Skip to main content
Op 18/06/19 bestel ik een smartphone en wil ik 3 bestaande nummers (Orange) laten overzetten naar proximus.

Ik krijg de simkaarten en toestel netjes opgestuurd.

Ik doe easyswitch en geef de nodige gegevens door.

Hierbij loopt het fout.

1e kwamen mijn klantennummer bij Orange niet overeen met de nummers.

Weer alles netjes doorgegeven.

Bleek een ingave fout te zijn van een medewerker.

3 dagen later weer een bericht.

1 nummer overgezet andere 2 nog niet.

Op 25/06/19 neem ik weer contact op.

We zijn er mee bezig.. Tot er plots iemand wakker wordt.

Mr uw klantennummer was wel juist maar uw nummer daar waren cijfers ingegeven in verkeerde volgorde.

Het 2 de nummer gaat actief.

Tot op heden is mijn nummer nog niet actief.

Als antwoord ja kan 15 dagen duren.

Vanaf 1e ingave of vanaf de dag dat ze zijn wakker geschoten?

Ik weet alleen dat ik woensdag alles terug opzeg als alles niet werkt.
Louter ter info: pas morgen komen de medewerkers van Proximus hier terug langs op het forum om je hierbij verder te helpen.
Nee dergelijke overdracht kan/moet geen 15 dagen duren... waar halen ze het 😡



Concreet:

Orange (donor) moet een vraag tot overdracht van Proximus (receptor) binnen 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) positief of negatief reageren (negatief bv. foute info = proces stopgezet/te herbeginnen)

Proximus dient bij positief antwoord de vraag tot uitvoering van de overdracht binnen de 8 werkdagen bij Orange indienen (anders dient het proces te worden herbegonnen)

Alle handelingen worden gelogd via crdc (vzw) en bij vertraging u een "vrij beperkte" schadevergoeding eisen van Proximus

https://bipt.be/nl/consumenten/telefoon/klachten-problemen/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht



P.S.

Op www.crdc.be of www.1299.be kunt per nummer u uw huidige operator zien
Op 18/06/19 bestel ik een smartphone en wil ik 3 bestaande nummers (Orange) laten overzetten naar proximus.

Ik krijg de simkaarten en toestel netjes opgestuurd.

Ik doe easyswitch en geef de nodige gegevens door.

Hierbij loopt het fout.

1e kwamen mijn klantennummer bij Orange niet overeen met de nummers.

Weer alles netjes doorgegeven.

Bleek een ingave fout te zijn van een medewerker.

3 dagen later weer een bericht.

1 nummer overgezet andere 2 nog niet.

Op 25/06/19 neem ik weer contact op.

We zijn er mee bezig.. Tot er plots iemand wakker wordt.

Mr uw klantennummer was wel juist maar uw nummer daar waren cijfers ingegeven in verkeerde volgorde.

Het 2 de nummer gaat actief.

Tot op heden is mijn nummer nog niet actief.

Als antwoord ja kan 15 dagen duren.

Vanaf 1e ingave of vanaf de dag dat ze zijn wakker geschoten?

Ik weet alleen dat ik woensdag alles terug opzeg als alles niet werkt.




Beste,

ik laat dit helemaal nakijken door de dienst import.

Hopelijk krijg ik heel snel reactie/hulp en dan kan ik je ook informeren.

Excuses dat het niet loopt zoals gepland.

Vriendelijke groeten,

Tina
Beste Henri1972,

Ik heb een collega gevonden die het order volledig gaat opvolgen tot alles in dienst is. Door de vernieuwde aanvraag werd reeds een nieuwe simkaart verzonden daar kunnen we niet onderuit. Aansluitend loopt de aanvraag tot import en zal het nummer in dienst komen. Oprechte excuses voor de vertraging.

Groeten,

Tina