Vraag

Contact proximus

  • 7 November 2019
  • 17 reacties
  • 183 Bekeken

Hoe kan op eenvoudige wijze contact worden gemaakt per e-mail met Proximus. Ik wil een probleem voorleggen dat niet wordt afgedekt door de FAQ en voor een chat of telefoneren ben ik te autistisch.


17 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Deze info vind je terug op volgende site : https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html

Ja Hadewych, de exercitie om een e-mail te versturen heb ik al “100.000” keer maar dat loopt bij mij altijd op een dood spoor. Kortom de gehele exercitie levert me geen antwoord op en het slot van het liedje is dan het antwoord: geen e-mail adres. : 

Ik klik op: “stuur een e-mail”, vervolgens “ik heb een andere vraag”, ik vul mijn gsm-nummer in, bij “verduidelijk uw vraag”  staat niet mijn probleem, en dan kies ik maar wat en dan kom ik uiteindelijk bij “O.K.” maar het is helemaal niet O.K. want ik heb geen antwoord. 

Reputatie 7
Badge +4

Als u ‘ok’ gekregen hebt, zal de mail hier zeker toegekomen zijn. Het kan echter wel zijn dat die niet bij het bevoegde team terecht komt omdat de keuze die je nodig hebt er niet bij stond. Dit is omdat er niet voor alle problemen ondersteuning via mail gegeven wordt.

Kan ik u eventueel via deze weg verder helpen ?

A. Mijn probleem staat er niet bij dus wat als ik op o.k. klik,

B. Het is buiten mij nog een heleboel andere mensen niet duidelijk dat er dan er een mail wordt verstuurd.

 

Dus mijn vraag is: hoe kan ik per e-mail een probleem kwijt wat niet in uw lijstje staat.

 

In principe zou je dan verwachten dat als je het probleem beschrijft dat zij dan bij ontvangst het doorsturen naar de bevoegde dienst. 

Is bij mij toch zo al gebeurd, maar of dit altijd gebeurd daar durf ik mij niet over uitspreken.

Weet jij dan waar je het probleem kan omschrijven. Als je probleem er niet bij staat is het naar mijn mening een doodlopende weg.

Reputatie 7
Badge +4

Voorstel

Doe uw verhaal hier (+/- = e-mail bericht) zonder uw gegevens (tfnr, klnatnr, …) publiek te maken

Uw gegevens zijn (enkel) door Poximus medewerkers wel terug te vinden in uw (volledig) ingevulde login-info (klantnr, tfnr, ….)

je kunt deze gegevens dan evengoed met privé gegevens en al in een privébericht naar een proximus forummedewerker sturen door op zijn forum naam te klikken waar je dan een privébericht kunt sturen zodat alleen de mensen van proximus die kunnen lezen en niet iedereen ….

En zij kunnen dit dan zeker doorspelen naar de verantwoordelijke specialisten/bevoegde dienst

Martien, bedankt. Bij Proximus zelf kwamen ze niet op dit idee. Maar dat betekent dus wel dat voor nieuwe gevallen c.q. andere mensen deze eerst naar forum moeten om een adres te krijgen van een forum-medewerker.

Inderdaad dit vind ik ook spijtig dat er geen andere mogelijkheid bestaat en trouwens velen vinden dit spijtig, aan de reacties te zien van velen hier op he forum in het verleden….

Reputatie 7
Badge +4

Kan je me hier uitleggen wat het probleem is ?

Je kan dus inderdaad best het probleem hier op het forum of via andere sociale media zoals messenger, twitter of facebook melden (via privébericht eventueel). Best wel zoals M_016 zei en niet zoals Martin opperde. Via een privébericht aan 1 moderator ben je niet altijd zeker van een snel antwoord vermits enkel die ene moderator dat bericht kan zien. Als hij of zij niet aanwezig is of bezig is met andere taken kan het enkele dagen duren voordat je antwoord krijgt.

Via mail wordt enkel op bepaalde producten ondersteuning gegeven en dit is niet altijd de snelste manier om antwoord te krijgen. Als je op OK zou klikken komt de mail inderdaad bij ons terecht bij de dienst die verantwoordelijk is voor de categorie die je gekozen hebt. Zij moeten het dan intern doorsturen naar de mensen die het probleem kunnen oplossen als het toch over iets anders gaat.

Ik ging er wel vanuit dat 

hier op het forum of via andere sociale media zoals messenger, twitter of facebook melden (via privébericht eventueel).

normaal gezien allemaal reeds gebeurd is want dit is waar de meesten het eerst naar toe grijpen namelijk via sociale media facebook messenger en twitter en dan pas komen ze op het forum terecht omdat het langs deze wegen ook niet tot een resultaat gekomen is en vinden ze dan ook hier niet direct hun oplossing en zoeken ze nog een andere manier waar velen reeds om vragen via e-mail, want tenslotte komt het er ook maar op neer dat deze mail bij de geschikte gekwalificeerde persoon terecht komt of er naar doorgestuurd wordt, enfin het is niet mijn bedoeling om je tegen te spreken maar ik stel alleen maar vast en eerlijk gezegd ik heb al meer bekomen via privé bericht enfin ik wil ook alleen maar mijn ervaring hieromtrent delen en meer is het ook niet …..

maar aangezien jij het nu verder onderhanden neemt heb ik er ten volle vertrouwen in dat het tot een goed einde zal komen ☺

 

Waar het mij om gaat dat chatten en bellen bij mij geen resultaat opleverde en ik uit arren moede mijn probleem op forum heb gezet waarop ik van een forum m/v bericht kreeg dat een dossier was aangemaakt. Na 1 week nog geen antwoord, een beetje boos geworden, en toen bleek dat mijn dossier niet was doorgestuurd naar degene die dat op moest lossen. Vervolgens na 2 dagen was het probleem, zonder nadere uitleg, opgelost. Alles bij elkaar van vrijdag tot een week later woensdag, dus bijna 2 weken en een heleboel ergernis van de klant en zijn omgeving. 

Dit was eigenlijk hetgeen ik ook in mijn vorig bericht wilden bewijzen wat er in de werkelijkheid gebeurt ☺

PS: Dit was ook zeker geen verwijt aan de proximus forum medewerkers aangezien zij het systeem niet uitgevonden hebben en hier ook maar hun best kunnen doen om de problemen op te lossen, en niet zonder reden dat ik hier af en toe ook meldt dat er heel veel zaken via het forum opgelost worden zelf zaken die door anderen in de war gestuurd werden!

Yesss Martin, gewoon een klerezooi daar. Veel ontslagen maar het aandeel doet het niet slecht.

Reputatie 7
Badge +4

@ChrisWillem Het spijt me te horen dat je probleem niet snel genoeg opgelost geraakte. Onze excuses daarvoor.

Het probleem is ondertussen wel volledig opgelost als ik het goed begrepen heb, of kan ik nog iets voor u doen ?

Goed zo, een collega heeft ook al twee keer proberen te bellen maar zowel vandaag als gisteren was ik op dat moment niet thuis. Ze hoeft me niet meer te bellen en ik wil haar bedanken voor de orde die ze geschapen heeft in de chaos.

 

Reageer