Vraag

Problemen met opnames

  • 11 September 2019
  • 17 reacties
  • 1069 Bekeken

Sinds een aantal weken het volgende probleem met opnames die eindigen na middernacht ( dus eigenlijk de volgende dag): De opname op de harde schijf van de decoder(V5 compact) stoppen ongeveer een halfuur na de start, dus het programma wordt niet volledig opgenomen. Als ik via de website naar Poximus Pickx ga, staan de volledige opnames daar wel en kan ik die op de computer ook bekijken, maar niet via de decoder op de TV. Harde schijf defect?

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi marck, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile ?
dan kan ik dit voor je bekijken
@marck5
ter info:
als het een V5 compact is die je hebt dan heeft die geen harde schijf en worden opnames bewaard op de Proximus servers (in de cloud) voor korte termijn = 60 dagen
(of lange termijn = 36 maanden, indien je dit zelf instelt op je decoder, maar een beperking dan tot 50 uur opnames in totaal).
De grotere decoder V5 heeft wel nog een harde schijf en dit is de laatste die uitgekomen is met harde schijf, al de rest v5-compact, v6 en v7 hebben geen harde schijf meer aan boord.
Trouwens aangezien je zelf zegt dat je deze opnames kunt zien op Pickx wil dit zeggen dat ze niet op harde schijf zijn opgeslagen.
Zoals gevraagd, lijnnummer toegevoegd aan profiel.
Reputatie 7
Badge +4
marck5 kan je de decoder even resetten en nagana o je de opname dan volledig kan afspelen ?
Even ter info: ik heb een gewone V5 decoder met harde schijf.
Ik heb de decoder gereset en bij de bewuste opname wordt nu de volledige duur weergegeven(95 min.) maar als ik wil afspelen verandert dit terug naar 40min en wordt er ook vermeld beschikbaar op harde schijf.
Gisterenavond weer hetzelfde probleem: opnames van Sharp Objects op Canvas, 2 afleveringen na elkaar, geprogrammeerd via serieopnames met automatische conflictoplossing. 1e aflevering in orde, 2e opname weer gestopt na 40 minuten. Via de computer nagekeken op Pickx en daar staat de opname van de 2e aflevering wel voor de volledige duur van 90 minuten opgenomen!
De decoder neemt automatisch op de harde schijf op, maar niet volledig...Probleem met software?? Alles al opnieuw herstart ( van Bbox tot decoder + reset), geen verbetering.
Oplossing??
heb je al een geprobeerd door de Harde schijf (HDD) er uit te swappen (links via de hendel)

en zo al eens proberen zonder HDD of je de opname dan wel volledig kunt bekijken.

Achteraf kun je de HDD er terug induwen en dan zo weer eens proberen.
Zonder HDD wil de decoder niet opstarten. Heb nu wel gemerkt dat wanneer je bij de opnames links kijkt heb je 'Alles', 'Korte Termijn' en 'Harde Schijf'. Bij korte termijn staan de onvolledige opnames wel volledig vermeld, maar als je deze selecteert om de bekijken veranderd de opnameduur terug naar ongeveer 40 minuten en wordt er ook vermeld 'enkel beschikbaar op harde schijf'. Heb dit probleem trouwens ook al gehad voor opnames zonder conflicten, dus 1 enkele opname die verderloopt dan middernacht. Eigenlijk nooit met opnames die dezelfde dag stoppen.
Reputatie 7
Badge +4
@marck5 we hebben dit aan ons IT team doorgegeven. Als ik hier feedback over krijg laat ik dit onmiddellijk weten.
Reputatie 7
Badge +4
@marck5 , hier ben ik weer. Ik heb net feedback gekregen van ons IT team. Zij hebben je lijn en decoder volledig nagekeken alsook de opnames op het netwerk.
Zij zijn tot de conclussie gekomen dat op het netwerk de opname perfect geprogrammeerd staat. Wel zien ze dat de modem (Bbox) nog niet herstart of gereset is in de laatste 10 dagen.

Kan je volgende procedure eerst even uitvoeren: Reset modem

Indien dit na de reset en vervolgens na de herstart van de decoder, nog steeds niet werkt gaan we de decoder omruilen naar een decoder zonder harde schijf.
Gisteren bbox en decoder gereset. Opname gepland van The Brave op Q2, start 23u27. Vanmorgen vastgesteld dat de opname gestopt is om middernacht, dus na 33 minuten (op de harde schijf, geen andere optie). Op de computer vindt ik wel de volledige opname van 90 minuten terug en kan die daar ook op bekijken. Er was op dat moment geen andere opname gepland en er waren geen conflicten... Hoe wordt de decoder omgeruild, want blijkbaar is dat de enige oplossing?
Ter info: bv zo
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/nieuwe-decoder-werkt-niet-48322#post632669

Maar de proximus medewerkers zullen je wel verder helpen, soms kan die ook via post verstuurd worden.
Hoe wordt de decoder omgeruild, want blijkbaar is dat de enige oplossing?
De omruiling zal via UPS Access, het vroegere Kiala, gebeuren. Kan je via volgende tool even het voor jou gemakkelijkste punt uitkiezen? https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL

Kan je in jouw profiel, onder telefoonnummer, ook even een gsm nummer plaatsen? Dan zal hier een SMSje op komen van zodra deze geleverd is.
De tool werkt niet. En wat doe ik met de oude decoder?
Normaal gezien zou de tool moeten werken. Kan je even een andere browser proberen?

De oude decoder mag je terplekke dan gewoon terug geven.
De tool gaat wel open, maar ik kan geen upspoint aanklikken. Waar geef ik mijn voorkeur op?
Ik heb je een privébericht gestuurd met 3-tal voorstellen qua postpunten.

EDIT: De nieuwe decoder is dan verzonden. Laat gerust maar iets weten of het al dan niet helpt.

Reageer