Skip to main content

Ik heb een HA installatie klaargemaakt op een telenet netwerk.

Nu verplaats ik die naar een proximus netwerk en heb ik toch een aantal problemen,

 

ik krijg

Updater.fetch_data' blocked from execution, no supervisor internet connection

 

Als ik een port check doe, zie ik dat poort 8123 is gesloten.
Mijn intern IP van HA is 192.168.0.222. maar die waarde kan ik in de firewall instellingen niet aanpassen. Hoe los ik dit op ?

 

 

@Faecon hier kan je zien welke poorten open of gesloten zijn en de welke je via myproximus kunt open zetten 

→ Poort forwarding op je b-box of Internet Box | Proximus

Bij een Internet box (bbox4 )

voor toestellen die op een vast IP adres ingesteld staan 
192.168.128.128 <> . .  128.254  
Privé LAN via DHCP
192.168.129.0 <> . . 129.254

ook voor een toestel die je vast IP wilt geven via adres reservation op MAC Adres.


@Faecon 

Ik weet natuurlijk niet of je Kubernetes / Docker of Portainer gebruik om je HA op te runnen.
Maar naar mijn weet kan je intern een nieuwe IP kiezen voor HA via Portainer, ook ports.

 


Ter voorbeeld:
 

Aangezien (bij mij) poort 80 / 443 / etc.. lokaal open staan door de router. Kan je proberen om de poorten te mappen via Portainer > Container > Edit > Port mapping . En dan eenderwelke poort waarvan je zeker bent die bereikbaar is lokaal mappen met '8123'

​​​​​​​


Reageer