Vraag

Proximus Pickx

  • 18 October 2019
  • 21 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 1

Proximus Pickx werkt op mijn pc, maar niet op mijn GSM. Ik kan inloggen op de app maar krijg steeds het bericht “stream niet beschikbaar - probeer opnieuw”. Heb contact gehad met een Proximus medewerker maar ten lange leste schreef hij ‘Dan weet ik ook niet wat er mis gaat’ en stuurde een link mee “https://nl.forum.proximus.be/mobiel-vaste-lijn-installatie-configuratie-13/proximus-tv-op-tablet-33891?postid=545890”. Alles nagecheckt maar nog steeds hetzelfde bericht. Als de medewerker het niet meer weet, naar wie moet ik me dan wenden ????


21 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@hugguh 

Heb je een iPhone, wat met de software van IOS (apple store) kunnen er moeilijkheden zijn.

 

Geert

Reputatie 1

neen Geert een Samsung S8. Enkele weken geleden lukte dit op mijn smartphone zonder problemen, maar nu lukt het niet meer, ook niet meer op mijn Ipad (software versie 13)

 

heb je ook de laatste versie van Pickx 5.1.3 op je samsung want enkele dagen geleden heb ik die binnen gekregen op mijn Samsung Galaxy Note 8

 

NB: pas maandag komt hier terug iemand langs op het forum van Prox zelf.

Reputatie 1

beste Martin

idd deze versie 5.1.3 (215190) heb ik.

 

Reputatie 7
Badge +4

Kan je de app even volledig verwijderen en opnieuw installeren aub?

Reputatie 1

beste Charlotte D, heb ik al vele malen gedaan, maar noppes. Om jou een plezier te doen, wil ik het nogmaals proberen. Ik laat je seffens weten hoe het er mee zit.

 

Reputatie 1

beste Charlotte D

als ik een programma live wil bekijken blijft het op “draaien” staan, maar programma opent niet.  Vervolgens krijg ik het bericht “stream niet beschikbaar - probeer opnieuw”. Quid ?

 

Reputatie 7
Badge +4

beste Charlotte D

als ik een programma live wil bekijken blijft het op “draaien” staan, maar programma opent niet.  Vervolgens krijg ik het bericht “stream niet beschikbaar - probeer opnieuw”. Quid ?

 

Heb je dit als je verbonden bent met de wifi of als je verbonden bent met mobiel internet (3 of 4g)?  

Reputatie 1

beste Samuel,  vorige week zei ik nog dat het zowel via WiFi als mobiel internet niet werkte. Vandaag incredible werkt het wel via 4G (net getest). Ik vind dit raar temeer omdat de algemene voorwaarden zegt “

Weet jij waar het aan te wijten is dat het via Wifi (mijn eigen wifi thuis notabene) niet functioneert ?

Reputatie 7
Badge +4

@hugguh  wat voor modem heb je juist ? Heb je de modem al eens volledig herstart ? 

Reputatie 1

Proximus V6, modem nog niet helemaal herstart. Dit ga ik doen morgen vroeg als mijn echtgenote geen tv kijkt, anders krijg ik oorlog ;-)

Reputatie 7
Badge +4

@hugguh  ik had het over je modem , dus het toestel waar de aansluiting van Proximus op binnenkomt , vermoedelijk een b-box 3. Best inderdaad wel wachten om dit toestel te herstarten anders gaat het signaal ook wegvallen ;-)

Reputatie 1

oh ja ik heb de decoder vermeld. Ik heb een B-box 3 modem. Morgenvroeg zal ik allemaal eens herstarten en dan kijken of het lukt tv kijken via WiFi. Bedankt in elk geval.

Reputatie 1

@SamuelD  beste, B-box 3 herstart, en de decoder eveneens. Pickx app verwijderd, terug geïnstalleerd. Resultaat : noppes via wifi “stream niet beschikbaar - probeer opnieuw”, wel via 4G.

Dit gaat inderdaad even dieper uitgespit moeten worden:

  1. Lukt het om met een ander toestel op jouw wifi met jouw Pickx login wel streams te bekijken?
  2. Kan jij op een andere wifi/modem dan wel op de Pickx App zoals het zou moeten?
  3. Zijn er andere personen met andere logins die via jouw modem al dan niet streams kunnen bekijken via de Pickx App?

Mogelijks kan een volledige reset van de modem ook nog helpen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Reputatie 1

beste WenzelR , zoals eerder geschreven deze morgen B-box 3en decoder herstart. Ik zie nu wel dat ik al mijn opnames kwijt ben, dat kan toch niet normaal gezien of wel ??? Zal seffens nog eens een volledige reset doen van de modem. 
1.Via de ipad werkt Pickx via wifi ook niet.2 neen

3. ik heb de B-box indertijd gedeeld (proximusfon)

 

Opnames mogen inderdaad niet verdwijnen bij een herstart. Mocht je er toch kwijt zijn, laat gerust weten dewelke, dan kijk ik het na. Je mag het desnoods via privébericht doorgeven dewelke als je het privé wilt houden :slight_smile:

Als je hetzelfde probleem op andere wifis ook hebt, en niet op 4G, lijkt het op een bug in de applicatie en niet op de wifi/modem. Ik ga dit doorgeven aan de ontwikkelaars hierachter en zal terugkoppelen van zodra er meer informatie is. 

 

Reputatie 1

Het zijn enkele series die mijn echtgenote heeft opgenomen. Niks belangrijks.

Reputatie 1

@WenzelR : volledige reset gedaan, ik heb nu mijn opnames wel terug! Het tv kijken op gsm via wifi gaat nog steeds niet, enkel via pc.

Reputatie 7
Badge +3

@hugguh we zijn dit verder aan het onderzoeken, maar voor de duidelijkheid je kan wel nog tv kijken met de app via 4G?

 

Geert

Reputatie 1

€ GeertC  : idd via 4G op GSM kan ik via de app Pickx  tv kijken.

grtjs

Hugo

Reageer