Af en toe gebruik ik de proximus tv app op ipad via airplay naar de apple tv (tevens de argumentatie om een apple tv app te voorzien).
Als ik er geen erg in heb om het automatisch slot te deactiveren, stopt airplay vanaf het moment dat het slot opgaat. Ook als je even je emails wil lezen, en dus een andere app opent, verbreekt de airplay. Dit is een bug in de proximus tv app, dat waarschijnlijk een of andere instelling over het hoofd ziet. Oplossingen hiervoor zijn mogelijk op 2 manieren: ofwel houdt de proximus app het automatisch slot tegen (en verwittigt de app om je auto slot af te zetten), ofwel moet de app de airplay blijven forceren in background, zodat er geen interrupt is. Er zijn andere aplicaties die dit wel kunnen, dus ik veronderstel dat dit over het hoofd gezien is. Wenselijk is in background, want anders verbruikt de app teveel van de batterij, en ben je genoodzaakt om de lader aan te sluiten...
Tevens stel ik vast dat je in een replay niet voor of achteruit kunt gaan. Met als gevolg als het slot opkomt, ben je genoodzaakt om het volledige programma terug te bekijken. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Deelt er nog iemand dezelfde ervaringen?
Bladzijde 1 / 1
Ik heb totaal geen ervaring met apple producten, maar is het niet mogelijk om de proximus tv app op ipad direct naar je apple tv te streamen of kan dit niet?
Ik heb dit probleem doorgegeven aan de mensen die verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de app. We houden je op de hoogte.
@Martin: Ja dit kan. Maar de connectie verbreekt wanneer de autolock van de ipad opkomt, of wanneer je een andere app opent. Tevens zijn iOS en tvOS heel gerelateerd, zodat er weinig programmatie nodig zou zijn om het bestaande iOS app ook te voorzien voor de apple tv. dan hoeft er maar 1 apparaat te werken ipv 2, gebruik je minder bandbreedte en capaciteit, en krijg je een stabieler en beter hdmi signaal. De firmware van de apple tv laat je ook toe om betere en multikanaals audiosignalen door te voeren, dus de voordelen zijn legio... Heel tof trouwens dat jij en HadewychT dit opvolgen! 🙂
Dat zijn inderdaad de gegevens die we nodig hebben om je lijn te kunnen testen. Ik heb alvast een kleine aanpassing op je lijn gedan. Om te weten of er problemen zijn tussen de app en airplay moeten we het antwoord van de specialisten afwachten. We houden je in ieder geval op de hoogte
@HadewychT: Ik heb mijn modem settings nog eens nagekeken. Ik heb voor mijn 2.4GHz en 5.0GHz dezelfde netwerkgegevens ingesteld. Ik heb deze ingesteld in de aparte settings voor beide wifi fequenties. In de settings voor de Wave zie ik echter een andere benaming voor de 5.0GHz, zijnde de originele. Toch is de Wave nu terug enabled geraakt. Nu weet ik echter niet of de juiste benaming voor mijn netwerk wordt gebruikt binnen die 5.0GHz... Ik kan nu ook niet zien op welke frequentie de toestellen zitten. Is dit normaal?
normaal als je wave op non actief zet zou dit zo moeten blijven, ik heb die ook op non actief gezet en die blijft zo staan als die actief stond was de SSID voor beide 2.4 en 5.0 gelijk aan "wifi-2.4-xxxx"
Mss best eens de bbox resetten om van nul te beginnen?
Mss best eens de bbox resetten om van nul te beginnen?
@Martin: Ik dacht dat het de bedoeling was om een auto assign van wifi apparaten te hebben naargelang de wifi capaciteiten van de betreffende apparaten. Het probleem is dat het flash geheugen van safari soms niet dezelfde instellingen onthoudt dan de servers, vooral als er kort op elkaar wijzigingen zijn geweest. Ik ga het nog effe afwachten tot HadewychT misschien nog meer informatie heeft na de lijntest en advies van de specialisten. Alvast bedankt van jouw insteek 😉
ik had toch problemen met roaming als WAVE op stond, ook niet alle apparaten reageren daar goed op en daarom heb ik die afgezet.
hi luc
momenteel ondersteunen we enkel casting via chromecast
dit kan ervoor zorgen dat dit voor de air play niet optimal werkt
dit wordt naar de toekomst toe nog verder bekeken
momenteel ondersteunen we enkel casting via chromecast
dit kan ervoor zorgen dat dit voor de air play niet optimal werkt
dit wordt naar de toekomst toe nog verder bekeken
@jonathandr: met de airplay op zich van de ipad (in dit geval iOS 9.3.5) is er geen enkel probleem. Enkel wanneer de autolock de app blijkbaar afsluit. Of wanneer een andere app wordt geopend. De Proximus app draait op de ipad, dus het is eigenlijk alleen een instelling in de iOS van de ipad die de Proximus app moet forceren om de airplay in background te laten verder lopen. Ook de proximus tv app moet telkens herstarten als er een andere app werd geselecteerd, of de autolock opkwam. Die autolock is trouwens nogal een logisch iets om batterijverbruik te verminderen. Ondertussen is er nu ook Airplay 2 dat multiroom en multichannel ondersteund. Daarmee wordt de applicatie best ook voorzien voor de apple tv zodat er maar 1 apparaat nodig is waarop de proximus app dan draait.
Netflix ondersteunt ook al air ply niet meer had ik daar juist gelezen...
@jonathandr: de belangrijkste aanpassing die nu nodig is, is dat de proximus app de ipad verhindert om in lock te gaan.
@Martin: De Netflix app is beschikbaar op Apple TV, dus geen airplay nodig... 🙂
Hey Luc, ik heb je opmerking doorgegeven aan de betrokken dienst. Van zodra ik feedback heb laat ik je iets weten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.