Beste PROXIMUS,
Wij constateren dat onze mailbox bijna elke week wordt geblokkeerd !!.
Wij krijgen geen enkele boodschap , niet per mail niet per telefoon, gewoon schandalig.
Ik heb reeds een paar maal de moed gehad om te bellen naar jullie service om deze opnieuw te deblokkeren. Dir verloopt doorgaans goed , maar ik ben hetgrondig beu om dit elke week te doen.
Het probleem betreft hacking van de skynet servers, wij kunnen helaas niets meer doen aan onze kant. Onze apparatuur is clean (bitdefender), onze Apple hardware is bewaakt en daarenboven hebben wij ook accounts op GMAIL gesynchroniseerd met dezelfde apparatuur en AppleMail, waar wij geen enkel probleem ondervinden. We merken ook op dat dit probleem niet alleen bij ons voorkomt.
Daarenboven is GMAIL gratis !!! en voor de SKYNET accounts dienen we te betalen , onrechtstreeks via ons Pakket. Ik wens een zeer duidelijke actie van PROXIMUS om deze problemen te verhelpen.
Dit kan zo niet verder. Helaas worden onze e-mails in verschillende contracten gebruikt en ook accounts , en is het een titanenwerk om deze overal te gaan veranderen naar een meer stabiele provider. Wij hebben reeds een paar rappelkosten opgelopen wegens het niet ontvangen van facturen per e-mail.
Graag onmiddellijke actie
mvg,
Frank
Bladzijde 2 / 2
Beste, nog een bijkomende vraag, je spreekt van mailclient besturen, als er spam vertrekt vanop via mijn mailclient zou ik deze dan zien als verstuurd?
In de bbox wordt geen emailadres ingesteld. Deze heeft geen mailing mogelijkheden. Deze kan ook niet zomaar aan de mailclients op jouw toestellen. De bbox kan hier niet de schuldige zijn.
Beste, nog een bijkomende vraag, je spreekt van mailclient besturen, als er spam vertrekt vanop via mijn mailclient zou ik deze dan zien als verstuurd?
Een spambot kan er voor zorgen dat deze direct verwijderd worden uit jouw verzonden berichten.
Goed, ik heb mijn Skynet account verwijderd van mijn toestellen . Ik heb echter dringend toegang nodig tot mijn mails en zal deze enkel via de browser consulteren.
Kunnen jullie de mail account opnieuw deblokkeren, ik zal een opnieuw ook het paswoord veranderen.
Frank
Kunnen jullie de mail account opnieuw deblokkeren, ik zal een opnieuw ook het paswoord veranderen.
Frank
Ik open opnieuw de mailbox, en zal je, via privébericht, een nieuw automatisch gegeneerd wachtwoord opsturen.
@WenzelR
Wij hebben geen toegang tot deze gegevens, en zullen hier ook geen inzicht in krijgen. De vooropgestelde oplossingen zullen voldoende moeten zijn om enerzijds iemand die hun wachtwoord heeft af te schermen, en anderzijds om zeker te zijn dat de computers gevrijwaard zijn van spambots.
IP-adressen opvragen geeft ook enkel een nummer; de identiteit daarvan achterhalen zal via gerechtelijke procedures moeten verlopen. Deze gegevens zullen dan sowieso toch opgevraagd worden in zulke gevallen.
Ik ben het niet volledig met u eens; het is begrijpelijk dat de betrokken info niet zonder meer beschikbaar is/komt voor "de helpdesk", maar elders binnen het bedrijf (abuse/investigations) voorhanden is en aan de auteur/eigenaar rechtstreeks vanuit deze dienst ter beschikking kan worden gesteld (waarom wordt hij als "spammer" aanzien) al dan niet na tussenkomst van de ombudsdienst telecommunicatie
P.S.
