Skip to main content

Gekend : outlook 2013 werkt niet meer wegens beveiliging.

Daarom hebben we tijdelijk het gratis outlook programma van Microsoft kunnen installeren. Tijdelijk omdat we volgend jaar de aanschaf van een nieuwe PC dienen te doen ( windows 10 wordt dan niet meer gesupporteerd en windows 11 konden we niet installeren ...).

Dus volgend jaar nieuwe volwaardige outlook.

Nu nog tussentijds gratis outlook met beperkte mogelijkheden, maar mailen lukt .

Outlook 2013 is ingesteld als IMAP. Van het moment dat die geopend wordt , worden al de inkomende mails naar outlook 2013 gebracht en verdwijnen van de server.

De “beperkte” oulook, kon enkel met POP up geïnstalleerd worden.

Bijgevolg, indien toch outlook 2013 geopend wordt, kunnen we deze in de beperkte outlook versie niet meer zien staan.

Vraag : hoe kunnen we in outlook 2013 de instelling van IMAP naar POP UP veranderen ( is dit mogelijk ?), zodat onze mails toch via de beperkte outlook steeds kunnen gelezen worden.

ro

Outlook 2013 is ingesteld als IMAP. Van het moment dat die geopend wordt , worden al de inkomende mails naar outlook 2013 gebracht en verdwijnen van de server.

@Ro  Snap ik niet goed, want normaal gezien bij IMAP blijven de mails op de server staan tenzij je die natuurlijk zelf wist. Of het zou moeten zijn dat je ergens in outlook 2013 een optie hebt dat je kunt aanduiden dat de mails op de server moeten gewist worden na je ze binnengehaald hebt, maar of die optie bestaat in outlook 2013 daar heb ik geen weet van.

Als je outlook 2013 zou instellen als pop dan verdwijnen de mails op de server op het moment dat je die binnenhaalt. tenzij je de optie aanvinkt om een kopie op de server te laten staan!

PS: Als je POP3 gebruikt voor het ontvangen van e-mails, gebruikt het volgende adres:
pop.proximus.be. Poort: 995

@Martin en alle gebruikers forum

Mijn fout … outlook 2013 is effectief POP UP en de nieuwe beperkte outlook is IMAP …

Dus mijn vraag, hoe kan ik in outlook 2013 de POP UP veranderen in IMAP, met als resultaat dat mijn mails nog in de beperkte outlook komen en niet definitief door outlook 2013 bij toevallig aanklikken opgehaald worden .

ro

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

1. Open Outlook 
  2. Vul je e-mailadres in. Klik op Volgende 
  3. Vul je wachtwoord in. Klik op Verbinding maken
  4. Klik op Volgende (naast je e-mail adres)
  5. Kies Imap
  6. Vul de velden in zoals hieronder beschreven:
    • Inkomende mail:
      • Server: imap.proximus.be
      • Port: 993
      • Encrypton method: SSL/TLS
    • Uitgaande mail:
      • Server: relay.proximus.be
      • Port: 587
      • Encrypton method: STARTTLS
      • Schakel "Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is vereist" uit
      • Schakel in "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" > "Dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende e-mail".
    • Klik op Volgende 
  7. Vul je wachtwoord in
  8. Kies je imap e-mailadres. Klik op Voltooien

@Martin 

Dit geldt voor een vollrdig nieuwe installatie volgens mij.

Vraag is hoe verander ik dat in een bestaande geinstalleerde configuratie .

Ro

Als ik mij niet vergis laat outlook niet toe om POP aan te passen naar IMAP. Ten minste bij mij lukte dat niet.
Ik heb gewoon een extra account met IMAP toegevoegd met de settings die Martin aangeeft en daarna kan je zelfs je mail vanuit je POP (lokale folder) naar de IMAP slepen en dan staan je emails ineens op de server terug en zijn ze dus ook beschikbaar via email of de Proximus Mail applicatie op je smartphone.

@KristofD77 

Bedankt voor de info .

Ro

Dat klopt inderdaad.

Wisselen tussen POP3 en IMAP kan niet zonder een nieuwe mailbox aan te maken in je mailprogramma Bij mijn weten ongeacht het mailprogramma,
.
En dit is volledig logisch, het zijn 2 verschillende protocollen.
IMAP geniet de voorkeur als je mail beheert op meerdere apparaten (wat tegenwoordig standaard is want smartphone+tablet+pc), POP3 is geschikt als je je mail lokaal binnenhaalt op 1 apparaat.

Anderzijds:
Ik werk in Thunderbird op pc/laptop voor gmail en en webmail van Proximus.
Ik heb ook de Proximus app en  de gmail app op mijn smartphone.  Mijn vrouw heeft een tablet en smartphone, een eigen gmail adres (gmail app) en gebruikt ook de webmail (PX) app.
De Proximus mailaccount is gedeeld en op elk van de 4 apparaten toegankelijk en identiek.
In Thunderbrird op mijn pc/laptop beheer ik alle mail (ttz behalve haar gmail, ik kan dat maar doe het niet)

Ik heb PXmail (hoofdmailadres fa***** en dus alles aliassen) ingesteld als POP (poort 110)

en verder dat de mail op de server blijft tot ik ze wis.

Dit werkt uitstekend. Mail is volledig gesynchroniseerd en raadpleegbaar op alle toestellen, met die verstande dat als 1 van ons een mail defintief verwijdert die ook overal definitief is verwijderd.

FYI:

………………………..

Wisselen tussen POP3 en IMAP kan niet zonder een nieuwe mailbox aan te maken in je mailprogramma Bij mijn weten ongeacht het mailprogramma………………….

………………………………...

Bij sommige mailprogramma’s kun je dit wel, bv in Thunderbird heb ik jaren geleden dit nog gedaan.

Dat zou kunnen kloppen, nu je dit schrijft, er staat mij vaag iets voor.

Reageer