Skip to main content
Toen ik 2 maand geleden klant werd bij Proximus is mij met aandrang verzekerd dat ik een vast IP zou hebben. Ik stel inmiddels vast dat het IP adres wijzigt na uitschakeling en weer inschakelen van de modem.

Is daar niets aan te doen?
Ter info: vast IP is een betalende optie.

zoals internet Pro+ bijvoorbeeld:

>

https://www.proximus.be/nl/id_cl_fixedinternet/bedrijven-en-overheden/oplossingen/internet-en-netwerken/voor-bedrijven.html
Ze hebben mij dat nochtans gezegd voor mijn Tuttimus.

Er bestaat een methode om via een server toch verbinding te maken met je router. Ik zal me er eens in verdiepen. Het gaat om bewakingscamera's en domotica.
Kan je ons via privébericht (via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) aub het telefoonnumer of klantennummer van die lijn doorgeven ? Dan kunnen we dit eens nakijken.
Done.
Een vast ip adres is een betalende optie, momenteel is die niet actief op het lijn nummer dat je door gaf. Indien je dit wenst kan ik het door de klantendienst laten activeren.


Er bestaat een methode om via een server toch verbinding te maken met je router. Ik zal me er eens in verdiepen. Het gaat om bewakingscamera's en domotica.

Maar bedoel je eigenlijk een vast WAN ip adres (het ip adres dat proximus dus geeft aan je bbox) of een vast ip adres dat je bbox geeft aan je apparatuur in je woning?
mogelijks een no-ip service gebruiken (Free dynamic DNS) > https://www.noip.com/
Ik ben no-ip aan het bekijken. Ik zal het zo doen.

Wel spijtig dat de verkoopster mij foute info gaf.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Voor de no-ip setup in de BBOX, merkte ik bij een klant dat dat niet standaard werkte...

Zie deze post voor meer info:

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/dyndns-functie-werkt-niet-op-bbox-3-43883/index1.html#post629186



Hope that helps...

Reageer