Skip to main content

Een nacht op gezocht: 

 

wanneer men naar mijn nummer belde en deze was bezet/werd niet opgenomen/was onbereikbaar werd men niet omgeleid naar mijn voicemail, maar kreeg men een melding “deze oproep is niet toegestaan”. Na heel lang zoeken blijkt dat er voor die drie doorschakelingen verwezen werd naar het nummer +32475151969 van de voicemail. Om één of andere reden mocht mijn toestel dus niet doorschakelen naar dat nummer. Het nummer gewoon “opbellen” ging echter wel normaal.

Ik heb nu voor de drie mogelijkheden het nummer +32475151516 ingegeven en nu werkt mijn voicemail wél. Wat is er mis met dat andere nummer ???? Ben ik weer de enige die daar last van heeft? Ben ik de enige die daar veel tijd en gesprekken mee verliest? 

Alvast bedankt.

ivm +32475151516

zie ⪢  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_divert/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/oproepen-op-uw-gsm-doorschakelen.html

Voicemail FAQ’s 

⪢  https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_voicemail_call_mgt/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer.html

Oproepbeheer FAQ’s 

⪢  https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_voicemail_call_mgt/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer.html


De vraag gaat over een probleem met +32475151969.


Is het dit wat je bedoelt >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_abroad_fix/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/phonemail-antwoorddienst/phonemail-berichten-beluisteren-buitenland.html

>

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_config/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/uw-voicemail-instellen.html

>

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_msg_fix/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/phonemail-antwoorddienst/phonemail-berichten-beluisteren-wissen-bewaren.html

FAQ’s 
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_phonemail_call_mgt/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer.html

 

PS: in ieder geval morgen komen de mensen van Proximus zelf hier terug langs om je hierbij verder te helpen met je vraag.

 


@lukvdh De 1969 dient enkel om de voicemail berichten te beluisteren of in te stellen. Had je die doorschakeling naar +32475151969 ooit zelf ingesteld?


@lukvdh De 1969 dient enkel om de voicemail berichten te beluisteren of in te stellen. Had je die doorschakeling naar +32475151969 ooit zelf ingesteld?

 

NEE, nooit zelf ingesteld. Dat is nu net mijn probleem. Het enige wat ik dus kan denken is dat dit nummer “door een SIM-card van Proximus” ingesteld is, en als dat zo is, en ALS dit nummer enkel dient voor de instellingen, dan is dit misschien een groot probleem als er zo meer klanten zijn.

Ik wist trouwens niet hoe dit in te stellen, heb het nu pas, na lang zoeken, gevonden.

Ik vermoed dat het nummer ingesteld is toen ik een paar jaar geleden voor dit nummer een nieuwe SIM moest hebben omdat er met het nummer (een Pay&Go toen) iets mis was (was opeens “enkel data”) en dit enkel opgelost geraakte door een nieuwe SIM én een omschakeling naar een abonnement, ook een rare zaak toen. Ik denk dat het probleem met die voicemail sindsdien ontstaan is. Meerdere mensen zegden me ooit dat ze “deze oproep is niet toegestaan” gehoord hebben toen ze mij probeerden te bellen, maar ik heb nooit het verband met voicemail doorschakeling gelegd toen. 

Maar om kort te zijn: IK heb het nummer +32475151969 NOOIT zelf ingegeven.

Het lijkt me dan ook best dat Proximus dit eens nakijkt...


@lukvdh Denk dat het hier gaat over een alleenstaand geval. Bij mijn weten de eerste keer dat we zo een probleem binnenkrijgen.

Ik ga het verder laten nakijken zodat we kunnen achterhalen hoe die +32475151969 bij jou is ingesteld geraakt.

Kan je ook even het betrokken gsm-nummer toevoegen aan je profiel.


@lukvdh ...

Kan je ook even het betrokken gsm-nummer toevoegen aan je profiel.

Ok, done.


Reageer