Skip to main content
Hallo,

In mijn huis zijn netwerkstopcontacten geplaatst, deze zijn aangesloten op de LAN uitgang van mijn Bbox3 modem.

Wanneer ik mijn laptop via utp kabel inplug in dit stopcontact dan wordt verbonden met het netwerk maar krijg ik Unidentified network en is er geen internetverbinding.

Wanneer ik de vertrekkende utp kabel aan de Box3 modem uittrek en daar mijn utp kabel insteek en verbindt met mijn laptop dan wordt ik wel verbonden met mijn internetverbinding.

Deze stopcontacten zijn nog gebruikt om naar mijn digibox te connecteren voor digitale televisie van proximus en dit werkte zonder problemen.

Iemand een idee wat de oplossing is voor dit probleem?
als je via de zelfde weg waar je decoder aangesloten is nu eens je laptop aansluit ipv je decoder werkt het dan wel

NB: bij Telenet spreekt men van Digibox maar bij Proximus spreekt men van Decoders
ja dan lukt het wel,

deze kabels zijn wel recent hertrokken
aangezien deze stopcontacten dateren van 10j geleden (bij bouw huis) werden deze gebruikt om vanuit berging adsl-lijn naar modem te brengen.

de kabels die vertrekken naar de contactdozen zijn 8 draads, dus ik veronderstel rj45.

Heb de contactdoos nog niet opengemaakt. Kan daar een a of b aansluiting de oorzaak zijn?
Dan werden die gebruikt als telefonie kabel waar alleen twee draden gebruikt worden (normaal zou dit draden 4+5 zijn die gebruikt worden) met een Rj11 aan adsl modem

In ieder geval schilt er iets aan deze bekabeling aangezien het wel werkt via de bekabeling waar je decoder op aangesloten is.

Dus best eens de bekabeling nakijken.

of andere kleucombinatie

Reageer