Als ik een mail stuur van een @gmail.com adres naar mijn @belgacom.net email adres merk ik dat het toch wel eventjes duurt vooraleer ik deze email aankrijg op mijn mail client. Ik heb reeds verschillende email clients geprobeerd. Zo heb ik de proximus online webclient, outlook en thunderbird geprobeerd. Bij thunderbird heb ik het poll interval ingesteld op 1min en toch ontvang ik de mail pas na groot orde 15 minuten. Dit lijkt er op te wijzen dat dit geen client probleem is maar eeder een server probleem. Klinkt dit logisch? Ook interessant is dat ik dit probleem niet heb bij elke mail. Sommige mails ontvang ik sneller - gebeurt er misschien virus scanning op sommige mails op de proximus email server? Als ik dezelfde mails (die er lang over doen om aan te komen) stuur naar een andere @gmail.com account zie ik dit probleem niet. Op mijn gmail account komen ze ongeveer ogenblikkelijk na verzenden aan.
Is de lange duur tussen versturen en ontvangen, een gekende limitatie van een @belgacom.net email account? Indien niet, kan ik hier iets aan doen? Ik zit in de situatie dat ik bepaalde mails na versturen toch wel direct wil ontvangen.
Alvast bedankt
Bladzijde 1 / 1
Louter ter info: bij mij gaat dit wel praktisch ogenblikkelijk maar ik herinner mij dat hier nog zoiets gepost geweest is in het verleden. Mss weet iemand van proximus zelf hier meer over.
Is de lange duur tussen versturen en ontvangen, een gekende limitatie van een @belgacom.net email account? Indien niet, kan ik hier iets aan doen? Ik zit in de situatie dat ik bepaalde mails na versturen toch wel direct wil ontvangen.
Alvast bedankt
hi
we kunnen dit laten nakijken door ons engineering team maar dan zouden we wat extra info nodig hebben
de tijdstippen waneer je de mails verzend als ook zender en ontvanger
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.