Hallo,
Wij hebben een V5 compact HD decoder. Sinds enkele weken hebben we vaak last van een storing die we vroeger niet hadden:
zowel bij live tv als afgespeelde opnames begint het beeld te haperen waarbij het uiteindelijk helemaal bevriest. Kenmerkend is ook wanneer ik de decoder dan herstart (of even de voeding uittrek, blijkt nog steeds dé beproefde methode voor allerlei euvels, anno 2019!) bij de eerste herstart het geluid afwezig is. Een tweede keer aan- en uitschakelen (via afstandsbediening) brengt het geluid dan ook terug, zodat men verder kan kijken.
U begrijpt wanneer dit gemiddeld om de 2 tv-avonden gebeurt, dit hoogst irritant is.
Tot pakweg augustus hadden we dit probleem nooit (vroeger hadden we wel synchronisatieproblemen tussen geluid en beeld. Dat lijkt nu opgelost). Oorzaak de zoveelste software update?
Herkenbare storing? Zijn er oplossingen voor behalve zoveelste oplossing in- en uitpluggen van decoder (of bbox3)?
Ik zou de bbox en decoder eens resetten
eerst de bbox resetten en als de bbox volledig terug opgestart is dan pas de decoder resetten.
Als je decoder niet rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden is (dus draadloze oplossing er tussen) met le bbox dan zou je eerst nadat de bbox gereset is, eens je toestellen uit het stopcontacten moeten nemen en terug inpluggen, dan na een tweetal minuten pas je decoder resetten.
bbox resetten > klik hier
decoder resetten > klik hier
Als dit allemaal niks moest oplossen dan kunnen de proximus medewerkers je verder helpen volgende week als ze hier terug langskomen.
En tenslotte indien het probleem moest blijven aanslepen kun je nog beroep doen op een gratis happy house technieker (die je dan eventueel zelf kunt aanvragen) > klik hier
Hier precies hetzelfde probleem.
enkele keren per week.
vorige donderdag, 10 minuten naar slimste mens aan het kijken, liep het vast.
4 (vier !!) keer bbox herstart, 2 keer ook de modem herstart. Telkens alle stekkers uitgetrokken.. geen resultaat. Na meer dan een half uur uitzetten en heropstarten, alles uitgezet. ‘S anderendaags werkte alles weer.
volgende week dan ook maar eens bellen.
Sebastiaan, is dit ondertussen gelukt?
Indien jullie graag even gratis nazicht thuis wensen, aarzel zeker niet om ons HappyHouse team op de hoogte te brengen via de link onderaan het bericht van Martin.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.