Skip to main content

Beste,

ik heb thuis twee decoders. Eentje boven (kleine) en een grote beneden.

Geregeld heb ik het probleem dat bij starten van een opgenomen programma ik de melding krijg dat de media niet beschikbaar is.

Enige oplossing is de decoder in kwestie uitschakelen, stekker uit stopcontact halen, even wachten en dan terug opstarten. Dit is zeer vervelend daar dit tegenwoordig bijna elke week wel eens gebeurt.

Ik dacht slim te zijn en mijn decoder automatisch te laten uitschakelen (na 4 uur) ‘s nachts zodat die elke dag opnieuw opstart. Dit helpt echter niet. De stekker moet echt wel uitgetrokken worden.

Aan wat ligt dit en hoe kan dit voorkomen worden.

Ik heb een oudere moeder in huis die dit niet zelf kan wanneer ik niet thuis ben. Zij kan dus niet naar opgenomen programma’s kijken op dat moment.

Dank voor een snelle reactie,

Paul

je ondervind dit probleem op beide decoders ?

Inderdaad op beide decoders doet zich dit fenomeen voor.

Heb ook al verschillende malen mijn router herstart of zelfs gereset maar het probleem komt steeds terug. Enorm vervelend.

mss staan er ook draadloze oplossingen tussen de bbox3 (router/modem) en je decoders.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Beste

zou inderdaad gekund hebben maar mijn decoders zijn beide bedraad geconnecteerd aan een PLC. Dus niet draadloos. 

ja deze bedoelde ik ook omdat het signaal verstuurt wordt over het elektrisch net zijn er daar toch regelmatige mensen mee die problemen ondervinden, daarom dat ik die link meegestuurd heb hierboven waar ook de plc’s vermeld staan en om ze eens te herstarten.

Die plc’s zitten toch rechtstreeks in een stopcontact en niet in een verlengstekkerdoos want dit is niet ideaal.

Klopt. Die zitten allemaal rechtstreeks in stopcontact. 

En ondertussen even nagekeken: ethernet ligt rechtstreeks naar beide decoders. Dus zelfs geen PLC ertussen. Ik gebruik wel PLC’s maar voor andere zaken. Heb er zes in totaal zowel WiFi als geen WiFi. Maar dus niet voor de decoders. Is geleden sinds 2015 dat alles geïnstalleerd werd vandaar dat ik het me niet meteen herinnerde. 

ja als je de decoders en bbox3 al reeds gereset hebt kun je zelf in ieder geval niet meer veel zelf testen of ondernemen.

misschien dan toch eens denken om een gratis > http://proximus.be/happyhouse aanvraag te doen, nee?

Hartelijk dank. Is inderdaad een goede optie. 
ik had daarstraks geprobeerd te chatten met Proximus maar dat ging blijkbaar niet. Ook mail sturen lijkt problematisch. Heb dan gevraagd via de site of ze me morgen tussen 9-11uur kunnen opbellen.  Ik ben benieuwd.