Vraag

Ondersteuning van 802.11ac ?


Reputatie 1
Wordt de 802.11ac ondersteunt door Bbox3?
Op de site lees ik dat het niet zo is, maar in verschillende revieuw is daar wel sprake van.
Zijn er dan al 'nieuwe' versies van Bbox 3 modellen?

16 reacties

Hangt er van af welke type bbox3 je bebt de versie 1 ondersteunt die niet maar versie 2 wel.
Reputatie 1
Hoe zie je of het versie 1 dan wel versie 2 is 🙂
Reputatie 6
Badge +3
Het is niet gegarandeerd. Sommige ondersteunen het, andere niet. Je bent nooit zeker welke je zal krijgen.
Toch wel als je erom vraagt geven ze die wel met AC ondersteuning, het kan wel zijn dat ze bv geen technicolor in stock hebben of omgekeerd maar zelf in dit geval kan je nog wachten tot ze die terug in stock hebben of naar een ander prox centrum gaan war ze het merk van uw voorkeur hebben.
Ik had ook een sagemcom v2 AC gevraagd en die zei sorry maar heb ik niet meer in stock als je zo een wilt moet je wachten tot ze terug binnen komen en daarop zei ik al lachen jaja dat zal wel geen sagemcom in stock, en hierop zei die kom we gaan samen in de stock gaan zien en inderdaad het was alleen nog technicolor, waarop ik hem dan zei ok voor mij maakt dit niet zo veel uit geef er dan maar een technicolor, alleen vervelend dat daar de lijnkarakteristieken niet kunnen uitgelezen worden.
Hoe zie je of het versie 1 dan wel versie 2 is :-)
gewoon surfen naar de interface van je bbox3 :=> http://192.168.1.1 en daar zien bij wifi 5Ghz of daar AC staat.
het staat ook op de sticker ergens vermeld iets van AC of op de doos waar die in verpakt zat



Hallo,

Ben onlangs in winkel geweest voor info, maar konden niet zien aan buitenkant doos dat 802.11ac ondersteunt werd.
Zou eigenlijk graag zeker zijn voor installatie dat ik versie 2 met ac mode in mijn bezit heb.
Bij online bestelling, kun je specifieren dat versie 2 nodig is of wordt er nog random v1 en v2 aangeboden ?
Wie bij proximus kan dit garanderen dat je de goeie gevraagde apparatuur ontvangt ?
Groeten

Piet
Je kan dit vragen in het proximus center waar je om de bbox3 gaat en kunnen ze ook laten zien op het label op de doos of het een ac versie is, moet er ergens opstaan.
eens je de bbox onder spanning zet kan je ook als je inlogt op je modem via http://192.168.1.1 en inlogt als user en het paswoord dat op de sticker van je bbox staat waar ook het paswoord (passphrase) van je wifi staat trouwens, dan kan je onder wifi menu zien of het ac versie is
Ik heb een BBox3 waarvan de mode bij 5Ghz 802.11n laat zien. Ik zou deze graag willen laten upgraden naar de ac versie. Ben al in de Proximus winkel geweest, via de helpdesk een software reset van de modem laten doen maar de modem blijft 802.11n. Hoe kan ik deze modem inruilen om een ac versie te krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga de vraag eens stellen bij de betrokken dienst, van zodra ik feedback heb laat ik je iets weten.
Hallo Thierry ik wou hierbij graag eens informeren of je al meer nieuws had?
Reputatie 7
Badge +4
Eddy, kan je ons via een privé bericht even je gsm nummer doorgeven? We gaan je een ander type Bbox opsturen. Je kan dit via onderstaande link.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Heb een PB gestuurd.
Reputatie 7
Badge +4
Eddy, kan je even verduidelijken wat juist de reden is dat je graag wil updaten naar de AC versie ? Heb je op dit moment problemen met de wifi ?
Wifi valt af en toe weg in huis en al mijn computers en andere toestellen ondersteunen wifi ac. Ik wil graag al mijn toestellen via wifi ac met mijn proximus router laten communiceren om een zo hoog mogelijke snelheid te halen.
Ter info: hopelijk staan je toestellen ook niet te ver van de bbox of staan er niet te veel hindernissen (muren enz..) tussen want wifi-5.0 GHz is daar veel gevoeliger voor dan de Wifi-2.4!
Reputatie 7
Badge +4
Eddy, er zal in dit geval geen verschil zijn op vlak van surfsnelheid, we doen in principe geen upgrade van modem hiervoor.

Reageer