Beantwoord

Hoe mails overzetten van mijn @proximus.be naar mijn @outlook.be account

  • 13 March 2019
  • 13 reacties
  • 2020 Bekeken

Weet iemand hoe dit moet of gaat? Ik heb in mijn @proximus.be mailaccount een map staan met belangrijke mails welke ik graag zou verplaatsen naar een map in mijn @outlook.be mailaccount. Dit omdat ik opstap bij Proximus en mijn Proximus mailaccount na opstappen nog 18 maanden geldig is.😁
icon

Beste antwoord door HadewychT 14 March 2019, 18:01

Bekijk origineel

13 reacties

als je mail programma hebt bv op je laptop en je hebt beide accounts aangemaakt in dit mailprogramma dan kun je gewoon de mails selecteren en ze verplaatsen van het ene account naar je ander account.
Zo verplaats ik alle Skynet/Proximus mails in van dit IMAP account naar mijn google IMAP account bv
Lukt niet naar outlook. Ik heb ook Google account maar dat is al 2 keer gehackt en vind ik niet veilig. Outlook is iets veiliger, maar het lukt mij niet om mails over te zetten naar outlook. En dit omdat mijn Proximus een IMAP account is en outlook een EAS account of zoiets...
Oh ja, ik heb niets van Windows in huis maar alles van Apple zoals een iPhone, iPad en een iMac.
dus u kunt dan geen mails van je Proximus account kopieren naar je outlook account als ik het goed begrijp
Neen Martin, dat gaat niet
Reputatie 7
Badge +4
Tja daar gaat het blijkbaar sneller....
https://www.netweters.be/t5/E-mail/Hoe-mails-overzetten-van-proximus-naar-outlook/m-p/60801#M3323
💪🏻
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb gezien dat je probleem ondertussen is opgelost door onze concullega's. Fijn dat zij je zo snel een oplossing konden geven. Sorry dat wij je niet snel genoeg te woord konden staan.
PS: Mss beter de oplossing hier posten (of mss zelfs op de PX support pagina) voor latere referentie, zodat al die links niet eerst moeten gevolgd en gelezen/doorgenomen worden.

NB: het is ook via thunderbird dat ik deze overzetals je mail programma hebt bv op je laptop en je hebt beide accounts aangemaakt in dit mailprogramma dan kun je gewoon de mails selecteren en ze verplaatsen van het ene account naar je ander account.
Zo verplaats ik alle Skynet/Proximus mails in van dit IMAP account naar mijn google IMAP account bv
Reputatie 7
Badge +4
Dit was de oplossing :

Installeer een mailclient zoals Mozilla Thunderbird, stel Proximus.be en Outlook.be in en verplaats de mails van de ene account naar de andere. Als je later Outlook.be via webmail wil blijven gebruiken, dan best even IMAP instellen.

Via de Profile folder TB makkelijk kan 'porten' naar eender welk OS, zij het nu iOS, Windows of Linux. Zo is je mail overal beschikbaar. Op deze add-on vind je meer info: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1176527
👍
Hallo,
Inderdaad,
De meeste zullen al wel gezien hebben als je een outlook mail account plaatst op een iPhone of Android toestel of Windows of Mac Os apparaat, dat dit na het invullen van de correcte gegevens zich automatisch configureert. Maar dan heb je wel een EAS of Exchange account. En probleem is dat je van een IMAP of POP 3 account niets kan overzetten naar een Exchange account. Ik heb het gedaan zonder Mozilla Thunderbird, maar gewoon met mijn iPad in mail.
Dus! Je kan een outlook account ook configureren in IMAP of POP 3.
Hoe doe je dit?
Eerst en vooral vul je je naam in, het e-mail adres in van uw outlook account en het wachtwoord. Dan de benaming van uw outlook account.
Dan de server voor inkomende post:
Imap-mail.outlook.com
Gebruikers naam: uw outlook mail adres.
Wachtwoord
Dan de server voor uitgaande post:
smtp-mail.outlook.com.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Dan kan je nog de poorten invullen.
Gebruik SSL, serverpoort 993 inkomende server.
Gebruik SSL, serverpoort 587 uitgaande server. Aan de rest word niet geraakt.
Zo, dan heb je outlook geconfigureerd in IMAP of POP 3 en kun je mappen van bvb een @proximus.be overzetten naar een outlook account. Ik moest dit doen omdat ik overstap naar Telenet en mijn Proximus mail account dan vervalt na 18 maand...
Reputatie 7
Badge +4
Thanks Domi1963
Dank je wel Domi1963, Nu hebben we een bijkomende duidelijke uitleg en dat kan dienen als referentie voor anderen die het zelfde probleem later eventueel ook kunnen voorhebben.

Reageer