Beste,
Op 4 september hebben we telefonisch een aanvraag ingediend voor een nieuwe aansluiting bij Proximus (nieuwbouw woning). We hebben eveneens het pakket Familus (internet + tv + vaste telefoon) besteld.
Eerst dienen er graafwerken te gebeuren om de kabel binnen te brengen. Hiervoor is Proximus langs geweest op 20/09, 03/10, 17/10, 28/10, 04/11, 06/11. De eerste keer had men de nodige documenten niet om te mogen graven (gevolg: graafwerken uitgesteld met 2 weken). De volgende keren kon men de kabel onder de stoep niet vinden (gevolg: telkens uitstel van de werken). Men komt dan een aantal keren opnieuw graven totdat de laatste ploeg op 06/11 eindelijk de kabel vindt! Hoera!
Tijdens heel deze periode liggen het voetpad en het fietspad opgebroken. Men gebruikt dan signalisatielinten e.d. van ons om de put ‘tijdelijk’ af te spannen. Dit zonder duidelijke verlichting en aanduiding voor eventuele voetgangers of fietsers. In eerste instantie vind ik het niet normaal dat wanneer men dergelijke werken komt uitvoeren en men de kabel niet vindt (?!), men dan doodleuk pas 2 weken later terug komt om hier verder aan te werken. En dit tot 5 keer toe!!!
Van die miserie zijn we inmiddels verlost. De kabel zit nu binnen in onze woning.
Op 13/11 komt er een technieker langs voor de binneninstallatie. Deze heeft een werkbon bij om enkel de vaste telefoon te installeren. Verkeerde werkbon dus!!! Weer een fout van Proximus. Als de technieker geen juiste werkbon heeft, mag deze geen internet of tv installeren.
Omdat we inmiddels al 7 x (!!!) verlof genomen hebben voor deze klucht van een installatie, hebben we nu geen verlof meer over. We wensen daarom graag een afspraak van een technieker op een avond in de week of een zaterdag voormiddag. En dit natuurlijk zo snel mogelijk.
Men zegt mij dat ik hiervoor ‘gewoon’ naar Proximus hoef te bellen. Intussen al 4 x gebeld (in totaal 2 uur aan de lijn gehangen). En iedereen gaat dit regelen voor mij en mij terug bellen. Ik hoor niets!!! En elke keer als ik terug bel, kan ik heel het verhaal opnieuw vertellen. Ik ben dit zo beu! Wat een organisatie is dit ?!
Wanneer krijgen wij eindelijk internet en tv in onze nieuwbouw woning????
We wachten hier al 2,5 maanden op!
Mogen wij onze rekening sturen van alle verlofdagen die we hiervoor opgenomen hebben en alle tijd die we hier al ingestoken hebben? Ik heb al uren aan de lijn gehangen hiervoor ….