Ik probeer een server op te zetten. Ik heb dit in het verleden al eens gedaan en weet hoe alles moet.
Ports zijn forwarded
Server staat aan
Verbinden via public IP adres
Normaal gezien kan ik dan verbinden via mijn public IP adres. Ik zoek deze op op bijvoorbeeld whatsmyip.org. De IP die ik daar vind, lukt niet om te verbinden. “Localhost” werkt wel. Dit betekent volgens mij dat ik de foute IP adres gebruik?
Bij mijn oude router veranderde deze IP adres wanneer ik mijn router herstartte. Volgens Proximus gebeurt dit niet meer. Dit is wat Proximus tegen mij zei:
Er zijn inderdaad wijzigingen gebeurd op ons netwerk waardoor IP-adressen niet zo snel meer veranderen, tenzij je je modem 3 dagen afzet.
Wanneer ik mijn router herstart, zie ik degelijk dat mijn IP op whatsmyip.org niet veranderd.
Het probleem nu is dat ik niet kan verbinden met mijn server. Ik weet niet of ik de foute IP adres gebruik of de IP adres gewoon “niet werkt”?
Alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 1
verbinden via public ip adres lukt dit ook niet als je probeert met je poortnummer eraan toegevoegd achteraan, (PublicIpAdres:poortnummer)
en lukt het niet als je probeert via het mobiel netwerk (dus niet via je eigen netwerk)
NB: whatsmyip.org geeft bij mij toch het juiste public IP adres van de modem.
Ik heb geprobeerd de poortnummer erachter te zetten als “XX.XXX.XXX.XXX:25565” maar dit lukte ook niet. Wanneer ik de server opstart en gebruik maak van een “open port check tool”, staat dat de poort wel aan staat. Ik kan er toch niet aan verbinden.
Ik had vroeger zelfs nooit de poortnummer er achter moeten zetten en de IP bij whatsmyip.org was de juiste IP.
Verbinden via een ander netwerk lukte ook niet.
Voorlopig gebruik ik gewoon Hamachi om een server te hosten.
was dat vroeger met een andere bbox3 mss toen het wel lukte?
Al denk ik niet dat er problemen gekend zijn ivm portforwarding bij één van de twee merken bbox3 respectievelijk die van technicolor en die van sagemcom
Op welk level staat je bbox3 firewall ingesteld (medium is normaal)
Mss kun je even proberen door de server in DMZ te zetten om te zien of het dan lukt
Ik had enkele weken geleden de bbox3 waar port forwarding en servers hosten perfect ging, maar had vaak specifieke verbindingsproblemen. Een medewerker van Proximus zei dat ik de nieuwe bbox3v+ kon krijgen en heb ik die dus op dit moment (dit heeft verbindingsproblemen opgelost).
Ik heb de technicolor versie.
Firewall is ingesteld op Medium dat volgens mij het beste is.
In DMZ zetten lukte ook niet.
nieuwe bbox3v+ kon krijgen en heb ik die dus op dit moment
Ik heb de technicolor versie
Als je een bbox3v+ hebt dan heb je de sagemcom
bij de technicolor bbox3 staan de 4 gele utp ethernet poorten mooi alle 4 tegen elkaar en bij de sagemcom staan ze 2 per 2 tegen elkaar.
zo ziet de achterkant van bbox3v+ (sagemcom) er uit
toeval of niet maar wat ik wel opmerk hier op het forum is dat als men de laatste tijd hier met portforwardings problemen afkomt dat het meestal gaat om een bbox3v+ (deze bbox wordt ook het meest uitgedeeld tegenwoordig)
Nu kunnen de proximus medewerkers maandag als ze hier op het forum terug langskomen eens polshoogte nemen bij de specialisten of er met de bbox3v+ portforwarding problemen gekend zijn!
PS: als je nu als test eens moest de firewall even op laag zetten ?
O, mijn excuses. Ik heb inderdaad SagemCom. Ik keek naar het groene gedeelte
Firewall op laagste niveau zetten lukt ook niet.
@Lithm test je dit vanop je LAN of lukt het ook niet vanop afstand? Er is namelijk geen NAT loopback op de Sagemcom b-box. Dit betekend dat je wanneer je test met WANIP:poortnummer, vanop je eigen LAN netwerk, dit niet zal werken. Dit wegens beveiligingsredenen. (Op de TCH is er wel NAT loopback.)
Ik had gevraagd aan Litm of het ook niet werkt over mobiel netwerk en het werkte ook niet op een ander netwerk volgens hem..
O, ik heb het blijkbaar fout begrepen. Ik dacht dat verbinden met een andere toestel voldoende was (maar op dezelfde wifi). Ik heb met mobiele data (een ander IP dus) proberen te verbinden en het werkte.
Als ik het dan goed begrijp, moet ik zelf als “localhost” verbinden en mijn collega’s met de public IP.
Martin had dus bij zijn eerste reactie al de oplossing
Excuses voor het ongemak en bedankt voor de hulp :)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.