Skip to main content
Sinds de overschakeling naar Proximus Smart Wi-Fi kan ik met mijn win7 pc niet meer inloggen op een

Proximus hotspot. Ik heb geen problemen met mijn mac noch iphone om te connecteren dus weet ik zeker dat ik de juiste credentials gebruik. Een update van mijn netwerkkaartdriver helpt ook niet.

Heeft er iemand tips?



Mvg,

Melissa
klopt, ik heb hetzelfde probleem ! Maar dan met windows 10
Hier geen probleem op mijn Windows 10 laptop om in te loggen met loginnaam xxxxxx@proximuswifi.be

Maar ik merk dat de down snelheid wel heel laag is ! = 1,1 down/2,7 up (Mbps)



EDIT: bij afsluiten van thunderbird was het veel beter

48,2 / 5,7 Mbps
Op volgende link vindt u de info over Smart-wifi verzameld :



https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_fon_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot.html



Krijg je een foutmelding als je probeert te verbinden ? Werkt het op een ander toestel wel ?
Ik zie nu ook dat het niet altijd lukt bij mij om op smartwifi te connecteren ik krijg "no internet connection"

en deze voormiddag ging dat wel goed, wat ik ook opmerk dat het SSID smart wifi niveau van de bbox zo schommelt van zeer goed naar slecht !!! wat niet het geval is bij SSID = wifi-2.4 er is inderdaad duidelijk iets aan de hand met proximus smart wifi ?
Beste, bedankt voor uw reactie. Ik bekijk al de stappen nog eens en test morgen nog eens!

Mvg
Hopelijk heeft het niks te maken met deze nieuwe feature:

You will benefit from one single Wi-Fi network optimized for all your devices.

Please find below the name and password that will be applied to your Wi-Fi network:

Name (SSID): WiFi-2.4-4444

Passphrase: *********

! It could be necessary to reconnect some of the devices connected to your current Wi-Fi network



Snelheid op smartwifi weer maar 0,5 Mbps download, dus duidelijk dat er problemen zijn
Update:

Probleem met smartwifi gevonden: 2.4 wifi kanaal verandert naar kanaal 11

gevolg >

* problemen met inloggen op smartwifi > opgelost

* wifi niveau schommelingen tot zeer slecht > opgelost

* zeer lage downloadsnelheid > opgelost
Hallo,



hebt u het inmiddels kunnen uittesten?



Groeten Geert

Reageer