Beantwoord

3 GB voor 12 Euro belkrediet Pay & Go (in te ruilen van uw Pay & Go belkrediet)

  • 8 April 2019
  • 20 reacties
  • 11577 Bekeken

  • Rising star
  • 21 reacties
Ik heb een GSM met een Pay & Go herlaadkaart.

Ik kreeg een aantal weken een SMS van Proximus i.v.m. een nieuw aanbod op Pay & Go.

Vanaf 01 maart 2019 zou kunnen:
Je kan 3 GB dataverbruik krijgen op je GSM in ruil voor 12 Euro belkrediet van je GSM.
Hiervoor zou je #151*1# (+ verzenden) moeten ingeven op uw GSM.

Nu is mijn vraag:
HOE LANG blijft deze 3 GB geldig?
- tot deze op is ?
- 1 jaar, zoals van toepassing bij elke nieuwe herlaadbeurt van minimum 10 Euro.
- tot einde maand , 30 dagen , of .... ??

Dank voor een correct antwoord.
JPJ
icon

Beste antwoord door gejem 19 April 2019, 14:11

Bekijk origineel

20 reacties

Ter info: Ik heb al opgeladen via #151*1# dan heb je één maand om die data op te gebruiken, heb je nog data over dan komt die gewoon te vervallen.
Dank voor de info.
Echter dat is dan weer "boerenbedrog" van Proximus.
Want die 12 Euro die je hebt "gebruikt" van je bestaande belkrediet om die 3 GB te verkrijgen, die was wel nog tot. max. 1 jaar geldig ! (afhankelijk van het moment van opladen ...)
zou dit dan mss anders zijn bij een "Pay & Go+ " misschien ?
Ik heb die promo SMS gekregen op een GSM met een tariefplan "Pay & Go Smart".

En by the way:
Ik snap het verschil niet tussen de oude tariefplannen (die allemaal niet meer aangeboden worden precies) en die "nieuwe" Pay& Go+
Ik heb die ook gekregen op de 3 smartphones die ik heb maar geen enkele staat op P&G+
Ter bijkomende info:
  1. Dit is ook een thread hier op het forum die gaat over P&G+ > https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/pay-go-tariefmogelijkheden-46983 Daar staat het volgende : Voor alle duidelijkheid: 1) de 15 euro is 1 jaar geldig en bruikbaar voor een combinaties van minuten, sms en data MB bv. 50 min aan 0,30 euro/min = 15 euro en blijft er niets over voor data MB of sms (op uw bonus na uiteraard) 20 min aan 0,30 euro/min en 18 MB data aan 0,50 euro/MB = 6+9 = 15 euro en uw krediet is op (op uw bonus na uiteraard) 2) de bonusminuten, sms en data zijn allemaal gedurende 1 maand beschikbaar (= elk ervan dus niet "of of" maar "en en"), dus tijdens de 1e maand na herladen bv. = 70 minuten + onbeperkt sms + 3 GB, 20 minuten + onbeperkt sms +(3GB+15*0,5/1000 GB) = 3,01 GB), … 3) u kunt 12 euro belkrediet omruilen voor 3 GB, dus bv. 15 euro = 6 GB en 10 minuten bellen maar die 3 GB zijn slechts 31 dagen geldig (na tijdstip omruiling uiteraard)
  2. Hieronder infofiche Pay&Go+ https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/Pay_go_plus_nl.pdf Concreet je "belkrediet" kun je gedurende 1 jaar gebruiken voor spraak en/of data Enkel bonus heeft een geldigheidsduur van 31 dagen
Momenteel bij mijn Pay&Go Smart:
Wanneer ik herlaad (voor 15 Euro bvb.) dan wordt mijn huidig resterend belkrediet toegevoegd aan de 15 Euro herlaadbeurt.
En dan is dit nieuwe belkrediet terug beschikbaar gedurende 1 jaar.
De verkregen bonus is 1 maand geldig, nadien vervalt de (niet-opgebruikte) bonus.

In verschil met Pay&Go Smart:
Ik dacht ik ergens op dit Forum gelezen te hebben dat bij Pay&Go+ het resterend belkrediet NIET zou meegenomen worden bij een herlaadbeurt.
Dus na 1 jaar vervalt het volledige belkrediet automatisch bij Pay&Go+ ?

