Kan de B-box2 een apparaat prioriteit geven?

  • 5 December 2012
  • 6 reacties
  • 491 Bekeken


Hey,


Ik heb sinds enkele dagen de B-box2 thuis geïnstalleerd en ik ben opzich zeer tevreden over de downloadsnelheid dat ik krijg, maar ik heb gemerk dat wanneer ik op de laptop zit en iemand anders op een ander apparaat zit dat zich dichter bij de router bevindt, dat mijn internet drastisch trager wordt...


Ik vroeg me af of ik ergens in de instellingen van de router kon bepalen of ik een specifiek apparaat dat gelinkt staat met de router prioriteit zou kunnen geven op internet/downloadsnelheid ten opzichte van andere apparaten.





Mvg,


Pieter

6 reacties

ik zou toch nog steeds graag weten of het mogelijk is om effectief een toestel prio te geven boven de andere. Het lijkt me erg fijn dat een toestel voor professionele doeleinden bvb bij thuiswerk een hogere prio krijgt dan die van gamende kinderen in hun vakantie, zonder daarvoor hun internet te moeten blokkeren. ik denk dat deze issue wel bij meerdere klanten een mooie plus zou kunnen betekenen, moet hier een oplossing voor bestaan.
Ter info: mss vind je tips als je even googled
bv hier >
https://www.google.com/search?ei=IUx9XNKMKILJwAL3jq_gBA&q=internet+apparaat+prioriteit+geven

spijtig kan de bbox dit niet zoals een Fritzbox!
Ter info: mss vind je tips als je even googled
bv hier >
https://www.google.com/search?ei=IUx9XNKMKILJwAL3jq_gBA&q=internet+apparaat+prioriteit+geven

spijtig kan de bbox dit niet zoals een Fritzbox!
uiteraard al gegoogled maar niet gevonden wat ik zocht, het lijkt er op dat het gewoon niet kan, beetje vreemd toch.
Daarom dat er heel veel zijn die een router (die een aparte pppoe internetverbinding maakt) achter hun bbox (waar alleen de decoders op aangesloten worden) zetten om over veel meer instelmogelijkheden te kunnen beschikken.
Daarom dat er heel veel zijn die een router (die een aparte pppoe internetverbinding maakt) achter hun bbox (waar alleen de decoders op aangesloten worden) zetten om over veel meer instelmogelijkheden te kunnen beschikken. Ik heb er ook 1, maar ik gebruik die momenteel niet, extra elektriciteitsverbruik en ook nog een extra bakje die je ergens moet plaatsen en geen hogere snelheid . ik had dus echt geen reden , vanaf nu dus wel... maar t blijft jammer als je alleen daarvoor een extra router moet koppelen.
ja en de andere alternative oplossing is blijkbaar een Fritzbox ipv van de bbox maar dit kost uiteraard ook weeral geld om er ene aan te schaffen! en of Proximus de mogelijkheden van hun bbox zullen uitbreiden is maar de vraag want dit hadden ze al heel lang kunnen doen indien ze dit echt van zin waren!

Reageer