Regelmatig krijg ik mails zogezegd afkomstig van Proximus :
onderwerp : Neem direct contact met ons op
komende van : "Skynet.be" klantenservice@klantendienstvlaanderen.net"
en daarna nog een herinnering : FW tweede herinnering
maar komende van een andere afzender : "Skynet.be"vragen@klantendienstvlaanderen.eu"
Ik veronderstel dat ik die gewoon mag negeren en bij spam mails klasseren.
En dat zijn niet de enige spam mails, maar hoe geraken die eigenlijk aan de email adressen ?
Bladzijde 1 / 1
Ter info: je vindt o.a. wat uitleg op deze site: klik hier
en nog op ….
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud_mailtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/een-verdachte-e-mail-opgelet-voor-fraude-via-phishing.html
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_phishing/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/phishing.html
Je mag deze mail doorsturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form
Als je de mail toch opent kun je die opslaan als bestand en
als bijlage versturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form .
Zodat Prox de nodige stappen kan ondernemen omdat deze mails
niet meer zouden doorgestuurd geraken naar Proximus mailboxen.
Uit de header van deze mail kan prox weten via welke mailservers
de phising mail (spam) vertrokken (zie meer uitleg hieronder).
De afzender die je ziet staan in de ontvangen mail is niet altijd de echte,
Om de echte te kennen kan je gaan kijken in de mail header
Hoe je Email headers kan bekijken van verschillende Email programma's vind je hier:
> https://helpdesk.easyhosting.nl/index.php?/Knowledgebase/Article/View/190/3/e-mail-headers-weergevenbekijken
en nog op ….
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud_mailtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/een-verdachte-e-mail-opgelet-voor-fraude-via-phishing.html
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_phishing/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/phishing.html
Je mag deze mail doorsturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form
Als je de mail toch opent kun je die opslaan als bestand en
als bijlage versturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form .
Zodat Prox de nodige stappen kan ondernemen omdat deze mails
niet meer zouden doorgestuurd geraken naar Proximus mailboxen.
Uit de header van deze mail kan prox weten via welke mailservers
de phising mail (spam) vertrokken (zie meer uitleg hieronder).
De afzender die je ziet staan in de ontvangen mail is niet altijd de echte,
Om de echte te kennen kan je gaan kijken in de mail header
Hoe je Email headers kan bekijken van verschillende Email programma's vind je hier:
> https://helpdesk.easyhosting.nl/index.php?/Knowledgebase/Article/View/190/3/e-mail-headers-weergevenbekijken
Hallo Arlette
Meer info vind je op deze link:https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms- telefoon.html
Je mag dit formulier invullen: https://www.proximus.com/nl/abuse/form en dan worden de mails nagkeken door het fraude team van Proximus.
Groeten
Geert
Meer info vind je op deze link:https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms- telefoon.html
Je mag dit formulier invullen: https://www.proximus.com/nl/abuse/form en dan worden de mails nagkeken door het fraude team van Proximus.
Groeten
Geert
Bedankt voor jullie reactie. Heb die doorgestuurd aan abuse@proximus.com.
dat e mail adres gebruikte ik ook om hun een spam mail door te sturen, maar ik krijg een automatisch antwoord dat ik geen mails meer mag sturen naar dit adres! waar kan je dan nog terecht ?
ik ben zeer ontevreden van Proximus !
De klachten swingen de pan uit. Ook met digitaal tv scheelt er altijd wel iets met de digicorder, ben van plan om te veranderen van provider.
ik ben zeer ontevreden van Proximus !
De klachten swingen de pan uit. Ook met digitaal tv scheelt er altijd wel iets met de digicorder, ben van plan om te veranderen van provider.
je moet het niet via het e-mailadres versturen maar wel dit formulier invullen: https://www.proximus.com/nl/abuse/form
en dan worden de mails nagekeken door het fraude team van Proximus.
en dan worden de mails nagekeken door het fraude team van Proximus.