Is allemaal niet zo duidelijk, en ook niet terug te vinden op de "productenfiche van Pay&Go+ ".
Dat het niet allemaal zo duidelijk is, daar ben ik het volledig eens mee.
Maar aangezien dat voor alle Pay&go formules ik al altijd vastgesteld heb dat het resterend belkrediet gewoon bij herladen overgenomen wordt na een jaar, ga ik er in die veronderstelling toch van uit dat dit eveneens geldt voor een Pay&go+ , al zou ik het ook liever hebben dat het hier zwart op wit bevestigd wordt
door iemand van Proximus zelf.❗️
Ik was vanmiddag in het Proximus Center in Woluwe, en die heeft dat bevestigd.
Maar hij was zodanig bezig met het mij proberen "aan te smeren" van een abonnementsformule in plaats van mijn" klassieke Pay&Go" , dat ik mij afvraag of hij mijn vraag wel goed begrepen had.
Hij zei mij wel dat er met Pay& Go+ meer data verkregen wordt, en dat je niet"alles" kan verwachten dan ...

Dus confirmatie van Proximus zelf (zwart op wit) zou gepast zijn.
Reputatie 7
Badge +3
IK heb je vraag doorgegeven aan de bevoegde dienst en hoop dat ze me een klaar en duidelijk antwoord formuleren, JPJ

Groeten

Tina
Rarevis.Beste Martin.Ik heb 2 toestellen.Een met abonnement en pay and go.Persoonlijk vindt ik dat de bonus 1 jaar geldig moet zijn.Ik bedoel 3GB of 6GB daar kom je soms langer of een maand mee.Althans in mijn geval omdat ik een Mobilus XL Full Controlabonnement heb en met dat ander toestel minder surf.Vanaf 15 mei komen we terug op de normale pay and go tarieven wat niet meer dan normaal is.Er zijn mensen die leven met een klein inkomen en die worden het zwaarst getroffen.Ik betaal 40€ per maand.In het begin 8GB daarna 10 GB en nu 20 GB op 4G.Eens die 20GB op zijn schakel je over naar 3GB onbeperkt(wel voor een abonnement natuurlijk).Surfen is in Nederland veel goedkoper dan in Belgie.Ik ben 44 jaar en kende de oude Belgische Frank nog.Voor 600 BEF(15€) is 6GB geen overbodige luxe.Het mag zelfs voor mijn part 15 GB/maand zijn.Dat komt overeen met 500MG/dag.Een proximusmedewerker heeft mij geantwoordt dat Belgacom(want dat is de echte naam van het bedrijf) dat de bron van inkomsten ook een rol spelen.Wat betreft het bellen naar de EU.Dat moet zeker goedkoper.Maar wie zijn wij ?
Beste Martin.Ik heb 2 toestellen.Een met Mobilus XL Full Control (42€/maand).Onbeperkt surfen.En een pay and go kaart.Ik vind het niet logisch dat je 3GB of 6GB bonus amper een maand geldig is.En voor 15€ mag het zelfs 15GB zijn.En JPJ.Ik geef je 100% gelijk.Ik ken die verkoopstrucken ook wel.Het is gewoon niet fair.En mensen met een klein inkomen zijn het zwarte schaap.Tot hier mijn bijdrage.Nog een vraag aan Tina.Uw collega Samantha heeft mij 250 goudstukken extra beloond.Ik heb ondertussen de screenshots naar haar gemaild.Ik hoop in de toekomst geen rare toestanden meer tegen te komen met de play and gold wedstrijd.Mvg😄
Hallo allemaal,

Vooreerst: pakketten zijn slechts 31 dagen geldig, het krediet op uw kaart is geldig tot ge niet tijdig bijstort (bij mij minimum 10 Eur), dit moet gebeuren voor er 365 dagen sedert uw laatste storting verstreken zijn.

Ik heb een ander probleem in verband met aanschaf van Pay&Go en een data-pakket.
Tot 8 maart laatstleden zat mijn sim-kaart in een niet-smartphone. Die dag heb ik die in mijn smartphone laten overplaatsen omdat ik op reis ook internet wou hebben want tot dan toe had ik enkel wifi gebruikt. Steeds was voordien Mobiele Gegevens uitgeschakeld.
Op 9 maart bestelde ik het data-pakket en dat ging zonder probleem: 6 EUR voor 500MB.
Op 9/3/19 08:37 krijg ik bericht "je optie 500MB is geactiveerd en blijft 31 dagen geldig".
Op 6/4/19 09:45 krijg ik bericht "je 500MB dataoptie verstrijkt binnen 3 dagen".
Op 9/4/19 08:33 krijg ik bericht "je dataverbruik voor deze maand bedraagt al 10 EUR, er staat nog 18.87 EUR op je kaart".
Op 9/4/19 08:35 krijg ik bericht "de geldigheidsdatum van je 500MB optie is verstreken".
Ik heb al meer dan 10 jaar een MyProximus account en de laatste maand kan ik vlot mijn verbruik in detail nakijken, tistezeggen:
Omdat enkel het verbruik van de laatste 30 dagen zichtbaar is, kan ik niet meer zien wat het verbruik was van 8 tot 10 maart.
In het overzicht van 11 maart tot 9 april staan 303 lijnen waarvan 126 met een verbruik > 0 MB, wel zijn er 72 meldingen met 0 MB en op 105 lijnen is noch uur noch het aantal MB vermeld.
Maar vanaf 9/4/19 35 zijn er daarvan 35 waarbij een kost na 0,4235 EUR per lijn werd aangerekend (= kost van 0,5MB voor mij) en dat terwijl mijn "Mobiele Gegevens" uitgeschakeld waren. Op 12/4/19 heb ik mijn Pay & Go SIM-kaartje uit mijn smartphone verwijderd, toen waren er nog 5 dergelijke lijntjes bijgekomen. Dat kost me dus 16,94 EUR boven de 6 EUR van het datapakket.

