Beantwoord

Versturen mails lukt niet (meer) sedert installatie office 365

  • 21 March 2018
  • 6 reacties
  • 1035 Bekeken

Mijn pa heeft onlangs Office 365 geïnstalleerd maar nu kan hij wel nog mails ontvangen, maar niet meer versturen (op zijn PC lukt het niet, op ipad wel). Alle mails komen in "concepten" terecht. Wij werkt met Windows 10. Ik heb gisteren zijn originele mailbox gedelete en een nieuwe aangemaakt, met volgende instellingen:
inkomende mail: imap.proximus.be; SSL; serverpoort 993.
uitgaande mail: relay.proximus.be; start???; serverpoort 587. (ook met SSL geprobeerd).
Maar probleem blijft hetzelfde. Geprobeerd met mail, outlook 365, outlook 2016, ...

Kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast bedankt
Lieve
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 21 March 2018, 14:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Lieve, als hij gaat proberen om in te loggen via https://webmail.proximus.be/skynet, lukt dit?

Zo kunnen we testen of de login en paswoord correct zijn.

Grtjs, Charlotte.
Als ik probeer in te loggen dan krijg ik volgende foutboodschap: "inloggen op PROXIMUS mail -> wrong user and/of password"
De boodschap gaat nog verder met "log in met je PROXIMUS mail adres. Maar hij heeft een Skynet adres. Kan dit dan ook?
Reputatie 7
Badge +4
Ja dit kan inderdaad ook. Maar als het vanuit de Webmail zelf niet lukt, is het toch dat het paswoord niet correct is. Via 080022800 (kiezen voor een technisch probleem), kan een reset van het paswoord worden aangevraagd. Men gaat dan 3 factuurgegevens vragen: klantennummer, factuurdatum en MyProximus activatiecode. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 4
Badge +2
Als je e-mails kan ontvangen, wil dit toch zeggen dat het paswoord oké is?
Zonder correct paswoord kan je geen e-mails ontvangen.
Reputatie 7
Badge +4
Argenteus, als je de volledige correcte configuratie gaat vervolledigen, dan moeten login en paswoord 2x worden ingevoerd. Zowel bij server voor inkomende, als bij server voor uitgaande post. Als daar een probleem gaat schuilen, dan zal dit ook een invloed hebben op het versturen of ontvangen van emails. Vandaar de test via Webmail. Daarin kan direct worden ingelogd en zo zijn we zeker dat emailadres en paswoord correct zijn. Fijne dag nog. Grtjs, Charlotte.

Reageer