Vraag

Devolo dLAN1200+

  • 30 June 2019
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

Hallo,

Ik heb een netwerk met de nieuwste BBox3 en 3 dLAN1200 toestellen. Op zich is er overal een goed wifi bereik, maar wanneer je internetconnectie wil maken, lijkt dit niet te lukken (niet tegenstaande er alle 'streepjes' staan voor het Devolo-network); het lijkt alsof mijn computer geen DHCP-adress krijgt. Schakel je op de PC even wifi uit en terug aan, dan lukt de verbinding wel. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

Dank je,

Peter

4 reacties

heb je dit ook voor als je computer rechtstreeks met het wifi acces point van je bbox3 verbinding maakt,
of heb je dit ook voor als je met een ander toestel wifi verbinding maakt via de dLan
Reputatie 7
Badge +4
Ik begrijp dat u wel WiFi maar geen internet hebt
Misschien biedt onderstaande advies van Microsoft een oplossing...
https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-networking/geen-internet-wel-wifi-verbinding/55ef1f0f-0d83-4158-8daf-ef738dae07bb
Ja je kunt het maar proberen hé, dat valt op mijn laptop ook af en toe eens voor maar is maar sporadisch deze stappen had ik al eens gevolgd maar daarna valt het nog af en toe eens voor, gelukkig maar af en toe!. Valt bij mij zelf voor terwijl ik verbonden ben met wifi rechtstreeks met de bbox.
Na eens wifi disconnect te doen en terug connect is het terug voor ruime tijd goed!
Reputatie 7
Badge +4
Peter, de oplossingen hierboven zijn inderdaad hele goede tips. De devolo herstarten kan ook altijd zorgen dat er een nieuw signaal wordt binnengetrokken.
Ik zou zeggen, test dit gerust eens uit! Wij duimen met je mee!

Reageer