hi op het nr dat gelinkt is aan je aacount zie ik de ipv6 optie wel actief staan van onze kant
Bij een reset moet je indien je zelf instellingen veranderd hebt op je bbox, deze na een reset weer opnieuw invoeren)
Wat je ook kan doen, is je internet instellingen op je xbox even op handmatig zetten en dan terug automatisch. Dit zorgt voor een DCHP release. Een factory reset van de b-box doet dit natuurlijk ook.
vandaar kwam mijn voorstel van eens een reset te doen
Wat je ook kan doen, is je internet instellingen op je xbox even op handmatig zetten en dan terug automatisch. Dit zorgt voor een DCHP release. Een factory reset van de b-box doet dit natuurlijk ook.
De instellingen staan op “automatisch”. Ik weet niet of de Xbox One niet overweg kan met IPv4 maar IPv6 is sowieso beter. Het feit dat ik geen internetverbinding krijg via LAN is eerder doordat de DHCP server niet bereikt wordt ook al staat deze actief in de bbox3
na een reset van de bbox staat de DHCP zeker default actief.
Pas op
niet vergeten dat er momenteel geen IPv6 adressen uitgedeeld op de LAN kant van de bbox.
Ik heb van hieruit ook een reset gedaan. Kan je kijken of het nu in orde is ?
Nog als bijkomende info:
Je kunt toch controleren via de UI van je bbox op http://192.168.1.1 of je aangesloten toestellen via wifi of lan een automatisch ipv4 adres uitgedeeld gekregen hebben, dan weet je toch dat de bbox DHCP opstaat, en als je Xbox er ook ene gekregen heeft is toch alles in orde!
Even ter verduidelijking. Proximus ondersteunt wel degelijk IPv6. Dit betekend dat, wanneer IPv6 actief staat en je toestel IPv6 compatibel is, dat je device/host een IPv6 krijgt. Let er wel op dat we werken met “dual-stack”. Je krijgt dus zowel een IPv4 als een IPv6.
Op je xbox dus enkel IPv6 instellen vind ik dus wat vreemd. In principe zal deze beide IP’s (automatisch) moeten krijgen.
dit wil dus zeggen dat de vroegere melding hier op het forum “dat er momenteel geen IPv6 adressen uitgedeeld op de LAN kant van de bbox.” verleden tijd is?
Ik merk wel dat er soms wat verwarring is omtrent IPv6. Misschien nog nuttige info voor een FAQ.
Is inderdaad een heel goed idee om dit bij een FAQ onder te brengen
wat krijg je eigenlijk als resultaat op > https://ipv6-test.com/ ik krijg daar een 17/20
Om te kunnen vergelijken, dit is het resultaat van mijn test met de bbox3:
IPv4 | Supported | |
---|---|---|
Address | ||
Hostname | .adsl-dyn.isp.belgacom.be | |
ISP | Proximus |
IPv6 connectivity
IPv6 | Supported | |
---|---|---|
Address | 2a02…….……………….………………….……………... | |
Type | Native IPv6 | |
SLAAC | No | |
ICMP | Not tested | |
Hostname | None | |
ISP | Belgacom |
Score
17 / 20
Browser
Default | IPv6 | |
---|---|---|
Fallback | to IPv4 in < 1 second |
DNS
DNS4 + IP6 | Reachable | |
---|---|---|
DNS6 + IP4 | Reachable | |
DNS6 + IP6 | Reachable |
- gateway: 192.168.1.1
- subnetmask 255.255.255.0
Zoals ik al eerder zei, je hebt altijd een IPv4 adres nodig. Het IPv6 komt automatisch.
Andere toestellen werken wel correct? Bijvoorbeeld laptops en smartphones, deze krijgen wel een IP? (zowel IPv4 als IPv6?)
II heb zonet mijn laptop rechtstreeks via LAN op de router geconnecteerd en hier krijg ik een IPV6 adres mee.Ik denk dat ik weet waar de error zit . Ik heb Duo Devolo stekkers geïnstalleerd en via deze krijg ik geen internetverbinding via de kabel. De wifi verbinding werkt echter wel .
Ik heb alles werkende gekregen. Danku wel allemaal voor jullie hulp !
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.