Vraag

Slechte service

  • 15 May 2019
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Decoder werkt niet meer naar behoren, is mij de laatste keer gezegd door technieker, als probleem zich blijft voor doen deze aan vervanging toe is.
Heb net gebeld met andere technieker die mij dit weigert. Zou nu ineens niet meer aan de decoder liggen maar aan de Wi-Fi bridge. Met deze service ben ik niet gediend, toch maar eens een andere provider zoeken.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Als het de Wi-Fi bridge is, dan is het te gek om de decoder te vervangen want dat gaat je niet helpen.
Om dit 100% zeker te zijn zou je de decoder met een voorlopige lange losse utp netwerkkabel moeten kunnen verbinden rechtstreeks met de bbox, zo zou je zeker weten dat het al dan niet de wifi-bridge is die het probleem veroorzaakt.
Proximus medewerkers kunnen ook sommige fouten opsporen tot aan de decoder, mss als ze morgen deze post doornemen dat zij hieromtrent meer gerichte uitleg kunnen over geven.
De wifi bridge even herstarten zou je ook kunnen proberen als is dit natuurlijk niet zeker dat het iets gaat oplossen, kun je hier onder vinden:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html
Reputatie 7
Badge +4
Decoder werkt niet meer naar behoren, is mij de laatste keer gezegd door technieker, als probleem zich blijft voor doen deze aan vervanging toe is.
Heb net gebeld met andere technieker die mij dit weigert. Zou nu ineens niet meer aan de decoder liggen maar aan de Wi-Fi bridge. Met deze service ben ik niet gediend, toch maar eens een andere provider zoeken.

Ik heb je lijn uitgemeten en zie geen storingen, het signaal komt dus goed toe tot op je modem. Ik zie wel dat er pakket verlies is tussen je modem en decoder , dit kan resulteren in blokjes op het beeld of verbrekingen. Aangezien de verbinding tussen je modem en decoder via wifi bridge gaat zal de oorzaak met een grote kans dus aan de wifi verbinding liggen. Zoals Martin aangeeft kan je eens de test doen door modem en decoder met kabel te verbinden om te zien of het probleem blijft , ook eens de wifi bridge herstarten of opnieuw laten synchronizeren kan een oplossing geven.
Als je er niet uit geraakt kan er natuurlijk ook een technicus komen om je installatie eens volledig te bekijken.

Reageer