Zijn er nog lezers hier die dergelijke "Data Session" lijnen zonder uur of aantal MB op in verbruik zien staan? En is er na afloop van jullie data-pakket ook telkens een bedrag van jullie krediet afgeboekt?

Ik heb naar de Proximuswinkel geweest waar ze, nadat ze gezien hadden de Mobiele Gegevens uitgeschakeld was, me hebben laten telefoneren met de facturatie-dienst. Die waren er van overtuigd dat er data verbruikt was en zij konden wel het uur zien (beginnend om 0:20 u snachts). Ik heb gevraagd hoeveel MB telkens maar daar hebben ze niet op geantwoord. Zij vonden het zelfs abnormaal dat ik mijn verbruik in detail kon nazien als Pay&Go klant.

Voordien en nu terug zit er een Base-sim-kaart in en daar heb ik nog nooit Data Session kosten moeten betalen!

Hier op dit forum heb ik nog dergelijke klachten gezien maar nergens daar een uitleg voor gevonden.
Als iemand daar meer over weet, graag uw commentaar.
Hallo gejem

Ik heb het dossier even nagekeken en ook het verbruik gecheckt.
De verbindingen die gemaakt zijn, lijken grotendeels automatische verbindingen te zijn van 154 bytes per verbinding.
Deze verbindingen zijn klein, maar door jouw tariefplan werd er 0.50 euro aangerekend voor elke verbinding.
Maar er is zeker en vast een app op jouw toestel dat automatisch verbinding legt of wil leggen met Mobile internet.
Een simkaart maakt niet uit zichzelf een verbinding, dit kan enkel door een actie vanop het toestel.

groetjes Samantha
Ik was vanmiddag in het Proximus Center in Woluwe, en die heeft dat bevestigd.
Maar hij was zodanig bezig met het mij proberen "aan te smeren" van een abonnementsformule in plaats van mijn" klassieke Pay&Go" , dat ik mij afvraag of hij mijn vraag wel goed begrepen had.
Hij zei mij wel dat er met Pay& Go+ meer data verkregen wordt, en dat je niet"alles" kan verwachten dan ...

Dus confirmatie van Proximus zelf (zwart op wit) zou gepast zijn.


Hallo JPJ
Het is effectief zo dat de bundel 31dagen geldig is.
Dit staat ook vermeld op de Website onder de extra databoost aanbieding.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/producten/mobilus/prepaidkaarten.html

Als je nog vragen hebt, laat maar weten. :)

Groetjes Samantha
Vandaag een vriendelijke telefoon oproep van SamanthaV gekregen: zij vertelde me dat ik nu in het Pay&GoTogether systeem zit en dat ik dergelijke kosten kan vermijden door over te schakelen op Pay&Go+. Bij die kaart zouden dergelijke verbindingen niet meer aangerekend worden.
Tarieven Pay&GoTogether momenteel: 0,85/MB-0,35/Min-0,13/sms-0,50/mms
Tarieven Pay&Go+ momenteel: 0,50/MB-0,30/Min-0,12/sms-0,50/mms
Zal ik bij mijn volgende vakantie eens proberen.
Op de Proximus site echter nog niets gevonden over het al dan niet aanrekenen van de kost voor die verbindingen met zeer laag datavolume.
Hallo, terug van heel lang weg geweest. ... en enige magie is ondertussen niet van de lucht!

Ik heb sinds mensenheugenis een P&G kaart en sinds vrij recent een smartfoon. Ik gebruik enkel WiFi.

Ik heb de melding gezien over het inruilen van 12€ voor mobiel dataverbruik maar aangezien ik geen mobiele data verbruik ... dis niet relevant, dacht ik ... haha

Nu heb ik sinds een dag of 3 een nieuwe telefoon haha ... en oh wonder, plots heb ik een hoop mobiele data en is een deel van mijn belkrediet omgezet naar MD krediet en even zo snel verschwunden!

