Vraag

Schandalig verloop van zaken

  • 29 November 2017
  • 7 reacties
  • 395 Bekeken

Het lijkt me opportuun om mijn verhaal te doen, gezien ik er zeer weinig respons op kreeg.
Hopelijk ben ik een van de weinigen die deze schandalige situaties meemaal.
Ik heb onlangs een aanvraag gedaan voor een internet/proximus-tv pack.
Ondertussen werd alles geïnstalleerd maar wat een lijdensweg...
Via deze weg wil ik klagen over de manier waarop een vrij simpele installatie verlopen is.
Na het bestellen van de pack werd een afspraak met een technicus gepland.
Deze vriendelijke meneer kwam en deed de ronde van het huis. Over de beleefdheid en vriendelijkheid valt niets negatiefs te zeggen, integendeel. Hij oordeelde dat er geen telefoonaansluiting was. Hij keek op zijn computer en haalde plannen boven van onze buurman (nummer 26A ipv 26). Zelfs na aandringen dat er toch een aansluiting zou moeten zijn werd geconcludeerd dat er een sleuf moet gegraven worden.
De dag nadien beslis ik toch maar even naar proximus te bellen. Opnieuw vermeld ik dat de vorige eigenaar klant was bij proximus en het me dus zeer eigenaardig leek dat er geen verbinding zou zijn. Eigenlijk lijkt mij dit zeer simpel om op te lossen maar na de gebruikelijke zeer lange wachttijden werd ik van de ene dienst naar de andere gestuurd. Zonder ooit werkelijk geholpen te worden. De laatste persoon die ik aan de lijn kreeg gaf de boodschap mee dat het goed was ik dat ik dit meldde en dat proximus binnen een termijn van 48uur terug zou bellen om de diensten te komen activeren.
Een week later hoor ik proximus opnieuw om een afspraak te maken ... en een sleuf te voorzien. Dit allemaal in het Frans (wij wonen net over de taalgrens). Ik hoop dat de telefonische gesprekken opgenomen werden als iemand van proximus dit wenst na te gaan.
Ik leg er mij bij neer dat er een sleuf gegraven moet worden. Ik ga er namelijk van uit dat het effectief nodig blijkt te zijn.
De sleuf laten we uitgraven met een machine, we kopen wachtbuizen aan en trekken die door de sleuf. We boren gaten door de muren naar de kelder, ...
Het kost ons geld, moeite, maar vooral ook tijd. Wanneer de medewerkers van proximus komen voor de aansluiting nemen ze hun computer en merken ... dat het huis inderdaad al aangesloten is.
Dit is verschrikkelijk frustrerend dat we de aansluiting weken hebben moeten uitstellen, onze parking volledig moeten openleggen en bijgevolg nog betaald hebben voor het uitvoeren van onnodige werken. Ik moet erbij vermelden dat de twee heren die toen kwamen zeer vriendelijk waren en efficiënt te werk zijn gegaan, maar toch ...
Hopelijk kan een proximus medewerker mij voorzien van een bevredigend antwoord op dit schandalig verloop van zaken.
Kan iemand mij ook de beste manier meedelen om deze klacht bij de juiste personen te krijgen of is dit het juiste platform om dit te doen? Via het contactformulier kom ik helemaal nergens. Na wat rondsnuffelen op het forum lijkt me dat anderen dat ook niet lukt.

7 reacties

Normaal kunnen de proximus medewerkers hier op het forum dit doorgeven aan de geschikte persoon van de bevoegde dienst.
Bedankt, Martin!
Ik zie dat ze nog niet gereageerd hebben dus mss vragen via een privébericht of ze dit willen doen
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.

In het tekstveld kan je uw klantgegevens mededelen en je vraag van hierboven copy/pasten en/of de link er naar
meegeven: https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/schandalig-verloop-van-zaken-41757
Ik zie dat ze nog niet gereageerd hebben dus mss vragen via een privébericht of ze dit willen doen
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.

In het tekstveld kan je uw klantgegevens mededelen en je vraag van hierboven copy/pasten en/of de link er naar
meegeven: https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/schandalig-verloop-van-zaken-41757


Nogmaal bedankt, Martin. Ik heb zo'n vijftal dagen geleden mijn verhaal op gedeeld op die manier.
Ik wou er niet publiekelijk moeilijk om doen, daar vaart niemand beter bij. Daarnet pas heb ik besloten dit op het forum te publiceren.
Ik vraag niet veel en eis al helemaal niets. maar als misnoegde klant zou ik het appreciëren als ik tenminste een reactie zou krijgen, het liefst met een of andere uitdrukking van spijt dat het zo gelopen is.
Ok, we wachten dan maar verder op hun reactie hier.
Ongelooflijk dat ik langs de verschillende wegen nog steeds geen reactie heb gekregen.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt eventueel contact opnemen met Px op bv. volgende wijze (mocht er geen verdere reactie komen)
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijn factuur - andere vraag - e-mail ons (helemaal onderaan webpagina) &tekst invullen

P.S.
Desgevallend te overwegen om schriftelijk (aangetekend schrijven) een vraag voor compensatie voor deze onnodige vertraging, werken en kosten in te dienen
Proximus - Klantendienst Residentieel - Koning Albert II laan 27 - 1030 Brussel

Reageer