IP Camera's

  • 2 December 2018
  • 1 reactie
  • 323 Bekeken

Ik ben recent van Telenet overgeschakeld en wil graag mijn 6 IP camera's bij proximus ook aan de praat krijgen en via een app buitenshuis kunnen zien. Tot nu toe is het mij zelfs niet gelukt een regel aan te maken in de Port Mapping van de modem. Het enige wat lukt is een account aanmaken bij no-ip want van een fixed ip is ook geen sprake. Heeft er hier iemand ervaring op dat vlak? Kan er een voorbeeld gegeven worden bij een ip camera 1 die bv. op adres 192.168.0.24:7900 staat, een ip camera 2 op adres 192.168.0.25:7901 en extern ip adres 109.204.24.107 eerst en na enkele dagen wijzigt naar 81.63.48.124? Instellingen voor de Port Mapping en no-ip? Wat bij de IP Host van de app?

This topic has been closed for comments

1 reactie

Hoi,

Ik heb onlangs de DynDNS werkende gekregen voor no-ip.com.
Zie deze post: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/dyndns-functie-werkt-niet-op-bbox-3-43883/index1.html#post629186

Als je BBOX ook interne IPs uitdeelt aan je camera's, kan je die in de BBOX User interface "> Mijn Modem > DHCP > Statische IPs" instellen.

De port mappings moet je gewoon kunnen doen in de BBOX User interface "> Toegangscontrole > Port mappings" intern zal elke camera dezelfde poort hebben. De enige link die je moet leggen is tussen externe poort en interne IP van de camera.

Met de DynDNS settings in orde (zie andere post), geef je dan in je camera app gewoon "jouw-hostname.ddns.net:7900" voor camera1 , "jouw-hostname.ddns.net:7901" voor camera2, enz.
ddns.net is een domein van no-ip, je kan er andere kiezen (ook bij de free service).

Grtjs,
Michael