Vraag

Aansluiting in nieuwe woning-we kunnen maar geen afspraak maken

  • 21 February 2023
  • 11 reacties
  • 116 Bekeken

Dochter verhuist en heeft reeds 2 maanden proberen een afspraak te regelen voor de internetaansluiting en TV.

Lukt niet, zelfs ondanks het feit dat ze laten weten heeft dat kabels er liggen en dat fiber beschikbaar is in de woning. We zijn de telefoontjes beu en overwegen telenet te nemen. Wat doen we best?

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @gunsg vul je in het klantprofiel hier je dochter haar klantgegevens in, voor nazicht? Groetjes, Heidi

Gegevens van dochter zijn ingevuld in het klantprofiel!

Reputatie 7
Badge +3

@gunsg Kan u ook aanvullen in uw profile wat het nieuw adres gaat worden van uw dochter.Kan u ook gsmnummer aanvullen waar de commerciêle dienst kan bellen om alles in orde te brengen.Groetjes,Joel

Beste Joel M, is gisteren reeds in orde gebracht, nog steeds GEEN reactie van Proximus. Geduld is een mooie deugd, maar….

GSM dochter: 0474xxxx60

 

 

We hebben veel geduld (al een maand aan het proberen om een afspraak te krijgen voor de aansluiting)….

@gunsg Best nooit zo’n privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen en de met privé" aangeduide tekstvelden, kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

NB: binnen het uur kun je nog je bericht editeren door onderaan je bericht op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen, anders kan het enkel door een proximus medewerker (moderator) gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

@gunsg Ik heb juist alles doorgegeven aan iemand van de commerciële dienst.Zij gaan vandaag uw dochter bellen om de verhuis te regelen.Excuses alvast dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

Ondertussen telefoon gehad van Poximus. Blijkbaar lukt het niet om aan te sluiten (bestelling koper voor januari is nog niet binnen). Begrijpe wie begrijpen kan…

 

Reputatie 7
Badge +3

@gunsg Collega van de commerciële dienst heeft me laten weten dat het installatieadres in een fiberzone ligt maar de constructie is nog niet gepland waardoor een aanvraag/aansluiting momenteel nog niet mogelijk is(ook geen koperaansluiting aanwezig).Groetjes,Joel

Kan de installatie dan niet zonder fiber (voorlopig)?

Ter info: ik denk dat de PX forummedewerkers nu niet meer op het forum gaan antwoorden en pas maandag als ze hier terug langskomen.

Aangezien er geen koperaansluiting aanwezig is kunnen ze ook geen VDSL verbinding maken.

Het zou dan iets in de aard van een mobiele verbinding moeten zijn als de capaciteit van de GSM antenne daar het aankan, maar of PX zoiets kan aanbieden daarvoor wacht je best het antwoord van een PX medewerker af maandag.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat Proximus in een lokaal netwerk waar glasvezel aanwezig is geen nieuwe koperaansluitingen meer gaat realiseren

Uit het antwoord van @Joel M leid ik evenwel af dat glasvezel rollout in dit lokale netwerk gepland maar nog niet gerealiseerd is (bv. plaatsing in het publieke domein /straat gepland of bezig maar intro naar woningen nog niet gerealiseerd)

Dat Proximus geen koperkabels meer zou hebben om privé-aansluitingen te realiseren lijkt mij in eerste instantie vrij onwaarschijnlijk, betreft het eventueel een nieuwbouwwijk/verkaveling die in (financieel) overleg met de projectontwikkelaar gepland is enkel in fiber aangesloten te worden?

 

Wat leren de onderstaande links ondertussen eventueel

Speedtest internet connectie | Proximus

ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be) deze laatste als ze soms eens werkt (gewoon op de kaart inzoomen tot op huisnr niveau - en geen stad/gemeente/straat invullen - en vervolgens op het groen bolletje klikken mocht het verschijnen)

 

Is er op betrokken locatie een ander aanbod (via teledistributie bv.) beschikbaar?

 

Reageer