Bovenstaande is enkel en alleen een advies mijnentwege teneinde een eventueel mogelijk verlies van de betrokken klant te voorkomen (geen probleem gmail enkel px-mail)
En toegegeven er is te weinig info voorhanden (en ook niet nodig) op het publieke forum om een eventuele vergissing (= verkeerde interpretatie) mijnentwege uit te sluiten (= betreft het effectief een veelvoud aan spam of verkeerdelijk als spam geïnterpreteerde berichten cfr. de problematiek van inkomende berichten die nog altijd weliswaar in mindere mate in de Px spamfolder terechtkomen)
@fvdn indien mogelijk gooi er voor computers onderstaande eventueel ook eens tegenaan
https://us.norton.com/support/tools/npe.html?lcid=1033 Norton power eraser
Wij hebben geen toegang tot deze gegevens, en zullen hier ook geen inzicht in krijgen. De vooropgestelde oplossingen zullen voldoende moeten zijn om enerzijds iemand die hun wachtwoord heeft af te schermen, en anderzijds om zeker te zijn dat de computers gevrijwaard zijn van spambots.
IP-adressen opvragen geeft ook enkel een nummer; de identiteit daarvan achterhalen zal via gerechtelijke procedures moeten verlopen. Deze gegevens zullen dan sowieso toch opgevraagd worden in zulke gevallen.
Ik ben het niet volledig met u eens; het is begrijpelijk dat de betrokken info niet zonder meer beschikbaar is/komt voor "de helpdesk", maar elders binnen het bedrijf (abuse/investigations) voorhanden is en aan de auteur/eigenaar rechtstreeks vanuit deze dienst ter beschikking kan worden gesteld (waarom wordt hij als "spammer" aanzien) al dan niet na tussenkomst van de ombudsdienst telecommunicatie
P.S.
Bovenstaande is enkel en alleen een advies mijnentwege teneinde een eventueel mogelijk verlies van de betrokken klant te voorkomen (geen probleem gmail enkel px-mail)
En toegegeven er is te weinig info voorhanden (en ook niet nodig) op het publieke forum om een eventuele vergissing (= verkeerde interpretatie) mijnentwege uit te sluiten (= betreft het effectief een veelvoud aan spam of verkeerdelijk als spam geïnterpreteerde berichten cfr. de problematiek van inkomende berichten die nog altijd weliswaar in mindere mate in de Px spamfolder terechtkomen)
@fvdn indien mogelijk gooi er voor computers onderstaande eventueel ook eens tegenaan
https://us.norton.com/support/tools/npe.html?lcid=1033 Norton power eraser
Als het een spambot is dit toch je eigen ip , nee?
Die power eraser heb ik al eens op een pc losgelaten maar een spambot gaf hij toch niet aan, bij de it'er (waar de pc aangekocht werd) hebben ze hem er wel kunnen afhalen maar daar werd mij niet vertelt met wat
NB: zeker opletten vooraleer je power eraser iets laat opkuisen, eerst de logging bekijken wat hij juist allemaal wilt opkuisen!
Die power eraser heb ik al eens op een pc losgelaten maar een spambot gaf hij toch niet aan, bij de it'er (waar de pc aangekocht werd) hebben ze hem er wel kunnen afhalen maar daar werd mij niet vertelt met wat
NB: zeker opletten vooraleer je power eraser iets laat opkuisen, eerst de logging bekijken wat hij juist allemaal wilt opkuisen!
@Martin
Als het een spambot is dit toch je eigen ip , nee?
Correct
Ik probeer gewoon Px ervan te overtuigen al dan niet via de ombudsdienst iets meer info -in privé - te geven (inhoud), maar wens geen (verdere/bijkomende/oeverloze) discussie met Px te starten
Ter info:
https://www.thewindowsclub.com/botnet-removal-tools-windows
Een advies over de waarde van elk ervan (of andere), laat ik evenwel aan anderen over ...
Als het een spambot is dit toch je eigen ip , nee?
