Vraag

Eleven Sports - Voetbal - PRO LEAGUE


Reputatie 2

KAN IK NOG STEEDS VANAF 12/7/2020 DE BELGISCHE WEDSTRIJDEN VOLGEN ?

Bedankt voor jullie reactie,

Louis


57 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@LOUIS_03 

ik vraag een update …

groetjes

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@LOUIS_03 

update binnen:

De competitie begint op 8 augustus.

Momenteel is er nog geen officiële deal tss Proximus en de rechtenhouder eleven. (Hetzelfde geldt voor telenet trouwens). Enkel orange heeft al een deal.

Nu gaat iedereen er wel van uit dat die deal in orde komt. Er wordt in elk geval hard aan gewerkt.

dus nog even afwachten en duimen !

groetjes,

Tina

Reputatie 6
Badge +2

De bedoeling van de Proleague is inderdaad om op 8 augustus de Belgische competitie te hervatten. Maar ondertussen heeft het BAS de voorgestelde formule met 16 ploegen afgeschoten door te stellen dat Beveren niet kan zakken omdat de voorbije competitie niet afgewerkt was. En dan is Brugge ook geen kampioen. Er zijn dus nog zaken uit te klaren. Blijkbaar gaat men eerder naar een competitie met 18 ploegen. Wil de Proleague dan ook meer geld van de rechtenhouder eleven? En ook de politiek gaat zich nog roeren : de gekozen formule is voordelig voor de tv stations maar nadelig voor het provinciaal voetbal, en daar zitten nu eenmaal de meeste kiezers.

Iedereen weet toch dat Brugge de kampioen is :smiley:

Reputatie 7
Badge +3

Zodra hier meer nieuws over is, zal dit via een persbericht worden bekend gemaakt:

https://www.proximus.com/nl/news.html#

Groetjes,
Antonella

Reputatie 6
Badge +2

Over het algemeen heb ik veel respect voor de oplossingen die AntonellaD en Tina.b aanreiken. De informatie in de link hierboven is echter fout of misleidend, en dat is verkeerd. Wie enkel de titel leest van het persbericht kan misschien geloven dat Proximus een overeenkomst heeft met de Belgische voetbalbond. Die overeenkomst gaat wel niet over het voetbal van de Proleague. Wie wat verder leest ontdekt nogal wat kronkels mbt het Belgisch topvoetbal. De waarheid is dat er mbt het voetbal georganiseerd door de Proleague er niets anders zijn dan ruzie en onduidelijkheid. Het voorstel van de Proleague geformuleerd op de laatste AV (Beveren zakt, Brugge is kampioen, doorgaan  met 16 ploegen en playoffs) is gewoon afgeschoten door het BAS, dat is wel een juridische instantie, zeg maar een hogere rechtbank. Die uitspraak is in principe rechtsgeldig en moet gerespecteerd worden. Volgende maandag is er een nieuwe vergadering van de Proleague en zullen ze zoeken naar juridische middelen om de beslissing van het BAS niet te moeten respecteren. De VRT berichtte daar gisterenavond nog over en besloot dat het absoluut niet zeker is dat de competitie op 8 augustus kan beginnen. Bovendien is er nog geen overeenkomst tussen Proximus  en de rechtenhouder Eleven van het Belgisch topvoetbal . Al komt die overeenkomst misschien wel in orde, men werkt er aan. 
 

Wat zeker is dat er voetbal is op 1 augustus : dat is de bekerfinale tussen Brugge en Antwerp. Zeker te bekijken. Antwerp zal wel winnen of Martin dat nu graag heeft of niet!
 

Ik maak van de gelegenheid gebruik om nogmaals te betreuren dat we nu veel betalen voor all sport, toch zeker als men enkel geïnteresseerd is in het Belgisch voetbal. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoogtepunten van alle matchen van de Proleague kan men ook bekijken via de app van de KBC, gratis voor de goede klanten, te betalen voor de anderen. De maandelijkse prijs zal wel niet hoger zijn dan een cheese burger. Hoeveel dat dat is weet ik niet.