Die mannen moeten overwerkt zijn, gelet op het aantal spam topics in dit forum
Ik weet niet of het aan Proximus te danken is maar in ieder geval is de vloed van spammails gestopt bij mij!
Definitief?
Dream on !
Dream on !
't is toch al dagen lang dus ik ben serieus verschoten inderdaad !
Voor zolang het duurt.
Binnen een paar dagen (of minder ) weet je weer wat het is, spam krijgen
Binnen een paar dagen (of minder ) weet je weer wat het is, spam krijgen
Inderdaad was bij mij ook altijd zo tot nu toe, maar nog nooit meegemaakt dat er zoveel dagen achtereen er zelf geen ene binnenkomt, enfin ben benieuwd hoelang het zo goed gaat blijven.
ze zullen toch geen speciale filter voor mij alleen geinstalleerd hebben hé
ze zullen toch geen speciale filter voor mij alleen geinstalleerd hebben hé
Ik blokkeer de afzenders maar ik blijf ze binnenkrijgen. Heb veel zin voor mijn e-mail adres totaal te verwijderen.
2 keer dezelfde mail en steeds van andere afzenders
"------" sportwereld at mail.nieuwsblad.be
"-" tui at email.tui.be
Geachte heer/mevrouw,
Wij zijn continu bezig met het verbeteren van het online betaalgemak. Onlangs hebben wij in ons klantensysteem geconstateerd dat u nog gebruik maakt van een verouderde bankkaart. Een verouderde betaalproduct wordt niet ondersteund door het nieuwe betalingssysteem. Klanten moeten in bezit zijn van een nieuwe betaalproduct. Wij willen u erop attenderen dat u bij het gebruik van een verouderde bankkaart u niet verzekerd bent tegen financële schade.
Zolang u nog niet in bezit bent van een nieuwe betaalproduct, kunt u helaas nog geen gebruik maken van onze nieuwe betaalsysteem en zullen de door uw aangesloten zichtrekeningen bij KBC komen te vervallen.
Klik hier om naar de beveiligde omgeving te gaan voor de aanvraag van uw nieuwe product.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Afdeling particulieren KBC
2 keer dezelfde mail en steeds van andere afzenders
"------" sportwereld at mail.nieuwsblad.be
"-" tui at email.tui.be
Geachte heer/mevrouw,
Wij zijn continu bezig met het verbeteren van het online betaalgemak. Onlangs hebben wij in ons klantensysteem geconstateerd dat u nog gebruik maakt van een verouderde bankkaart. Een verouderde betaalproduct wordt niet ondersteund door het nieuwe betalingssysteem. Klanten moeten in bezit zijn van een nieuwe betaalproduct. Wij willen u erop attenderen dat u bij het gebruik van een verouderde bankkaart u niet verzekerd bent tegen financële schade.
Zolang u nog niet in bezit bent van een nieuwe betaalproduct, kunt u helaas nog geen gebruik maken van onze nieuwe betaalsysteem en zullen de door uw aangesloten zichtrekeningen bij KBC komen te vervallen.
Klik hier om naar de beveiligde omgeving te gaan voor de aanvraag van uw nieuwe product.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Afdeling particulieren KBC
Vraag aan Proximus medewerkers:
aangezien abuse@proximus.com ondertussen afgeschaft is, mag men dan in de plaats de verdachte mail niet doorsturen naar csirt@proximus.com.
Of gewoon doorsturen naar rtir-ift@csirt.proximus.com
met als Onderwerp: Mail Abuse (of iets dergelijks)
aangezien abuse@proximus.com ondertussen afgeschaft is, mag men dan in de plaats de verdachte mail niet doorsturen naar csirt@proximus.com.
Of gewoon doorsturen naar rtir-ift@csirt.proximus.com
met als Onderwerp: Mail Abuse (of iets dergelijks)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.