Correct
Ik probeer gewoon Px ervan te overtuigen al dan niet via de ombudsdienst iets meer info -in privé - te geven (inhoud), maar wens geen (verdere/bijkomende/oeverloze) discussie met Px te starten
Ter info:
https://www.thewindowsclub.com/botnet-removal-tools-windows
Een advies over de waarde van elk ervan (of andere), laat ik evenwel aan anderen over ...
je kunt ze inderdaad maar proberen maar dikwijls lever ze niet veel op of toch niet altijd, heb daar in de tijd met mijn PC problemen ook heel veel tijd ingestoken, maar als je niks doet zal het zich inderdaad ook niet vanzelf oplossen
Beste vrienden,
Dank voor jullie info en steun. Ik laat effectief de power eraser er eens op los.
Maar nu zal ik enkel nog proximus mail gebruiken via browser modus en kijken of er opnieuw een probleem zich voordoet of niet.
Ik zal ook de spam die terug bounced naar mij eens onderzoeken , en kijken of ik daaruit de zender ip kan halen dan weet ik alvast of hij van mijn ip range komt of niet .
Ik hou jullie op de hoogte.
@WenzelR , via welk privé bericht laat je mij het paswoord weten? Is dit een sms naar mijn proximus mobiel nummer?
mvg,
Frank
Dank voor jullie info en steun. Ik laat effectief de power eraser er eens op los.
Maar nu zal ik enkel nog proximus mail gebruiken via browser modus en kijken of er opnieuw een probleem zich voordoet of niet.
Ik zal ook de spam die terug bounced naar mij eens onderzoeken , en kijken of ik daaruit de zender ip kan halen dan weet ik alvast of hij van mijn ip range komt of niet .
Ik hou jullie op de hoogte.
mvg,
Frank
Hi all,
unfortunately Norton power eraser only works for windows OS es not for MAC OS. :-(
Frank
unfortunately Norton power eraser only works for windows OS es not for MAC OS. :-(
Frank
mss kun je hier nog andere tools proberen
> https://www.thewindowsclub.com/botnet-removal-tools-windows
of eens zoeken met google search
> https://www.thewindowsclub.com/botnet-removal-tools-windows
of eens zoeken met google search
Privéberichten op het forum. Klik op jouw icoontje (de F in oranje bol) rechtsbovenaan op het forum. Daar zal je op privéberichten kunnen klikken en jouw wachtwoord te zien krijgen.
Beste Proximus,
Ik heb nu alle accounts op mijn toestellen verwijderd en niet eens het nieuw paswoord gebruikt, ik wou dit nu doen via de webmail en zie dat de mail account opnieuw geblokkeerd is , zonder dat ik überhaupt deze heb geconsulteerd en nieman anders kent dit nieuwe paswoord !!!! Help, voor mij is dit nu overduidelijk een teken dat dit niet bij ons ligt maar bij Proximus zelf.
Komaan kunnen jullie dit eens grondig bekijken aub.
Ik heb nu alle accounts op mijn toestellen verwijderd en niet eens het nieuw paswoord gebruikt, ik wou dit nu doen via de webmail en zie dat de mail account opnieuw geblokkeerd is , zonder dat ik überhaupt deze heb geconsulteerd en nieman anders kent dit nieuwe paswoord !!!! Help, voor mij is dit nu overduidelijk een teken dat dit niet bij ons ligt maar bij Proximus zelf.
Komaan kunnen jullie dit eens grondig bekijken aub.
Ik heb nu alle accounts op mijn toestellen verwijderd en niet eens het nieuw paswoord gebruikt, ik wou dit nu doen via de webmail en zie dat de mail account opnieuw geblokkeerd is , zonder dat ik überhaupt deze heb geconsulteerd en nieman anders kent dit nieuwe paswoord !!!! Help, voor mij is dit nu overduidelijk een teken dat dit niet bij ons ligt maar bij Proximus zelf.
Komaan kunnen jullie dit eens grondig bekijken aub.
Ik heb het doorgestuurd naar de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik je hier iets weten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.