Vraag

afspeelprobleem

  • 16 October 2019
  • 20 reacties
  • 177 Bekeken

  • Practitioner
  • 26 reacties

Als ik een opname wil afspelen, krijg ik eerst een tijdje een zwart scherm en daarna de melding dat er een serverfout is dus ik kan geen enkele opname bekijken, het is een v5 decoder


20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@agna 

Heb je hiervoor de bbox (de modem) en de decoder (bij de tv) al herstart?

 

Geert

ter aanvullende info:

Hoe herstart u uw toestellen voor internet en tv?

Als ik een opname wil afspelen, krijg ik eerst een tijdje een zwart scherm en daarna de melding dat er een serverfout is dus ik kan geen enkele opname bekijken, het is een v5 decoder

Ik heb zelfde probleem. Recorder reageerd enorm traag maar ze vinden niks. Als ik opname verwijder en de volgende wil bekijken duurt het minuten voor dat lukt. Meestal krijg ik dan even geen opnames of blokkeert alles. 

Ook dezelfde vraag, heb je de decoder al eens herstart?
 

Mogelijks is zelfs een reset nodig: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 

Ook dezelfde vraag, heb je de decoder al eens herstart?
 

Mogelijks is zelfs een reset nodig: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 

Ja allemaal al gedaan.  Kheb de indruk hoe meer geheugen van opnames hoe trager. Maak ik deze leeg hoe vlugger.  Ik had nog 11 procent en nu 34 en heb de indruk dat hij vlugger is de recorder. Maar kan mijn gedacht zijn 

even extra informatie, ik heb 2 decoders, de eerste is een v4 denk ik, maar het probleem zit bij de v5

ik heb zowel de decoder als de modem al eens herstart en het probleem bleef bestaan, reset moet ik nog proberen

@neledewitte012 : Heb je dit probleem op één of beide decoders?

gisteren zat het probleem op de v5, dus ben gaan proberen op de andere en daar speelde het wel af, maar de vorige dag was er wel een programma dat ook op de v4 niet afspeelde, dus soms wel en soms niet blijkbaar

gisteren zat het probleem op de v5, dus ben gaan proberen op de andere en daar speelde het wel af, maar de vorige dag was er wel een programma dat ook op de v4 niet afspeelde, dus soms wel en soms niet blijkbaar

Als je dan eerst even een reset op jouw toestellen kan proberen. Zoiets lijkt een probleem op de eindapparatuur te zijn, maar we gaan eerst deze paar testjes moeten doorlopen :wink:

@neledewitte012 : Heb je dit probleem op één of beide decoders?

Wij hebben er 3. En is alleen op mijn decorder. De rest werkt perfect.  De andere is altijd vol naar de mijne wordt meest gekeken 

@neledewitte012 Kan je via privébericht de MAC adressen van jouw decoders doorsturen? Dit vind je onderaan de decoders normaal, op de sticker. Ik zie er maar 2 gelinkt aan jouw lijn, dus eentje zal waarschijnlijk op een andere lijn gekoppeld zijn. 

@neledewitte012 Kan je via privébericht de MAC adressen van jouw decoders doorsturen? Dit vind je onderaan de decoders normaal, op de sticker. Ik zie er maar 2 gelinkt aan jouw lijn, dus eentje zal waarschijnlijk op een andere lijn gekoppeld zijn. 

De derde is blijkbaar geen decorder maar gewoon om te kijken 

Dan zal die ene moeten vervangen worden. Dit zal via UPS Access gebeuren, het vroegere Kiala. Kan je via volgende tool het voor jou gemakkelijkste UPS punt uitkiezen en het hier doorgeven? UPS Point Locator 

Kan je via privébericht toch nog even een gsmnummer doorgeven? Dan zal hierop een SMSje komen van zodra de decoder geleverd is.
De oude decoder kan je daar dan ook gewoon terug geven. 

Dan zal die ene moeten vervangen worden. Dit zal via UPS Access gebeuren, het vroegere Kiala. Kan je via volgende tool het voor jou gemakkelijkste UPS punt uitkiezen en het hier doorgeven? UPS Point Locator 

Kan je via privébericht toch nog even een gsmnummer doorgeven? Dan zal hierop een SMSje komen van zodra de decoder geleverd is.
De oude decoder kan je daar dan ook gewoon terug geven. 

Ben ik dan al mijn opnames kwijt ?

@WenzelR 

 

TOTAL DENDERLEEUW (10258309)

STEENWEG, 513
9470 DENDERLEEUW

 

is dichtbijzijnde afhaalpunt 

@WenzelR dus aan de recorder met problemen is dus wel iets dat niet klopt daar je hem zou laten vervangen? Heb je ook gevonden wat?

Als het om een decoder gaat met een harde schijf dan ben je alleen de opnames kwijt die op je harde schijf opgenomen werden al de opnames die op de server opgenomen werden kun je niet terug bekijken op je nieuwe decoder.

Dus als er opnames zijn op je decoder die moet vervangen worden niet te bekijken zijn op je andere decoders dan zijn dit opnames op harde schijf, die je dan zult kwijt zijn na vervanging op je nieuwe decoder al de rest zul je wel kunnen bekijken.

@Martin ok thanks dan ga ik de opnames op de harde schijf nu zoveel mogelijk bekijken. Komt wel goed uit want heb net operatie aan de rug gehad. Er staat nog heel veel op harde schijf 🙈

Ruil ik dan asap toch de decoder om of wens je nog even te wachten tot alles uitgekekeken is (wat te kijken valt)? 

Ruil ik dan asap toch de decoder om of wens je nog even te wachten tot alles uitgekekeken is (wat te kijken valt)? 


als ik de kans krijg om nog even te wachten en alles mag bekijken zou ik nog even willen wachten. 

Reageer