Vraag

Ping

  • 3 July 2019
  • 3 reacties
  • 331 Bekeken

Beste,

Ik kreeg nog recent bezoek van iemand van Portugal en na een week zei meneer, en ik citeer, "I have been to multiple countries in Europe but this has to be the worst internet I have ever used." Niet moeilijk hoor! Zeer terecht zelfs! 70 euro per maand voor dit! De hele week lang gingen we best wel vaak uit, maar wanneer we thuis waren speelden we de mmo waar we elkaar leerden kennen. Wel... 'Spelen' was het niet echt. Het was meer de Proximus klantendienst bellen en hopen dat ze het in orde brachten. En guess what? 3x raden? NOPE, elke keer gaven we het op en gingen we iets anders doen. Degene die bekend zijn met mmo's weten dat ping een cruciaal factor is. Mijn download en upload mogen 5 mbit zijn (die zijn ook niet zo superhoog hoor trouwens!) , je m'en fous, maar kunnen jullie gvd ervoor zorgen dat mijn ping elke avond NIET boven de 250ms staat? Als jullie dit niet in staat zijn, wees dan eerlijk. Dan stap ik over naar een andere provider die dit WEL kan!



Hoe vaak gaan jullie me vragen om mijn modem te herstarten? Hoe vaak gaan jullie me vragen om mijn modem naar de fabrieksintellingen terugzetten of de modem te vervangen? Hoe vaak gaan jullie me vertellen dat mijn lijn zo 'optimaal' mogelijk wordt gemaakt? Hoe vaak gaan jullie vragen of ik Wi-Fi of een kabel gebruik? Ik ben het zat om elke avond achter mijn pc te wachten totdat mijn ping verlaagd zodat ik verder kan spelen. Ik zou graag onmiddelijk geholpen worden anders ga ik de oplossing zoeken bij een andere provider!!!!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Ercan, de resultaten van je lijn zelf meten goed. Ik meet daar geen probleem op en de kwaliteit van je lijn zelf ziet er ook goed uit.
Je mag dit gerust door een HappyHouse technieker gratis laten nakijken ter plaatse. Je kan een HappyHouse technieker aanvragen via:
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/discover/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html

De technieker kan ter plaatse samen met jou nazicht doen, maar zoals ik zei, de resultaten die wij van hieruit vanuit je modem halen zien er allesinds probleemloos uit.
Veel succes!
Ter info: op de eerste hop na mijn bbox modem/router hebben ook anderen al gemeld en ook ik meten een waarde van rond de 200ms en de vraag is waarom dit zo hoog is ?
NB: bij Telenet is dit maar rond de 15 sec
Na navraag ben ik dit te weten gekomen: Tracerts werken met ICMP packets (pings dus) waar een lage voorrang wordt aan gegeven bij onze hops, de prioriteit ligt bij ons net iets anders. Met zulke metingen ga je dan altijd wel beetje bedrogen uitkomen.

Best kijk je gewoon naar de pings van algehele speedtests en werk je daar mee verder, zoals bij Cls22 het geval is. Tracert is niet echt ontworpen om speedtests mee te doen 🙂

Reageer