Skip to main content
Beste,

al een paar nachten merk ik dat het proximusnetwerk uitvalt zo rond 01u30, ook deze nacht en om te weten te komen of het enkel bij mij lag ben ik bij mijn ouders gaan kijken en daar hadden ze ook geen netwerk meer. wat betekent dat ik geen internet heb en geen televisie kan kijken

Zijn er soms werkzaamheden aan het netwerk ? Zo ja waarom zijn de klanten dan niet op de hoogte hiervan?

mvg.

Kris Kinders
Beste,

al een paar nachten merk ik dat het proximusnetwerk uitvalt zo rond 01u30, ook deze nacht en om te weten te komen of het enkel bij mij lag ben ik bij mijn ouders gaan kijken en daar hadden ze ook geen netwerk meer. wat betekent dat ik geen internet heb en geen televisie kan kijken

Zijn er soms werkzaamheden aan het netwerk ? Zo ja waarom zijn de klanten dan niet op de hoogte hiervan?

mvg.

Kris Kinders

Ik heb je lijn uitgemeten en zie alvast geen storing, misschien een tijdelijke storing. Laat gerust hier weten wanneer het probleem terug komt.
zowel bij mijn ouders als bij mij thuis zien we geregeld storing op televisie en het was niet alleen deze nacht maar vorige nacht ook al , ik dacht eerst dat mijn modem bbox2 stuk was maar na enkele pogingen toch maar eens besloten of ze bij mijn thuis ook problemen (netwerk) en blijkt dat ze er daar ook last van hadden .
Vertonen deze problemen zich op hetzelfde moment? Het kan zijn dat er ook nog andere problemen bij jouw ouders hun installatie zijn.
deze problemen doen zich op hetzelfde moment voor op beide adressen Koerspleinstraat en Weststraat op ongeveer 50 m van elkaar. verschillende modem , hier bbox2, bij mijn ouders bbox3
Kan je toch eens, bij wijze van test de modem hard resetten?

Modem reset: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Dan kunnen we ons er van vergewissen dat er hier toch niet direct het probleem op zit, maar wel degelijk op het netwerk.
Indien het probleem ongeveer gelijktijdig optreedt op 2 verschillende plaatsen is het zeer onwaarschijnlijk dat de oorzaak bij de Bbox modem/router moet worden gezocht....

vraag is wat is gemeenschappelijk: in principe enkel het Proximus access/backbone netwerk en de elektriciteitsvoorziening, ook deze van de straatkast KVD/ROP niet te vergeten ...

P.S.

misschien uw verouderde BBox2 ook laten vervangen om hogere snelheden (bekabeld & WiFi) te bekomen
En als dit zo is moeten er zeker meerdere gelijkaardige klachten binnenkomen in deze regio zodat Proximus wel degelijk moet weten waar het probleem zich centraliseert.

PS: Morgen zullen we geen vervolg krijgen van het verhaal door Proximus want pas maandag komen de mensen van het Proximus Team hier terug langs.

Maar ondertussen kunnen we wel horen of het resetten van BBOX en dan decoder, wel al wat zou opgeleverd hebbe, kan nooit kwaad om dit eens te proberen bij gelijk welke problemen van deze aard en andere...

Louter nog als bijkomende info: Wat bij ons thuis jaren terug ook voorviel was dat zowel bij ons als bij de buren dat het 's avonds laat storingen in beeld optraden, maar dat was dan bij de buren en bij ons omdat we met devolo's werkten tussen bbox en decoder.

Reageer