Sinds een maand heb ik internet via proximus, maar de snelheid lijkt me nogal laag te zijn. Als ik een speedtest doe op een laptop die rechtstreeks via kabel aangesloten is op de modem, haal ik maximaal 27 Mbps (geen enkel ander toestel actief op dat moment), terwijl op de website aangegeven is dat mijn minimale snelheid 62,4 Mbps download - 5,6 Mbps upload zou moeten zijn. Kan hier eens naar gekeken worden?
Mvg,
Koen
Bladzijde 1 / 1
Ter info: Als er als minimale gegarandeerde snelheid 62,4 wordt aangegeven lijkt het precies op dat je nog op geen gevectoriseerde ROP (glasvezelstraatkas) aangesloten bent
(in dit geval zouden de aangeduide snelheden op http://proximus.be/internetsnelheid niet kloppen met de realiteit! )
of dat er iets scheelt met de installatie zodat je op een repair profiel staat (of iets met de bbox3 scheelt).
Maar de Proximus medewerkers zullen zeker meer details kunnen geven van de situatie.
Mss toch eens je bbox resetten ook > klik hier
(in dit geval zouden de aangeduide snelheden op http://proximus.be/internetsnelheid niet kloppen met de realiteit! )
of dat er iets scheelt met de installatie zodat je op een repair profiel staat (of iets met de bbox3 scheelt).
Maar de Proximus medewerkers zullen zeker meer details kunnen geven van de situatie.
Mss toch eens je bbox resetten ook > klik hier
de snelheid die je verkrijgt is afhankelijk van je afstand tot de centrale
ik zie dat je huidige lijn een snelheid van ongeveer 3mb haalt
het is jammer genoeg niet mogelijk deze hoger te plaatsen
ik zie dat je huidige lijn een snelheid van ongeveer 3mb haalt
het is jammer genoeg niet mogelijk deze hoger te plaatsen
Dan kloppen de gegevens toch blijkbaar niet op de website: http://proximus.be/internetsnelheid afgaande op wat Koen Bonte afgelezen heeft!
ik kijk na of er een fout is hiermee en of ik je lijn kan verhogen zonder dat je kwaliteitsproblemen krijgt
op basis van je huidige profile zou je problemen hebben als ik je gewoon hoger plaats
ik hou je nog op de hoogte
De beste optie hiervoor is iemand ter plaatse te sturen om de centrale na te kijken aangezien daar de fout ligt
Ik kan een afspraak voor je maken als je wenst, als je me een aantal tijdstippen kan doorgeven wanneer dit best voor je past kijk ik wat er mogelijk is
momenteel kan ik je snelheid niet verhogen
Ok, technicus is langs geweest, resultaat is dat ik nu nog 18 Mbps haal bij een snelheidstest (zowel gisteren als vandaag eens getest). Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat die persoon hier komen doen is, hij stuurde een berichtje naar iemand die de lijn op afstand nakeek en zou aangepast hebben. Verder niets, behalve het opdrinken van een koffie en mij met wat technisch koeterwaals proberen af te wimpelen toen ik een vraag stelde. Na 20 jaar in IT te werken, heb ik dat wel door.
Als we uitgesteld televisie kijken (en soms ook als we live tv kijken), dan schokt het beeld regelmatig (minstens 1 keer per minuut).
Kan er iemand bevestigen dat dit de maximale snelheid van mijn lijn is? Indien dat het geval is, zal ik toch moeten kijken naar een provider via de kabel, want dit is mij toch wat te traag.
Mvg,
Koen
Als we uitgesteld televisie kijken (en soms ook als we live tv kijken), dan schokt het beeld regelmatig (minstens 1 keer per minuut).
Kan er iemand bevestigen dat dit de maximale snelheid van mijn lijn is? Indien dat het geval is, zal ik toch moeten kijken naar een provider via de kabel, want dit is mij toch wat te traag.
Mvg,
Koen
Ter info: ofwel val je onder zone 2 dan wel niet gevectoriseerd met basis profiel 20/6 en mogelijks te verhogen naar 50/10
ofwel
val je onder zone 5 dan wel gevectoriseerd op basis profiel/snelheid 20/1,5 en mogelijks te verhogen naar 60/10 maar aangezien je uploadsnelheid hoger is dan 1,5 Mbps zal het niet in deze zone zijn dat je zit.
Hoe dan ook de bevoegde technische dienst die moet je toch kunnen vertellen in welke zone je valt en waarom de gegevens die je uitgelezen hebt van hun database niet klopt
ofwel
val je onder zone 5 dan wel gevectoriseerd op basis profiel/snelheid 20/1,5 en mogelijks te verhogen naar 60/10 maar aangezien je uploadsnelheid hoger is dan 1,5 Mbps zal het niet in deze zone zijn dat je zit.
Hoe dan ook de bevoegde technische dienst die moet je toch kunnen vertellen in welke zone je valt en waarom de gegevens die je uitgelezen hebt van hun database niet klopt
Nu zie ik onderstaande staan in MyProximus, dat is toch wel iets anders dan de geafficheerde snelheid (tweede screenshot). Nu, als iemand kan bevestigen dat dit effectief de maximale snelheid is, dan weet ik genoeg, geen verwijt of zo, maar die snelheid is voor ons gewoon niet voldoende.
Zoals in mijn eerdere post, normaal moet je inderdaad de hogere snelheid halen, maar lukt nu niet vanwege een verkeerde aansluiting in de wijkcabine. Kan je doorgeven wanneer er nog iemand kan komen hiervoor?
Dit staat dan ingeboekt voor morgen 27/09 van 10u tot 12u30. Technieker laat normaal nog een kwartiertje tot een halfuur op voorhand iets weten voordat hij afkomt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.