Vraag

Afgesloten in de maand augustus maar wel de factuur gepresenteerd krijgen.

  • 14 September 2020
  • 1 reactie
  • 191 Bekeken

In de maand augustus werd ik afgesloten wegens niet betaalde facturen.
Ondertussen betaald, maar ze hebben me wel de maand augustus aangerekend.
Terwijl ik er geen gebruik van kon maken. €138,47 evengoed aangerekend.
September nieuwe factuur €178,47.
€40 extra… Sorry maar maand augustus moeten ze me niet aanrekenen als ik geen gebruik kon maken van de diensten die er niet zijn op dat moment.
Je betaalt wat je gebruikt en niet voor iets wat je niet hebt.
Je wordt al extra aangerekend voor Administratiekosten herinnering en Buitengebruik. & wederindienst. tel.

En je zou dan nog eens de volle factuur moeten betalen voor de maand waarvan je geen gebruik kon van maken?

De maand augustus moet afgetrokken worden.

Ik betaal september niet zolang augustus niet afgetrokken is.

Betalen voor iets wat ik niet heb gekregen...Geen televisie, geen gsm dienst.

Mijn gewoon abonnement is €84,49 en 53,98 voor extra pakketten.

En deze worden allemaal aangerekend voor maand augustus? 

Een beetje raar als ze je afsluiten om geen gebruik van te kunnen maken maar ze je wel aanreken en een maand erna nog eens €40 extra bij zetten.
Of wel regelen ze dat het afgetrokken word of wel zet ik mijn abonnement stop en zet ik verdere stappen en vraag ik info op juridisch forum wat voor stappen ik kan doen.

Want dat is toch wel diefstal.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

@Moreno Jurgen  Het abonnementsgeld blijft ook tijdens de minimumdienst verschuldigd zoals je kan lezen in artikel 15.3 van onze algemene voorwaarden:

15.3. De beperking en/of opschorting van de Dienst eindigt wanneer de Klant aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Het herstel van de dienst geeft aanleiding tot de facturatie van de vaste kosten zoals vermeld in de Prijslijst van Proximus. Tijdens de gehele duur van de minimumdienstverlening of de opschorting van de Dienst, blijft de betaling van alle vergoedingen verschuldigd. 

Algemene voorwaarden voor consumenten en kleine ondernemingen:

https://www.proximus.be/dam/jcr:8f594b70-b373-4475-b2e2-4a5ecbdfb666/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/Algemene-voorwaarden-voor-consumenten-en-kleine-ondernemingen---NL~2020-04-09-18-03-26~cache.pdf

Groetjes,
Antonella

Reageer