Wanneer mogen we de nieuwe zenders van Eleven Sports verwachten?

Er zouden 2 nieuwe zenders per taalgebied komen die uitsluitend Belgisch voetbal zouden brengen. Dit naast de huidige 3 zenders.

Momenteel zie ik die nog niet in de tv-gids staan.

Reputatie 6
Badge +2

Daar vind ik toch op de ste van eleven sports niets van terug. Wel een verandering van zendernummer voor de drie zenders. 
Blijven volgen zou ik zeggen want alleen Belgisch voetbal interesseert me, hopelijk komt Proximus ooit tot inzicht en keert men terug naar de vroegere toestand.

In de originele persmededeling gaven ze toch aan de 2 zenders toe te voegen. 

 

Zou inderdaad jammer zijn als die niet zou doorgaan. Want ik neem ook het abonnement voor Belgisch voetbal. 

Is het dit hier mss dat bedoelt wordt ?

→ https://www.proximus.com/nl/news/20200717-jupiler-pro-league-on-proximus-pickx.html

Vanaf augustus 2020 worden de drie nieuwe zenders van Eleven Sports die voorbehouden zijn voor het Belgische voetbal, toegevoegd aan het All Sports-aanbod van Proximus. Ze zijn beschikbaar op de kanaalnummers 111, 112 en 113.

Reputatie 6
Badge +2

Dat gaat over het doorverkopen vande rechten door de rechtenhouder eleven aan Proximus. Hierdoor mag Proximus oa het Belgisch voetbal uitzenden. Maar dat is in een duur pack met ook internarnationaal voetbal, Belgisch voetbal alleen ga je nergens vinden. Helaas!

Is het dit hier mss dat bedoelt wordt ?

→ https://www.proximus.com/nl/news/20200717-jupiler-pro-league-on-proximus-pickx.html

Vanaf augustus 2020 worden de drie nieuwe zenders van Eleven Sports die voorbehouden zijn voor het Belgische voetbal, toegevoegd aan het All Sports-aanbod van Proximus. Ze zijn beschikbaar op de kanaalnummers 111, 112 en 113.

Idd. Die zenders zijn bij mij nog niet toegevoegd. 

Dat gaat over het doorverkopen vande rechten door de rechtenhouder eleven aan Proximus. Hierdoor mag Proximus oa het Belgisch voetbal uitzenden. Maar dat is in een duur pack met ook internarnationaal voetbal, Belgisch voetbal alleen ga je nergens vinden.

Bij eleven bieden ze enkel Belgisch voetbal aan. 

Reputatie 6
Badge +2

Dat gaat over het doorverkopen vande rechten door de rechtenhouder eleven aan Proximus. Hierdoor mag Proximus oa het Belgisch voetbal uitzenden. Maar dat is in een duur pack met ook internarnationaal voetbal, Belgisch voetbal alleen ga je nergens vinden.

Bij eleven bieden ze enkel Belgisch voetbal aan. 

Goed nieuws!

Volgens de ene agent van de Proximus helpdesk (telefonisch) wordt Belgisch voetbal uitgezonden op Eleven 1, 2 en 3. Volgens de andere op het pickx kanaal (preset 11) waar je dan een keuze moet maken. 

Een derde geeft aan dat de nieuwe Eleven Pro league kanalen zaterdag worden toegevoegd. Als dat niet zo is best nog even terugbellen dan :thinking:
Via twitter nog geen reactie vernomen.

Het lijkt er toch wat op dat het voor hen zelf niet geheel duidelijk is… Best vreemd, wetende dat de eerste wedstrijd start op zaterdag.

Volgens het persbericht op 17 juli worden 3 nieuwe kanalen toegevoegd op 111, 112, 113…
Op vandaag zijn deze nog steeds niet toegevoegd.

Badge

Beste proximus,

 

Hoe zit het met het Belgisch voetbal bij proximus?

Het is 5 voor twaalf en de abonnee’s weten nog niets, ook de klantendienst valt uit de lucht…

Toch een lieve juffrouw die het een hele goede vraag vondt omdat ze het voetbal zelf volgt en is ze zich gaan informeren over de situatie!

