Vorige week ga ik naar een Proximus winkel Meir Antwerpen, om een GSM aan te kopen met bijhorend abonnement. Ik ga de winkel binnen komt er een man aan die verantwoordelijk is voor het onthaal en de klant inschrijft. De man vraagt exact waar ik precies voor naar de winkel kom, ik leg hem uit dat ik op zoek ben naar een nieuwe iPhone gekoppeld met abonnement, waarop deze antwoord dat er momenteel geen enkel Apple toestel meer voorradig is en dat het de fout is van Apple die niet wil leveren???
Ok, nogal verwondert ga ik buiten daar Proximus toch veel reclame maakt voor Apple?
Een kwartier later bedenk ik me en ga terug naar de winkel om toch meer info te vragen over mijn huidig abonnement, er is een andere man voor het onthaal en deze verwijst me door naar een medewerker, ik leg uit aan de medewerker wat mijn bedoeling was om een iPhone aan een abonnement te koppelen en dat ik het spijtig vind dat er geen Apple meer beschikbaar is! De medewerker kijkt verbaasd en komt na het bekijken van de stock dat er nog 3 toestellen beschikbaar zijn!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zeer blij en koop gelijk het toestel aan met bijhorend abonnement! We gaan naar beneden om de betaling te doen en ik zie de man terug die beweerde dat er geen enkel Apple toestel aanwezig was in de winkel, ik ging naar hem toe en zei “Kijk mijnheer ik heb net een iPhone aangekocht zij waren toch nog in stock” de man keek me aan en zei “Madammeke dan hebben ze die juist geleverd” waarop de medewerker een bedenkelijke blik had en zei dat hij in het vervolg best eerst de stock zou nakijken! De man maakte zich snel uit de voeten…..
Mijn idee hierover is dat missen menselijk is en daar heb ik alle respect voor, maar… als je een fout begaat tegenover een klant dat je dan ten minste even EXCUSEER zegt!
Mijn tip voor jullie is dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het klanten onthaal genoeg opgeleid moeten worden hoe zij met de klanten moeten omgaan (beleefdheid) en zeker eerst en vooral de stock moeten raadplegen!!!!!!