Beantwoord

Opstarten TV Box met reset


Reputatie 4
Badge +2

Ik heb 2 TV Boxen (Android) , als ik deze opstart (staan stand by) blijft Pickx vaak “ronddraaien” en geeft dan meestal de mededeling “Proximus TV Service niet beschikbaar” of “Oeps er ging iets mis foutmelding P139”. Ik kan de foto’s hiervan doorsturen.

Als ik de stekker 15 sec. er uittrek starten ze meestal normaal op, soms moet ik volledig resetten waarna ik soms de Apps opnieuw moet installeren raar is het gebeurd niet altijd.

De TV boxen zijn verbonden via ethernet en allebei aangesloten op Sony (Android) TV’s.

Hebben jullie hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door Hans_018 27 May 2024, 12:14

Bekijk origineel

11 reacties

Beide via ethernet aan de internet box bedoel je toch en niet aan wifi-boosters?

Heb je de internet box al eens → gereset 

Reputatie 4
Badge +2

Rechtstreeks aan de internet box.

TV Boxen:

Regelmatig uit noodzaak reset door stroom uittrekken.

Regelmatig reset door knop aan zijkant.

Probleem komt na twee of driemaal aanzetten terug.

Internet box:

Stroom uit en Tv box en ook stroom onderbreken

kan internet box eens resetten via computer???

Je moet eens kijken via MyProximus (Proximus+) via instellingen of je die optie terugvindt anders deze methode volgen zoals beschreven →  hier 

Reputatie 4
Badge +2

Dag Martin,

Internet box gereset TV Boxen stroom eruit en er weer in, starten perfect op, kijken hoe lang het duurt, tot weer niet opstarten. Ik hou je op de hoogte.

Tot zover bedankt!!! 🙏 🙏

Reputatie 4
Badge +2

Hallo Martin,

Na de reset van TV Box startte de TV Box één keer op.

Daarna weer hetzelfde Pickx draait en draait…… na enkele minuten “Proximus TV Service niet beschikbaar”.

Wifi verbinding is zeer stabiel Apps op Wifi werken perfect.

Weten jullie een oplossing, nu moet ik steeds de stekker uit de TV Box trekken (schakelaar is niet voldoende).

Graag jullie raad en hulp.

Is dit het geval voor beide v7 decoders en als je maar één van de twee opzet dan ook?

Hallo Martin,

Na de reset van TV Box startte de TV Box één keer op.

Daarna weer hetzelfde Pickx draait en draait…… na enkele minuten “Proximus TV Service niet beschikbaar”.

Wifi verbinding is zeer stabiel Apps op Wifi werken perfect.

Weten jullie een oplossing, nu moet ik steeds de stekker uit de TV Box trekken (schakelaar is niet voldoende).

Graag jullie raad en hulp.

 

Reputatie 4
Badge +2

Goeiemorgen, slechts 1TV Box (slaapkamer) heeft dit probleem, als ik de kastjes verwissel blijft hethetzelfde kastje dat niet start.

Ik heb een reset gedaan (met pennetje) raar is het beeld valt natuurlijk weg maar er komt geen scherm dat er gereset wordt. Beeld valt weg, enkele seconden later Welkom en dan start Android, dus niet over reset zoals in de hulpfilm van Proximus. Het toestel misdan opgestart en werkt perfect. Uitschakelen en opnieuw starten en het loopt weer vast.

Na deze reset blijft de zapper op bluetooth staan.

Best afwachten dan tot een PX-Moderator kan beslissen of de decoder moet vervangen worden...

Reputatie 4
Badge +2

Nog eens geprobeerd, na de laatste reset start het toestel nu op.

Raar dat de zapper gewoon in bluetooth bleef werken. Martin, hartelijk dank voor de hulp.

Ik hou je op de hoogte.

Reputatie 4
Badge +2

TV Box staat nog steeds goed op

Martin, hartelijk dank

Blij te horen dat het op deze manier toch nog in orde gebleven is.

Reageer