Vraag

Alles afgesloten

  • 9 October 2021
  • 32 reacties
  • 2173 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb mijn voorlaatste factuur niet ontvangen. Gisteren kreeg ik mijn nieuwe en heb deze alle twee dan vanmorgen betaald. Nu is plots alles afgesloten? Mijn zoon moet jammer genoeg schoolwerk maken maar zonder internet kan dit niet. Ik weet dat het mijn fout is maar het is ondertussen betaald. Is er een mogelijkheid om ons terug te activeren aub? 


32 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik heb mijn voorlaatste factuur niet ontvangen. Gisteren kreeg ik mijn nieuwe en heb deze alle twee dan vanmorgen betaald. Nu is plots alles afgesloten? Mijn zoon moet jammer genoeg schoolwerk maken maar zonder internet kan dit niet. Ik weet dat het mijn fout is maar het is ondertussen betaald. Is er een mogelijkheid om ons terug te activeren aub? 

Ik denk dat er wel iemand zit bij PX, als ik van jou was zou ik eens naar daar bellen en dit melden, want ik weet niet hoe je betaald hebt. Ik doe het via mijn computer maar dan duurt het bij hun nog een dag en bij mijn moeder een paar sec. Dus via de bank kan dat soms langer duren. Maar ik verschiet  ervan dat ze alles direct afsluiten, al was er wel om 4 uur vannacht een panne denk ik bij sommige diensten, al weet ik niet of het internet daar bij was. 

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn geen Proximus medewerkers actief op dit publieke forum in de weekends en ook de dienst facturatie is enkel bereikbaar tijdens de kantooruren

FAQ

Wat gebeurt er als je niet op tijd betaalt? | Proximus

Hoe los je dit op?

De oplossing is eenvoudig: betaal snel het volledige bedrag.
Verbind, om digitaal te kunnen betalen,  je gsm of computer tijdelijk op een (gratis) snelle wifi-verbinding (van vrienden, in een café, in de bib) om de betaling vlot te kunnen uitvoeren.

Kies de snelste manier om opnieuw toegang te krijgen:

  • Als je met Bancontact in MyProximus het volledig openstaande bedrag (inclusief aanmaningskosten) betaalt, ontvangen we je betaling het snelst en ben je binnen de 4 uur (ook in het weekend) terug verbonden. Dan kun je opnieuw telefoneren, tv-kijken of surfen.
  • Als je met internet banking, met Zoomit of met een papieren overschrijving het volledig openstaande bedrag (inclusief aanmaningskosten) betaalt, kan het enkele werkdagen duren vooraleer we je geld ontvangen en vooraleer we je terug toegang kunnen geven tot bellen, tv en internet.

@Stefanie78 normaal eens de factuur betaald is zou dit binnen de 4 uur moeten gebeuren (zie punt 1 hierboven) maar naar gelijkaardige meldingen van anderen hier op het forum, is dat zeker niet altijd het geval en moet er een proximus medewerker tussenkomen, dus dat zal pas voor maandag zijn dat dit verder kan nagetrokken en opgelost worden.

Daarom zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermeeverder kunnen van zodra ze hier maandag de draad opnemen.

Ik vermoed dat de helpdesk 080022800 dit niet kan oplossen tijdens het weekend, maar je kunt altijd proberen natuurlijk.

Reputatie 1
Badge

Er zijn geen Proximus medewerkers actief op dit publieke forum in de weekends en ook de dienst facturatie is enkel bereikbaar tijdens de kantooruren

FAQ

Wat gebeurt er als je niet op tijd betaalt? | Proximus

Hoe los je dit op?

De oplossing is eenvoudig: betaal snel het volledige bedrag.
Verbind, om digitaal te kunnen betalen,  je gsm of computer tijdelijk op een (gratis) snelle wifi-verbinding (van vrienden, in een café, in de bib) om de betaling vlot te kunnen uitvoeren.

Kies de snelste manier om opnieuw toegang te krijgen:

  • Als je met Bancontact in MyProximus het volledig openstaande bedrag (inclusief aanmaningskosten) betaalt, ontvangen we je betaling het snelst en ben je binnen de 4 uur (ook in het weekend) terug verbonden. Dan kun je opnieuw telefoneren, tv-kijken of surfen.
  • Als je met internet banking, met Zoomit of met een papieren overschrijving het volledig openstaande bedrag (inclusief aanmaningskosten) betaalt, kan het enkele werkdagen duren vooraleer we je geld ontvangen en vooraleer we je terug toegang kunnen geven tot bellen, tv en internet.

