Vraag

Synchronisatie beeld en geluid opTV

  • 5 September 2016
  • 15 reacties
  • 1280 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 99 reacties
Dat beeld en geluid op mijn TV niet synchroon lopen is heel vervelend, vooral bij onder meer de nieuwsuitzendingen waarbij de persoon die spreekt in close-up genomen wordt: de stand van de mond loopt voor op het geluid.
Heeft iedereen diezelfde ervaring bij Proximus TV of is dit mankement aan mijn thuisinstallatie te wijten ?

15 reacties

ik zou toch proberen met de decoder eens te laten heropstarten door hem 5 seconden stroomloos te zetten.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb die ervaring althans niet.
ik ook niet daarom mijn voorstel om decoder eens te heropstarten, de welbekende ⌘truc 😉
Reputatie 2
Badge
ik zou toch proberen met de decoder eens te laten heropstarten door hem 5 seconden stroomloos te zetten.
Bedankt voor jouw reactie.
De decoder opnieuw opgestart, het probleem blijft hetzelfde.
(decoder: Cisco V5 compact, modem: B-Box3 Technicolor)
heb net de zelfde combinatie als u,
is dit mss alleen dat je dit opmerkt als er nieuwscaptatie doorgezonden worden, want daar stel ik dat ook af en toe eens vast, maar dat heeft niks met prox te maken.
anders moet je eens de gans reset in de wel bepaalde volgorde eens uitvoeren, ms zal het ook geen effect hebben maar je kan het altijd eens uitproberen als ik iets abnormaals vaststel probeer ik dat ook altijd eens.
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van decoder, Bbox modem, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder: Klik hier
Mocht dit allemaal niet baten dan kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) contact

FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
https://proximus.be:decoderresetten
of je kan nog altijd desgewenst een privé bericht sturen =>
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
Reputatie 2
Badge
heb net de zelfde combinatie als u,
is dit mss alleen dat je dit opmerkt als er nieuwscaptatie doorgezonden worden, want daar stel ik daar ook af en toe eens vast, maar dat heeft niks met prox te maken.

Het viel mij als eerste op bij de nieuwssprekers bij het bekijken van het 19 uur journaal (omdat die, zoals vermeld, in close-up genomen worden).
Eens je je eraan gaat ergeren en erop begint te letten, blijkt dit overal zo te zijn, op alle zenders.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

kan je eens de decoder resetten zoals in volgende link uitgelegd:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/part...

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +1
Desnoods een Factory Reset van modem en decoder?
anders moet je eens de gans reset in de wel bepaalde volgorde eens uitvoeren, ms zal het ook geen effect hebben maar je kan het altijd eens uitproberen als ik iets abnormaals vaststel probeer ik dat ook altijd eens.
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van decoder, Bbox modem, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder:☻ Klik hier
Mocht dit allemaal niet baten dan kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
contact

FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
☻ https://proximus.be:decoderresetten
of je kan nog altijd desgewenst een privé bericht sturen =>
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'


Als je dit allemaal geprobeerd hebt en het lukt niet, dan zal je niet veel anders meer moeten proberen mijn gedacht :-)))
Wij hebben met de v6 decoder hetzelfde probleem. Reset werkt niet.
TUI: beter dit onderwerp verder afhandelen onder de zelfde vraag die die je gepost hebt hier
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/sync-beeld-en-geluid-43490/index1.html#post612838
Ik heb ook al een hele tijd een synchronisatie probleem.
Volgens mij is het soms erger, maar nooit synchroon.
gaat dit om een V6 decoder of om een v5-compact decoder, dit ptobleem komt hier de laatste tijd frequenter voor zie o.a. dit topic >
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/sync-beeld-en-geluid-43490/index1.html

NB: In deze topic omtrent de v6 werd dit probleem ook al door velen gemeld
>
https://nl.forum.proximus.be/het-proximus-labo-37/het-grote-v6-decoder-topic-43140
Het gaat om een V5-mini decoder.

Reageer