Skip to main content
sinds enkele maanden is mijn download & upload snelheid drastisch naar beneden bijgesteld.

wat de reden hiervan is weet ik niet , er zijn kabelwerken geweest voor de aanleg van glasvezel voor de nieuwe wijk ....

mijn lijn snelheid down: nu 60Mbit vroeger 85MBit

up: nu 10Mbit vroeger 30Mbit

mijn lijn is steeds stabiel geweest zonder enig probleem.

graag oplossing.
Ik start opnieuw een stabiliteitsmonitoring. De zogenaamde DLM is gezakt, deze start ik dan even opnieuw.

Je modem zal even herstarten in de loop van de middag, daarna zal een monitoring starten. Van zodra deze de stabiliteit als goed genoeg aanziet, zal jouw snelheid over 1 à 2 maand stapsgewijs verhoogd worden tot het goed zit.
bedankt voor de vlugge response😉, ik ben zelf werkzaam geweest bij Proximus.

vroeger kon ik zelf zien via de SalyExplorer of via Bic of mijn lijn kwaliteit gezakt was.

nu echter ben ik gebonden aan die sumiere snelheidstest die jullie ons aanbieden.

het zou toch handig zijn mocht Proximus deze lijn monitoring wat beter opvolgen, kwaliteits degradatie spreekt niet voor jullie winkel, zeker niet na werken. 😏 en de klant betaald behoorlijk wat geld voor deze service.

die beruchte DLM, tja dat werkt zeer goed naar beneden, maar naar boven toe hmmm, afwachten.

ik weet dat jullie de lijn direct kunnen configureren op zijn juiste snelheid na een corrrecte lijn meting!
Een bedenking:

je zegt ik weet dat jullie de lijn direct kunnen configureren op zijn juiste snelheid na een corrrecte lijn meting!

maar de DLM gaat toch na verloop van tijd er weer zelf over beslissen of deze snelheid kan behouden worden , dus als je de DLM zijn werk laat doen komt het dan toch tenslotte op het zelfde neer, nee?
De onderste snelheid die je via volgende link zal kunnen terugvinden is de enige snelheid die gegarandeerd kan worden. https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input

De snelheid die er bovenop komt is afhankelijk van de stabiliteit, aanwezige netwerktechnologie, verzadiging van het netwerk, ... en is daarom dus niet gegarandeerd.

Instellen kunnen wij maar tot 70Mbps en is enkel bij uitzondering te gebruiken; een foute snelheid kan storing veroorzaken op de lijn van jouw buren terwijl je zelf niks merkt.

Jouw lijn draait momenteel al op 70Mbps, dus hoger kan het niet gezet worden, behalve door DLM.

Reageer