Vraag

GSM

  • 22 November 2019
  • 7 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Iemand heeft ergens een auto “Mustang” te koop aangeboden en mogelijks een verkeerd gsm nummer opgegeven. Namelijk dat van mijn echtgenote.

Sedert 6 dagen wordt mijn echtgenote nu meerdere malen gebeld , en sms berichten gestuurd, op  haar gsm . De eerste oproep hebben we beantwoord dat we niets te koop aan te bieden hebben  maar de oproepers blijven verder doen. Het houd niet op.

Al deze oproepnummers hebben we geblokkeerd maar ze herbeginnen steeds met nieuwe nummers.

kan Proximus hierin tussen komen en de oproepers lokaliseren .

De klantendienst geeft ons gewoon de raad om een nieuw nummer te vragen, wat uit den boze is .

Dit slaat nergens op maar is enkel een onkundig antwoord .

Hoe kan Proximus hierin tussen komen .

Met vriendelijke groeten,

Jean Paul De Raedt

Per. 026764  ( gepensioneerd personeelslid )

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag Jean Paul,

 

Helaas kunnen wij hierin niet tussenkomen. Misschien kan je via Google het gsm nummer van je echtgenoete invoeren met daarbij ‘Mustang’ en misschien kom je op de zoekresultaten hiervoor de verkoper tegen.
Dit zal de enige manier zijn om de verkoper in te lichten dat het opgegeven gsm nummer foutief is. (zijn emailadres zal er waarschijnlijk bijstaan, zo kan je hem contacteren). 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat Proximus hier weinig kan aan doen (tenzij bv. oproepen naar het GSM-nr van uw vrouw afleiden naar een bericht “op dit nr kunt u niet terecht voor aankoop Mustang xyz maar dient u abc te bellen” u vooraleer effectief naar de GSM van uw vrouw door te schakelen)

In eerste instantie dient mijns inziens de verantwoordelijke verkoper (particulier?) te worden geïdentificeerd bv. door aan één of meerdere bellers te vragen waar zij het betrokken nr gevonden hebben (drukfout krant, website, weekblad, …?) zodat aldaar op uw vraag het probleem kan verholpen worden (= opoepen uitdoven)

bv.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ford-mustang-2-3-ecoboost-benzine-grijs-55883597-4a37-bf60-e053-e250040a4348?cldtidx=4

en vervolgens uiteraard niet meer opnemen alle verdere voor u onbekende nummers 

Succes

 

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de antwoorden maar brengen geen afdoende oplossing.

Het is ook niet onze bedoeling doorgeschakelde berichten te betalen bij elke oproep.

Met vriendelijke groeten,

Jean Paul.

Reputatie 7
Badge +4

Jean Paul, 

Heb je dan al even opgezocht op internet? Of aan een beller navraag gedaan via welke website de wagen te koop staat? Zo kan je dit via de site zeker rapporteren. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb een vraag gesteld aan autoscout24 en wacht op antwoord.

 

ik denk dat het inderdaad het beste is van een opbeller proberen te weten te komen waar hij/zij dit nummer gevonden heeft.

Reputatie 3
Badge +1

Inderdaad,Het zal niet anders kunnen.

Goed, bedankt voor de info en hulp.

m.vr.gr.

Jean Paul

Reageer