Ruckus wireless en 2de TV - geen beeld

  • 18 January 2012
  • 7 reacties
  • 1246 Bekeken

Ruckus wireless en 2de TV - geen beeld

7 reacties

Ruckus probleem

Kijk hier eens

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14577

Mvg Jerom
Reputatie 7
Badge +1
Dat zou ik ook aanraden. Als de decoder bij de heropstart op 0:IP blijft hangen is er geen verbinding met het TV-netwerk. In dit geval, vermits de nodige lichtjes op de Ruckuszender en ontvanger niet branden. Ik neem aan dat je 1e TV-decoder met een ethernetkabel direct met de modem verbonden is. Je kunt ook eens proberen de 2 ethernetkabels (die naar je eerste decoder en die naar je Ruckus zender) te verwisselen aan de modem....

Als je 1e decoder wél werkt, kan het ook niet aan de modem liggen. Dus waarschijnlijk een Ruckusprobleem. Herinitialiseren is de bestmogelijk oplossing denk ik/
@ tommeke, als je nog later problemen moest hebben met je bgc apparatuur en het nodig vindt om iets te resetten dan vind je al de linken op mijn blog hier

http://bgctv.skynetblogs.be/#reset

Je vind er ook nog wat andere info bijeen als het je interesseert.

Mvg.

PS: in verband met je vraag omtrent het factory resetten van je modem als je dit ooit moet doen
(het is uitzonderlijk dat je de modem een factoryreset moet laten doen maar het kan ook geen kwaad)

Dan moet je de login gegevens normaal gezien niet opnieuw invoeren omdat de ZTC (zeg maar een automatisch configuratie functie procedure) er voor zorgt dat alle gegevens automatisch terug ingevoerd worden. Alleen je passphrase van je modem wifibeveiliging moet je opnieuw invoeren en dat is alles.

Om niet te ver in detail is er wel nog een bugje met de FON instelling van je modem bij een factoryreset.

maar dit vind je ook op mijn blog hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#factoryresetbbox2fon








Bedankt.

Maar ik had volgende opmerkingen mbt het antwoord van Jerom (http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14577)

DUS: De 1ste decoder zit met een ethernetkabel aan de modem.

De 2de decoder (2de etage) zit met een ethernetkabel aan de Ruckus-ontvanger.

De Ruckus-zender zit met een ethernetkabel aan de modem (1ste verdiep).

Voor stap 5. van je link (http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14577) dien ik de 2 Ruckus ontvanger en zender af te koppelen, naast elkaar te zetten en een ethernetkabel (dus een van de kabels waar de Ruckus ontvanger dan wel de zender is aangesloten op respectievelijk de 2de decoder, dan wel de modem) tussen beiden ruckus toestellen te steken?

Stap 6. koppel de elektrische kabel van het Ruckus-zendapparaat (wit omhulsel) opnieuw aan. De elektrische kabel is een zwarte kabel, er zijn slechts twee kabels die in het ruckus toestel (zowel ontvanger als zender) gaan nl een zwarte kabel met adapter voor stroom en een witte ethernetkabel die respectievelijk naar 2de decoder dan wel naar de modem (ruckus zender) gaat.
Wat men wil zeggen is :

Koppel de ruckussen los

Breng ze bij elkaar en verbind ze met een ethernetkabel

Sluit beide nu aan op een stopcontact (220V).

Wacht nu twee minuten tot de vier lampjes groen branden.

Plaats dan de ruckussen terug op zijn plaats (pasop dat je zender en ontvanger niet verwisseld)

Mvg Jerom

Beste tommeke,


je hebt hier duidelijk al correcte info gekregen van andere forumgebruikers.

Je moet inderdaad gewoon beide ruckussen met een netwerkkabel rechtstreeks aan elkaar koppelen en nadien beide ruckussen zonder stroom zetten en nadien in het stopcontact steken. Dan moet je enkele minuten wachten en normaal zouden alle 4 de lapjes terug moeten branden.

Indien dit niet het geval is, is er mogelijk een defect. Best contacteer je dan even onze technische dienst op 0800/22800 om dit verder na te kijken en om eventueel uw ruckussen onder garantie te kunnen omruilen.


Mvg

Eva van Belgacom
technische dienst 0800 22 700

Reageer