M_016 dat vind ik dan toch eigenaardig dat daar niemand aanwezig is? Want ik ben nog geen 3 maanden klant en weet het dan beter dan u. Ik heb al naar het nr.080022800 gebeld en toen namen ze toch op en hebben ze vriendelijk mijn vragen beantwoord, maar dat zal dan weer de kuisvrouw geweest zijn. Daarom dacht ik dat ze het beste kon bellen omdat ik contact heb gehad. Als daar lukraak iemand rondloopt die daar die dag niet moet zijn kan ik dat niet weten. Ik ben maar een klant die zijn rekeningen betaald niet iemand die daar werkt, en ken ook niet de werkuren en dagen dat jullie niet op kantoor zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@Stefanie78 Jouw betaling werd ontvangen en alles werd op 09/10 terug geactiveerd. Groetjes, Antonella

hallo,

 

ik zit hier met dezelfde probleem. kunnen jullie iets aandoen aub?  

mvg,

Cristina

Reputatie 7
Badge +3

@CristinaIs 

je producten staan ondertussen actief

er is al geruime tijd geen domiciliering actief: wil je ze terug activeren?

de laatste  rekeningen dien je zo snel mogelijk manueel over te schrijven. Zijn de betalingen onderweg?

groeten

Tina

 

Reputatie 1

Ik heb alweer hetzelfde probleem. 

Ik krijg geen facturen meer en mijn domiciliëring word nooit afgetrokken.

Ik heb ondertss de factuur betaald via de app maar alles is afgesloten.

Zal dit lang duren denkt u?

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@Stefanie78  Zie privébericht. Groetjes, Antonella

hier juist het zelfde deze morgen om 7 uur betaald en ondertussen 15u en nog steeds niet bereikbaar. dit noemen ze dan servies…..

Reputatie 7
Badge +3

@nikitads De bedragen voor de facturen van juli, augusten en september zijn ondertussen binnengekomen.Van zodra deze zijn verwerkt in alle systemen gaat alles terug werken.Best uw gsm ook eens uitzetten en terug opstarten.Groetjes,Joel

dit doe ik al een volledige dag? ik vind het jammer dat dit inderdaad niet binnen 4 uur is zoals jullie beloven 

Reputatie 7
Badge +3

@nikitads Ik heb juist nog eens contact opgenomen met de financiële dienst.Bij nazicht bleek dat voor uw klantnummer de verwerking hangende was.Collega heeft dit nu manueel doorgeduwd.Nu gaat u zeker binnen de 4u terug kunnen bellen.Groetjes,Joel

Ik hoop het eerlijk gezegd… het is gewoon jammer te lezen dat jullie beloven dat het binnen 4u opgelost is en er zoveel klachten zijn. 

en opnieuw een belofte niet kunnen nakomen. nog steeds geen bereik. hopelijk nu eindelijk opgelost!

 

Reputatie 7
Badge +3

@nikitads Is het ondertussen in orde gekomen.Indien niet laat het me zeker weten.Groetjes,Joel

neen dit is nog steeds niet in orde...

Reputatie 7
Badge +3

@nikitads Raar want u staat in elk systeem terug kredietwaardig.Kan u het gsm-toestel nog eens uitzetten en terug opstarten.Laat u mij iets weten.Groetjes,Joel

dit heb ik gedaan nog steeds niety

 

Reputatie 7
Badge +3

@nikitads Ok ik neem onmiddellijk contact op met de financiële dienst om te horen wat er gaande is.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@nikitads Juist contact gehad.Alles is administratief in orde maar is een fout in het systeem waardoor uw activatie niet automatisch in orde geraakt.Collega ging onmiddellijk een ticket opmaken voor de dienst IT om dit in orde te krijgen.Ik ga heel eerlijk hierover zijn, dit gaat pas binnen de 24u in orde komen.Groetjes,Joel

ik vind dit heel jammer. ondertussen kan ik al 4 dagen geen belangrijke telefoons doen. ik denk er stil over na om te veranderen. 

enig idee hoelang dit nog gaat duren? sorry ma na 4dagen is mij  geduld een beetje op… 

 

Reputatie 7
Badge +3

@nikitads Zoals ik u deze morgen had medegedeeld binnen de 24u.Dit door tussenkomst van IT .Reden: omdat het systeem uw gsm niet automatisch geactiveerd krijgt.Waarom is men nu aan het onderzoeken.Groetjes,Joel

intussen meer dan 24u verder… nog steeds niets. Dit kan niet meer. dit al bijna een week….. 

Reageer