Belgacom TV via Bbox-2 (Decoder aansluiten op Wi-Fi)

  • 23 April 2011
  • 9 reacties
  • 3298 Bekeken

Hallo

Ik beschik over een Belgacom internetlijn die via de Bbox-2 en via een UTP-kabel binnenkomt op mijn pc. Ik heb nu ook de Wi-Fi mogelijkheden van deze Bbox-2 geactiveerd en beveiligd. De vraag is, hoe kan ik mijn Decoder van Belgacom TV via Wi-Fi aansluiten op mijn Bbox-2 zonder de PLC-Ethernet adaptor die je via het elektriciteitsnet moet gebruiken.

Toen ik belde naar de Belgacom supportlijn melde men mij dat je dit ook via Wi-Fi kon aansluiten.

Ik vind hier helaas niets over terug in

1. De Handleiding

2. De Installatiegids

Alvast Bedankt


Brecht De Baere, klant bij Belgacom sinds jaar en dag

9 reacties

Reputatie 1
De decoder is niet aan te sluiten via Wi-Fi aan de Bbox-2 enkel draadloos via Ruckus adaptor.
of met een koppel PLC adaptors, 1 stuk aan modem, en 1 stuk aan de decoder. via WiFi is dat inderdaad niet mogelijk

mvg,
Ik denk dat als je het enigszins kunt vermijden van PLC's te gebruiken dat dit het beste is.
want ik heb in de tijd veel storingen gehad op de decoder door die PLC's en nochtans stonden die op dezelfde fase draden en was de geteste doorvoersnelheid 180 M bps. De reden is misschien dat de error correction op de Plc's niet zo efficient gebeurd als in de de decoders zodat de fouten precies meer geaccentueerd worden !
ik heb 2 decoders, beide aangesloten met PLC, en geen problemen.... maar ja, uiteraard een bekabelde aansluiting blijft de beste optie. met Ruckus heb ik geen ervaring

mvg
zijn het bij u ook devolo dlan 200AVplus dat je gebruikt
Reputatie 7
Badge +1
Ruckus werkt bij mij al 20 maanden perfect met V3 HD-decoder. Decoder via Wifi aansluiten kan inderdaad niet.
ja, ik gebruik een trio Devolo's dlan 200AVplus van Belgacom

mvg,
Reputatie 6
Badge +3
Ruckus is eigenlijk wel een draadloze zender en ontvanger. Dus eigenlijk een soort van wifi.

Hier in 1 bepaalde ruimte had ik altijd storing wanneer er andere electrische apparaten aangelsoten waren. Omdat ik niet zeker was dat Ruckus hier correct ging werken, heb ik ze 2 de hands gekocht. Tot mijn verbazing werkt het perfect. Wat toch wel goed is, als je rekening houdt met de dikke muren en vloer.
tsja, bij zowel Ruckus als de PLC adapters lopen de gebruikerservaringen nogal uiteen - beste dat je kan doen is ze vooraf eens testen voor ze je gaat aankopen, maar ja da's misschien niet zo evident in de praktijk

persoonlijk ben ik tevreden van mijn plc's

mvg

Reageer