Skip to main content
Ik vroeg een simpele verhuis aan bij jullie via de MyProximus app. Ik vraag dit aan voor 18 mei.



Zonder overleg krijg ik na enkele dagen een bevestiging voor 13 mei. Een afspraak vastleggen zonder overleg is een heel rare procedure. Deze afspraak past niet (we verhuizen pas een week later) en ik laat dit weten via mail.



Ik krijg opnieuw zonder overleg een standaardbericht met een afspraak op 17 mei. Ook deze datum past niet. Ik mail onmiddellijk terug, geen reactie.



Daarna nam ik contact op met jullie klantendienst via chat. Deze mensen zeggen mij dat ik mijn afspraak, die zonder overleg is geboekt, niet kan verleggen want het gaat om een lasser?

Verder kunnen zij enkel gokken waarom er een lasser wordt gestuurd, zij beschikken blijkbaar niet over info over de dossiers die zij behandelen??? Ze zijn niet bereid dit even na te



Een klantendienst die op deze manier moet werken heeft geen enkele meerwaarde. Deze mensen hebben geen dossierkennis en gaan niet concreet in op dossiers.



Na zelf aandringen op contact met iemand die mij wel informatie kan geven wordt er voorgesteld mij te laten opbellen door de afsprakendienst



Dit was de eerste persoon die mijn goed hielp En in overleg met mij een afspraak regelde op 20 mei, waarvan ik bevestiging kreeg. Nu ontvang ik gisteren zonder uitleg een bericht dat mijn afspraak bevestigt op 23 mei?



Ongelofelijk dat iets simpel bij een groot bedrijf als Proximus zo bizar verloopt. Geen informatie en overleg met klant, communicatie via standaardmails en een klantendienst die niet over dossierinfo beschikt. Dit is niet de manier om om te gaan met klanten anno 2019. Laat staan een afspraak inboeken die nadien niet kan verzet worden, op een datum die je niet vraagt?



Via de klantendienst krijg ik opnieuw nietszeggend antwoorden en geen enkele vorm van meedenken naar een oplossing, laat staan excuses.



Mijn verlof ligt uiteraard al vast voor 20 mei. Er kan niet verwacht worden van een klant dat zij vijf werkdagen vooraf nog vrijaf kunnen regelen. Ik heb internet nodig vanaf 21 mei, voor mijn werk.



Ook het opvolgen van afspraken in de app werkt niet.



Wanneer ik 59 euro moet betalen voor een dienst verwacht ik minstens dat dit goed verloopt. Graag een oplossing
Ja, dat is typisch proximus. Ik heb het ook voorgehad toen ik verhuisde in September 2018.



"Zij" bepalen de afspraak

"Zij" bepalen de datum

"Zij" bepalen het uur



Zelf hebben we niks te zeggen ook al zijn wij de client.

Typisch belgisch, feodaal systeem, onderdrukking van de massa.
Je zou een hele lijst kunnen opnoemen zoals Water , elektriciteit, en bij dokters specialisten en ga zo maar door...
Ik heb anders nog geen enkele andere instelling, dokter,.. meegemaakt waar ik zelf geen inspraak heb in de datum van afspraak (tenzij het gaat om een dringende ingreep natuurlijk)... laat staan dat ze zelf een datum kiezen.



Of waar ze mij niet kunnen uitleggen welke dienst ze komen leveren...
dokter was niet het beste voorbeeld het probleem is daar meer als je een afspraak wilt maken zo vlug mogelijk dan is zo vlug mogelijk in de meeste gevallen twee a drie maanden, maar er zijn toch andere voorbeelden genoeg waar er geldt:

"Zij" bepalen de afspraak

"Zij" bepalen de datum

"Zij" bepalen het uur

En mij niet verkeerd begrijpen hé, ik verdedig dit niet, ik zou het ook liever anders zien, bij de aansluiting bij ons pa is de datum 3 keer uitgesteld geweest, dus ….
Hallo Kim



Afspraken worden in principe vastgelegd in samenspraak met klant, zeker als de klant aanwezig moet zijn.

Er worden datums aangeboden gebaseerd op het te verrichten werk en beschikbare techniekers.

De afspraak wordt dan vastgelegd op de door de klant verkozen datum.



Wat er gebeurd is in jouw dossier, lijkt niet correct te zijn verlopen.

Kan je mij via een privébericht (klik hier) je klantengegevens eens doorsturen?

Dan ga ik eens kijken wat er gebeurd is.
Ondertussen ontving ik een sms met een nieuwe afspraak voor 29 mei... opnieuw zonder overleg 😔
Ondertussen ontving ik een sms met een nieuwe afspraak voor 29 mei... opnieuw zonder overleg 😔



😞 Dit heb ik opnieuw geescaleerd...

Ik probeer dit asap in orde te brengen.