Mijn 3/4G dataverbruik is twee dagen geleden éénmalig naar "100%" gestegen en mijn gegevensverbruik telefoon zegt "26,12MB mobiel verbruik" op één dag in de tijdspanne van 1 apr 30 apr, maar daar staat een lijn van 2GB ??? .. hoe moet dat geinterpreteerd worden?

Leuk detail1: als ik #152# aanroep krijg ik de melding dat alles opgebruikt is en dat ik voor 15€ belkrediet 3GB mobiele data kan krijgen? maar ik hoef die verdorie niet!?
mirakel, ik heb nooit iets overgezet of aangevraagd maar desalniettemin! wat mis ik

Leuk detail2: Ik installeer dus "myproximus" op mijn telefoon kwestie van een beter zicht te krijgen over hoe mijn geld verdwijnt, geraak dus van geen kanten ingelogd met mijn web credentials .. wat mis ik?

Leuk detail3: Op de web site vind ik geen spoor terug van mijn P&G ... moet ik die linken aan mijn account en hoe en waar doet men dat?

Leuk detail4: Informatie op de web site over hoe "mobiele data" aan te zetten voor mijn telefoonmodel, klopt van geen kanten en hoe ze af te zetten, daar hebt ge het raden naar!

IK heb dus geen flauw idee over wat hier aan de hand is. Wordt mijn belkrediet zachtjes leeggemolken zonder mijn medeweten?
Zeg dat ik het vreemd vind, heel vreemd!
Graag enige verheldering door wie hier licht in de duisternis kan laten schijnen aub? beste dank!
@ Proximus medewerkers:
Eergisteren aan de kust Data op mijn GSM bijgeladen via de korte code maar als ik dan met #152# wil nakijken hoeveel MB of GB ik nog over heb, dan krijg ik de uitleg in het Duits, kan dit recht gezet worden zodat ik dit terug in het Nederlands krijg zoals vroeger?
Maar andere codes, zoals bvb #121# zijn dan wel correct in het NL.

NB: Aangezien het hier een Pay and Go kaart betreft, heb ik vroeger een apart Myproximus account moeten aanmaken hiervoor en daar staat alles in het Nederlands ook mijn resterend bel- en data-krediet, dus daar kan het ook niet aan liggen.
2 maand geleden heb ik hier reeds mijn perikelen met een data pakket van 500MB verteld.
Ondertussen heb ik me een nieuwe Nokia smartfone aangeschaft, waar ik vroeger dus die onverwachte ervaringen had een Samsung smartfone.
Ik ga nu terug op vakantie, dus terug mijn P&G simkaart verplaatst naar mijn smartfone en ja: alhoewel de mobiele data nog steeds uitgeschakeld is, was weer binnen het uur €0.42 van mijn belkrediet afgegaan.
Dit ondanks dat me toen beloofd was dat dergelijke kost niet zou aangerekend worden als ik op P&Gplus zou overschakelen. Op mijn tarief overzicht zie ik 0,50/MB-0,30/Min-0,12/sms-0,50/mms staan, dat zijn toch de tarieven van P&Gplus!

Om dat verder te vermijden heb ik me dan terug een 500MB pakket aangeschaft.

Is er dan echt geen methode om een P&G simkaart in een smartphone te gebruiken zonder veelvuldig kredietverlies wegens ultra kleine data verbindingen die telkens €0.42 kosten voor enkele bytes? Bij Base heb ik nog nooit voor dergelijke data verbindingen iets aangerekend gekregen.
hey gejem
Bij nazicht van jouw verbruik kon ik effectief 2 aangerekende verbindingen zien.
Dit komt doordat je laatste herlading dateert van 4/1/2019.
Bij Pay&Go + krijg je bij een helading van minstens 10 euro een herlaadbonus dat 31dagen geldig blijft.
Herlaad je niet binnen de 31dagen, dan vervalt die en worden de verbindingen (data, sms en bellen) aangerekend.

Wat je eventueel kan doen, is op het kaart niveau de dataverbindingen uitzetten door een blokkering toe te voegen.
Want ook al staat de data uit op jouw toestel, er worden sowieso verbindingen geregistreerd op ons netwerk. :(
Deze blokkering kan je ook weghalen als je toch data wilt gebruiken.
Hallo SamanthaV,

dank voor uw antwoord maar mijn vraag blijft: waarom wordt buiten de 31 dagen na herladen elke data connectie apart gerekend voor 0,42 EUR / enkele bytes terwijl op de tariefkaart staat dat we 1MB voor 0,50 EUR krijgen.
Ik kan nergens lezen dat buiten een "bundel" het aantal data-verkeer apart aangerekend wordt. Kunt ge me daar ook de weg naartoe wijzen?

Reageer