Vraag

mobile coverage extender blijft knipperend groen micht geven

  • 11 December 2019
  • 12 reacties
  • 280 Bekeken

Omdat we slechte ontvangst hebben na het overschakelen naar proximus werd dit toestel aangeraden als oplossing. Dit heeft redelijk geholpen maar we hebben a een paar kerr op korte tijd moeten rebooten. Nu blijft het groene icht snel knipperen ook nadat we enige tijd dit uitgeschakeld hebben.

Hierdoor is de ontvangst ook terug weggevallen .

Wat kan hieraan gedaan worden?


12 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik raad aan om het volgende te proberen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mobcov_trouble/particulieren/support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/mobile-coverage-extender-pro-problemen.html Een reset is ook aan te bevelen door even met een paperclip in de reset opening te drukken.

Omdat we slechte ontvangst hebben na het overschakelen naar proximus werd dit toestel aangeraden als oplossing. Dit heeft redelijk geholpen maar we hebben a een paar kerr op korte tijd moeten rebooten. Nu blijft het groene icht snel knipperen ook nadat we enige tijd dit uitgeschakeld hebben.

Hierdoor is de ontvangst ook terug weggevallen .

Wat kan hieraan gedaan worden?


Je bent de derde deze avond en mss is het wel ook te wijten door een firmware update fout, zoals hier al in een andere post naar verwezen werd dat door iemand van de Proximus helpdesk als reden opgegeven werd, anders kun je nog vlug bellen naar de helpdesk tot 22u als je dit wenst en anders zal het wachten zijn tot morgen als hier iemand van Proximus terug langskomt om je verder te helpen, of morgen naar de helpdesk bellen 0800 22 800.

Reputatie 7
Badge +3

@familievandesype 

@christel09 

 

Er is een algemene storing op de mobile coverage extenders aan de gang.

Momenteel wordt er een software update uitgevoerd:

Mocht de dienst zich niet automatisch her-activeren, dien je zelf een factory reset te doen op het toestel.

Je dient hiervoor de factory-reset knop achteraan het toestel 10 sec. lang ingedrukt te houden waarna de her-activatie zal opstarten en de dienst na 10 tot 15 min. automaitsch terug zal geactiveerd worden.

 

Namens Proximus onze verontschuldigingen voor dit ongemak

 

Geert

 

Reputatie 1

jammer genoeg werkt het nog altijd niet………………..

Reputatie 7
Badge +3

@kieken100

In de instructies die wij hebben gekregen staat er dat een reset zou kunnen helpen.

De storing is softwarematig, er wordt gewerkt aan een oplossing, we houden je hiervan op de hoogte.

 

Wanneer deze storing beëindigd is kan je hiervoor altijd een tegemoetkoming laten berekenen via de klantendienst.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

Het probleem zou moeten opgelost zijn sinds 11u deze voormiddag. Als een herstart van je B-box gevolgd door een reset van de MCE niet helpen zal er iemand ter plaatse moeten komen om het verder na te kijken. Je mag ons dan via chat of telefonisch (of via deze weg) contacteren om een afspraak te maken

Reputatie 7
Badge +3

@kieken100 

Werkt de mobile coverage extender intussen weer?

 

Geert

@kieken100

In de instructies die wij hebben gekregen staat er dat een reset zou kunnen helpen.

De storing is softwarematig, er wordt gewerkt aan een oplossing, we houden je hiervan op de hoogte.

 

Wanneer deze storing beëindigd is kan je hiervoor altijd een tegemoetkoming laten berekenen via de klantendienst.

 

Geert

Dit hadden ze mij ook verteld maar net een tegemoetkoming aangevraagd na 2 volledige dagen niet te kunnen bellen en kreeg het antwoord dat er niets kan gedaan worden.

 

Wat een klanten Service! 

Reputatie 7
Badge +3

@Lennert12 

niet fijn voor jou om te vernemen,

waarom kon men geen tegemoetkoming geven?

 

Geert

Mobile coverage werkt nog steeds niet. ik ben normaal de hele dag in gesprek met klanten en de mobiele 3G/4G telefoon connectie wordt hier sinds een week of 2 om de haverklap onderbroken. Die      Mobile coverage extender werkt gewoonweg niet. Ik vindt dit ronduit schandalig en had op zijn minst een bericht verwacht om de klant niet nodeloos tijd te doen verliezen.   Een software update moet terug te draaien zijn of een patch moet binnen handbereik zijn.  Je kan vandaag moeilijk aan al je klanten vragen om buiten bij de buren in de tuin te gaan zitten om je (beroepsmatige) gesprekken te doen.     Ik ben vandaag zelfs een nieuwe Mobile coverage Extender gaan halen in het proximus center op advies van een techneut die me te woord stond .  Wat blijktnu…. een paar RESETs verder  en een nieuwe toestel leveren exact dezelfde problemen op. nog steeds geen 3G/4G netwerk beschikbaar.   Ik zou op zijn minst een bericht verwachten naar de klant toe om te melden dat er mogelijks problemen zijn.   Maar , nééééééén…  daar moeten we wééral zelf achterkomen.   dat Kan ik echt niet appreciëren.   Als je dan belt naar de helpdesk , krijg je vandaag zelfs de melding dat er na 20 uur geen permanentie meer is. Op jullie site staat nochthans tot 22 uur.   Ik hoop  dat er nu een formele communicatie wordt gestuurd die me gaat uitleggen tegen wanneer men verwacht dat de problemen zullen opgelost zijn.     of is de enige oplossing…..

Ter info: hier zijn er nog enkelen die problemen gemeld hebben met de MCE en daarbij wordt de raad gegeven van eerst de bbox herop te starten en dan pas de MCE een reset te geven (10 sec reset knopje indrukken) en als dit niet helpt stellen ze voor van een technieker te sturen.

Reputatie 7
Badge +3

@Johan_0123 

Het lijkt mij het best om eens iemand langs te sturen.

 

Wanneer past dit voor jou?

 

Geert

Reageer