Skip to main content
Ik heb jarenlang een TV Favorite pakket van proximus.(TV-telefonie-internet-mobiel)

Ik krijg door dit pakket korting op TV(2 gratis boeketten + korting 8.75euro) en korting op internet (9.99euro)

In oktober 2016 krijg ik de melding, via sms, dat vanaf 5 november mijn gsm abonnement van naam gaat veranderen. Proximus smart+15 wordt mobilus S. Voor de rest zou dit geen impact hebben voor mij.

Maar er is wel van alles verandert.

Vanaf 5 november (toeval of niet) krijg ik geen korting meer op mijn internet (9.99euro) en geen korting meer op mijn tv favorite (8.75euro). Wel krijg ik mijn 2 boeketten nog gratis.

Op mijn factuur staat dat ik nog steeds TV Favorite heb, maar ik krijg hiervoor geen korting meer.

Ik heb hiervoor in november met de proximus klantendienst gebeld. Ik heb voor november een korting gekregen gelijk aan mijn normale “pakket” korting. Men heeft voor mijn probleem een dossier aangemaakt om dit pakket terug te activeren, aldus de proximus medewerker.

Bij het volgende factuur van december bleek dat ik terug geen korting had gekregen. Ik heb dan weeral naar proximus gebeld. Men heeft weeral de fout ingezien en nogmaals de korting toegekend. Ik heb toen ook een klacht ingediend om dat ik het probleem voor altijd opgelost wou zien. Iemand van proximus heeft mij teruggebeld en beloofd om dit op te lossen.

Maar in januari kreeg ik weeral geen korting. Ik heb dan nogmaals teruggebeld en klacht ingediend. Nogmaals kreeg ik mijn korting. Maar met het factuur van februari blijkt dat ik opnieuw geen korting krijg op mijn pakket.

Ik heb dus nogmaals met de klantendienst gebeld. Deze mevrouw vertelde me dat iemand mijn pakket terug moet activeren maar dat zij dit niet kon. De persoon die dit wel kan doen kon zij niet bereiken op dat moment. Ze ging mij terugbellen voor het einde van de week. Nu vandaag krijg ik telefoon van iemand anders van proximus met de melding dat mijn pakket niet meer geactiveerd kan worden. Zijn “software” laat dit niet toe. Men kan niks meer voor mij doen. T.t.z. Ik krijg een voorstel om gedurende 1 jaar een korting van 7 euro/maand te krijgen. Dit terwijl ik bijna 20 euro korting per maand misloop door hun toedoen. Dit kan ik natuurlijk niet aanvaarden. Ook vertelde hij mij dat ze mij in december gebeld zouden hebben om mij te melden dat ik mijn pakket niet meer kon toegepast worden en dat ze mij een korting van 7 euro voorstelden. Ik heb dit gesprek nooit gehad met proximus. Ik heb hem gevraagd of hij daar een bewijs van had. Dat was er niet.

Samengevat : Vanaf 5 november heeft proximus mijn tv favorite pakket, zonder mijn toestemming, stopgezet waardoor ik +- 20 euro per maand teveel betaal. Op mijn factuur staat dat ik nog steeds TV Favorite heb maar ik krijg er geen korting voor, enkel 2 gratis boeketten. Op mijn vraag waarom dit verandert is kan niemand mij antwoorden. Mijn pakket terug actief te zetten is blijkbaar niet mogelijk.

Extra detail : op mijn factuur van november staat dat vanaf januari 2017 de prijs van mijn “pack” met 1.94 euro per maand zal stijgen. Wat ook is gebeurd.

Heb ik nu een pack of heb ik geen pack ???

Kan iemand mij hier helpen ?
amai Veerle, wat een lang bericht...



Ik heb even gekeken : zoals je producten nu staan kunnen ze niet meer in datzelfde pack aangerekend worden. Dat bestaat gewoon niet meer. Telecomsector is een snel veranderend landschap en er waren veel te veel soorten packs op de markt. Trouwens je miste een aantal opties die voor onze klanten nu gratis zijn in de nieuwe packs.



voor jou is het nieuwe Tuttimus pack qua prijs het meest benaderend met je oude pack : 74,95 euro voor meer internet en het hele boeket entertainment channel in je pack, tv applicatie (om tv te kijken via een laptop of tablet) en tv replay komen er nu nog gratis bij, je gsm abo mobilus S is aan 14 euro. enkel de dienst weergave oproeper op je vaste lijn blijft een betalende optie; dan kost je abo 92,94 euro ipv het bedrag dat je nu hebt.



Maak de simulatie zelf via proximus.be ; je kreeg wel meer kortingen op je vorige packs, maar door de kortingen zijn de prijzen toch ver hetzelfde als nu, en er zit nu meer inbegrepen.



Kijk je eens ?



groeten



Tina
Hallo Tina,



Ik ben het met je eens wat de prijs van de huidige packs betreft.

Het gaat er mij om dat proximus, zonder mijn toestemming, zomaar "een deel" van mijn pack opzegt en daardoor mij meer doet betalen. Waar staat dat zij dit recht hebben ? Volgens hun zou ik daarover telefonisch zijn ingelicht in december. Dit is niet het geval. En als ik hun vraag om dit te bewijzen, dan blijkt dit niet mogelijk. Misschien omdat het gesprek nooit heeft plaatsgevonden ???

Op mijn factuur staat dat ik nog steeds TV Favorite heb. Alleen krijg ik de bijbehorende korting niet meer.

Vind jij dit normaal ?



Grt.

Veerle
Hallo Tina,

Ik ben het met je eens wat de prijs van de huidige packs betreft.

Het gaat er mij om dat proximus, zonder mijn toestemming, zomaar "een deel" van mijn pack opzegt en daardoor mij meer doet betalen. Waar staat dat zij dit recht hebben ? Volgens hun zou ik daarover telefonisch zijn ingelicht in december. Dit is niet het geval. En als ik hun vraag om dit te bewijzen, dan blijkt dit niet mogelijk. Misschien omdat het gesprek nooit heeft plaatsgevonden ???

Op mijn factuur staat dat ik nog steeds TV Favorite heb. Alleen krijg ik de bijbehorende korting niet meer.

Vind jij dit normaal ?


Een ding snap ik niet. Er is duidelijk door PX gezegd dat bij klanten met een oud pack of abo er geen wijziging zal plaatsvinden of de klant moet dit zelf willen. Ik heb Internet Comfort met PX Smart+25 in het pack en bij mij is niets gewijzigd.
Antoon,



Dan heb jij meer geluk dan ik...

Iemand bij proximus heeft een fout begaan maar niemand wil dit toegeven. Laat staan corrigeren.
Dag Veerle,



Het is natuurlijk niet de bedoeling dat uw pack zomaar aangepast wordt zonder dat je hirevan op de hoogte gebracht wordt.



Nu heb ik alvast een dossier (41608538) opgemaakt voor de bevoegde dienst.



We zullen alles voor je nakijken en je nog contacteren ivm het antwoord.



Alvast ook de excuses.



Met vriendelijke groeten



Koen
Ik heb ook TV-favorite. Ik had hiervoor gekozen omwille van de korting die je kreeg voor die boeketten die je koos en de gratis film die je maandelijks kreeg uit de op aanvraag-catalogus. De boeketten zijn wel veranderd van samenstelling, maar die gratis film is dus volledig verdwenen.
Dag Ivanhoe,



TV-favorite wordt niet meer gecommercialiseerd. Ook bestaande klanten die dit abonnement nog hebben zullen in de toekomst aangespoord worden om over te stappen naar onze nieuwe productcatalogus.



Groetjes,



Antonella

Reageer