Proximus heeft moeten onderhandelen met eleven sports en om voetbal te kunnen blijven zien via proximus, hiervoor moet je de tv optie all foot abonnement hebben. Bij Flex pakket kost dit 16€ bij familus 17€

Wordt uitgezonden op de kanalen van 100 tot 123
Blijkbaar is de tv gids nog niet up-to-date wegens corona en procedure’s voor de rechtbank?

Ik zou zeggen aan de proximus top, bezorg je de juiste info aan jullie klanten, want dit is geen manier van werken!

Aan de juffrouw die mij geholpen heeft, thx voor de info en me vriendelijk te willen verder helpen met mijn vragen!

Ik hoop dat het voor jullie ook een beetje duidelijker is 

 

mvg,
Geert B

Reputatie 6
Badge +2

  Normaal start dit WE de Belgische competitie en Proximus heeft een akkoord met de rechtenhouder eleven sports om het Belgisch voetbal uit te zenden. Dit is zeker voor 1A en 1B en ik denk ook voor het vrouwenvoetbal. Je moet om dat Belgisch voetbal te zien een abonnement all sports kopen voor 16,95 euro en de eerste maand is/was gratis. 
Of de competitie werkelijk start hangt af van

  • de mogelijke rechtszaken die misschien nog uit de lucht vallen. De grootste obstakels zijn al uit de weg, maar na ...
  • het is nog niet zeker of de Antwerpse clubs in hun stadion mogen spelen wegens een vroegere beslissing van de Antwerpse goeverneur. Ze heeft vandaag gezegd dat de minister van sport weyts dat maar moet beslissen. 
     
  • als de coronasituatie verslechtert weet je nooit, maar ik zie het wel goed komen. Het zal alleszins met weinig of geen publiek zijn. De meeste of alle clubs hebben beslist om zonder supporters te spelen.

 

Dat klopt,  je bent echter rechtenhouder maar de nieuwe Eleven Pro league kanalen zijn een paar dagen voor de competitiestart nog nergens te bespeuren.

Vreemd...

Reputatie 6
Badge +2

Bij mij zijn de kanalen voor die voetbal al “aktief” en zenden allerlei dingen uit maar echt voetbal uitzenden zal pas vanaf zaterdag zijn, mooie match Brugge - Charleroi , om 16.30 uur denk ik.

Op jouw decoder heb je op kanalen 111,112,113 dus Eleven pro League 1, 2 en 3 reeds actief?

Of heb je het over de gewone Eleven 1,2, 3 kanalen op 121, 122, 123?

Reputatie 6
Badge +2

Neen, ik heb dat nog niet nagezien, maar in het verleden werden de wedstrijden uitgezonden op 101, 102   …  of is mijn geheugen te slecht. Moet dat veranderen? Ik denk niet dat de kanalen van eleven moeten overeenkom met de kanalen die Proximus  gebruikt. Uiteindelijk koopt Proximus van eleven sports een signaal en zendt dat uit.

Dat moet inderdaad  veranderen. 

Belgisch voetbal zal worden uitgezonden op Eleven Pro league 1, 2 en 3 kanalen op 111,112,113.

 

Echter op vandaag zijn deze nog steeds niet beschikbaar...

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb eens naar de kanalen gekeken van Proximus in Wallonië en daar zijn 121 122 123 gereserveerd voor Eleven Sport. Je gaat moeten verhuizen hè! 😪

Nee hoor, ook in Vlaanderen heb je eleven sports 1,2 en 3 op 121,122,123. Deze zijn gewoon beschikbaar samen met de Proximus sports kanalen in je all sports abonnement.

 

Echter hier wordt geen Belgisch voetbal op uitgezonden.

 

Alle Belgische competities komen op 3 nieuwe kalen nl Eleven pro league 1,2 en 3 en dit op 111,112,113.

 

Echter zijn deze een paar dagen voor de competitiestart nog niet beschikbaar...

Reageer