder BTW nummer).

 

 

 

Reageer