Vraag

P130

  • 25 November 2022
  • 8 reacties
  • 170 Bekeken

Beste, betreft P130 foutmelding,

Mijn ouders hebben reeds 1 jaar lang problemen met hun internet (foutmelding P130 bij opstarten tv). Hiervoor werd reeds 14 maal contact opgenomen met Proximus. Hiervoor is reeds 3 maal een technieker gepasseerd maar als die passeert werkt alles. Ik vraag graag aan mede forummers alsook proximus wat dit probleem juist inhoudt. Waarvoor staat P130? Waarom kan men dit vanop afstand terug in orde maken? Mij lijkt de enige optie veranderen van provider aangezien proximus de techniekers ook aanrekent en de problemen en frustraties aanhouden.

Graag eindelijk hulp!!!

Ben


8 reacties

Ter info: ivm foutmelding _P130_  

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een utp kabel aan je bbox direct.
Indien niet:
= wat staat er tussen 

= Heb je de mogelijkheid om voorlopig als test de decoder rechtstreeks met (lange) utp kabel te verbinden, door deze even los over de grond te leggen.
 

NB: pas maandag komt hier iemand van PX zelf terug langs

Hey Martin,

thanks voor snelle reply. Decoder wordt inderdaad verbonden aan de bbox.

Dit is reeds geprobeerd zonder bbox, maar wegens slechte signaal, werkt dit nog slechter

Ik lees hier op de fora dat het zou liggen aan software problemen met de versie 7 decoder.

Indien klopt, graag info van proximus wanneer men dit oplost. U zet mensen in de kou door hun tijdelijk voort te helpen keer op keer maar geen conclusieve oplossing te bieden.

Reputatie 7
Badge +3

@BenVm   Er zijn geen software problemen  voor de V7 decoder /Android decoder/TV Box.

Om de recentste  update  voor je decoder te krijgen.

Modem reset uitvoeren  Hou de resetknop (RST) op de achterkant van de modem gedurende een 15-tal seconden ingedrukt (bijv. met behulp van een balpen). Wanneer alle lampjes vooraan oplichten en vervolgens weer uitgaan, ben je zeker dat er een reset werd uitgevoerd.

Als je modem terug volledig is op gestart je decoder resetten  De Android TV Box resetten - YouTube  

 

 

Ik lees hier op de fora dat het zou liggen aan software problemen met de versie 7 decoder.

Indien klopt, graag info van proximus wanneer men dit oplost. U zet mensen in de kou door hun tijdelijk voort te helpen keer op keer maar geen conclusieve oplossing te bieden.

@BenVm je kunt de software versie ook opvragen
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie:

&
Je kunt  manueel  controleren op een update:
instellingen → support →  controleren op updates

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees hier op de fora dat het zou liggen aan software problemen met de versie 7 decoder.

Indien klopt, graag info van proximus wanneer men dit oplost. U zet mensen in de kou door hun tijdelijk voort te helpen keer op keer maar geen conclusieve oplossing te bieden.

@BenVm je kunt de software versie ook opvragen
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie:

&
Je kunt  manueel  controleren op een update:
instellingen → support →  controleren op updates

@Martin sinds een aantal weken   kan je via de android decoder op deze manier geen update verkrijgen.

De procedure is modem resetten, dan android decoder resetten. Ik weet dat dit geen perfecte oplossing is. Ik heb  dit als antwoord gekregen van een tweedelijns expert bij Proximus.

 

@Pat52 @Martin Thanks voor de info!

Lost het resetten van modem en vervolgens decoder het P130 probleem op?

Want voor resetten van de modem moet je tv aansluiting werken en ook volgens de youtube video moet je dan de instellingen op de tv terug kunnen zetten, niet? Aangezien met P130 de tv niet opstart…

Volgens de verschillende berichten die hieromtrent al gepost geweest zijn is er duidelijk te concluderen dat het niet zeker is dat daarom het probleem zal opgelost blijven na een reset.

Maar met de methode van de repair knop ingedrukt te houden terwijl je de decoder aan knop indrukt om de decoder terug op te aan zetten  kun je de decoder resetten indien je dit wilt zoals aangegeven in het YT-filmpje

Proximus geeft als oplossing aan dat je de tv box moet rebooten ivm P130, zie hierboven zoals aangegeven in de screenschot trouwens

NB: De software updaten door reset bbox en daarna reset tv box kan ook maar werken trouwens als de nieuwe software klaar staat voor u .

Dat was ook de methode om nieuwe software te (proberen te) forceren op alle type voorgaande decoders ook, maar de methode : instellingen → support →  controleren op updates
was in die zin beter omdat je dan ook wist of er nieuwe software klaar stond.

Reageer