Vraag

Al 2 dagen problemen met tv en internet

  • 28 July 2019
  • 7 reacties
  • 175 Bekeken

Waarom doet proximus moeilijk om het probleem met internet en tv op te lossen. Als je contact opneemt krijg je een reactie alsof ze van niets weten. Behulpzaam zijn ze echt niet! Waarom betalen dan nog. Heel fijn tv en internet valt continue weg. Foutmeldingen de hele tijd. Wordt hoog tijd voor een andere provider iemand suggestie's. Proximus is echt niet meer te doen. Je kan niets kijken op tv. Serieus of programma op opnemen doet het ook niet meer. Ondanks alles gepland staat.

7 reacties

Ja het enigste wat je zelf kunt doen is alles eens heropstarten en/of resetten maar dat zullen ze u waarschijnlijk wel al voorgesteld hebben.
Morgen komen de mensen van Proximus hier terug langs pp het forum en kunnen ze een verifiëren of er fouten op de lijn vast te stellen zijn en u informeren wat er verder moet ondernomen worden om het probleem op te lossen.
PS: indien het probleem tenslotte toch blijft aanslepen kun je altijd beroep doen op een gratis happy house technieker die bij kan langskomen om alles eens te onderzoeken.
Deze kun je dan eventueel zelf aanvragen vie deze link > happyhouse
Al u voorstellen heb ik uitgevoerd en die gratis technieker kan ten vroegste Achter 5 dagen komen
ja dan weet ik niet of ze morgen iets beter uit hun toverhoed zullen kunnen tevoorschijn halen, enfin ik wou je deze info maar meegeven want meer kan ik niet doen aangezien ik zelf niet van Proximus ben ☺️
Ze kunnen een technieker sturen van hun uit. Maar alleen op mijn kosten. Terwijl het probleem bij hun ligt
Waarschijnlijk hebben ze mss niet uitgelegd dat als een technieker komt deze alleen kosten aanrekent indien er vastgesteld wordt dat het te wijten was aan je binnenhuis opstelling, bv dat je op de binnenkomende lijn een telefoon aangesloten hebt op een verkeerde aftakking waardoor het TV en Internetsignaal verstoord wordt (dit louter maar één voorbeeld..) maar als het te wijten is aan hun toestellen zoals intro/VDSL-filter, bbox of decoder bvb dan is deze tussenkomst gratis (ook als het probleem verderop naar hun infrastructuur toe vastgesteld wordt, is dit een gratis tussenkomst) .
Dit kunnen ze morgen officieel bevestigen of mij corrigeren indien ik verkeerde info gegeven heb
Romy86, ik heb enkele aanpassingen gedaan aan jouw lijn, kan je even nagaan of de stabiliteit verbetert?

Martin, te weinig upload noise margin om goed te zijn, geen stubs. 1Mbps UL lager zou het moeten oplossen.
@WenzelR , heel erg bedankt voor de technische uitleg van 't probleem.

Reageer