Vraag

Problemen met herstarten van programma's

  • 25 February 2018
  • 2 reacties
  • 867 Bekeken

een aantal zenders geven je de mogelijkheid om programma's te herstarten of om die later te bekijken. Dit gebruiken wij bijna dagelijks voor het nieuwsbericht. Helaas sinds een paar dagen lijkt het of onze decoder onze afstandsbediening niet terug vindt. Alhoewel, alle commando's gaan, tot het selecteren van het nieuwsbericht, het aanklikken dat ik het wil 'kijken' ook al is het reeds 21h00 bijvoorbeeld....
En dan blijft mijn tv lustig het vorige programma verder door spelen, hij gaat niet over naar de geselecteerde nieuwsuitzending.
als ik de stappen wil herhalen om toch maar de geselecteerde uitzending te kunnen bekijken kom ik terug in het programma menu (tv-gids) ga ik terug naar de uitzending van mijn keuze en dan kan ik niet meer selecteren. Als ik de uitzending een tweede keer selecteer sta ik op een blauw scherm en naast het blauwe van de kleur is helemaal niets meer te zien... buiten dat het vorige programma nog steeds lustig verder speelt in de rechter bovenhoek van mijn scherm....
Via back kan ik wel terug uit het programma, maar dan heb ik nog steeds de nieuwsuitzending niet gezien natuurlijk.
Alles is bij ons, door de aanhoudende problemen, reeds vernieuwd, ingewisseld geweest, En nu dat we uiteindelijk heel wat minder uitval van het signaal hebben, komen we op dit probleem te zitten...
Kunnen we, naast het resetten, nog iets doen? Geloof me, die reset knop ben ik al stinkende beu gezien!

2 reacties

als je alles al gerest (heropgestart hebt) hebt (bbox + draadloze toestellen +decoder )kun je nog weinig zelf doen.
Dan is het best dat je de helpdesk 0800 22 800 eens belt
Je zegt wel dat je gereset hebt maar heb je ook de bbox modem al eens even stroomloos gezet.
Als je decoder verbonden is aan de bbox met draadloze oplossingen, dus niet verbonden via utp kabel, dan zou je deze toestellen ook eens kunnen stroomloos zetten.
Geraakt het echt niet opgelost en kunnen ze u via 0800 22 800 ook niet verder helpen dan eens een gratis happyhouse technieker laten langs komen zie > http://proximus.be/happyhouse
ook wat info hier in de FAQ:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_down/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen.html
Reputatie 7
Badge +3
Heb je al een een factory reset gedaan? Op You Tube is een kanaal van Proximus dat veel oplossingen biedt en heel eenvoudig is uitgelegd.
Jij gebruikt dus de Replay functie om het Nieuws te bekijken als het al is uitgezonden. Als het alleen het Nieuws is dat je uitgesteld wil zien, kan je misschien dit eens proberen, als het niet lukt op het Nieuws te bekijken:
1. In de op aanvraag kan je het Nieuws gratis bekijken, een paar uren na uitzending. Staat in de "Op aanvraag".
2. Je kan het nieuws ook opnemen (dat doe ik), dan ben je zeker dat je het kan zien. Je krijgt wel het nieuws van 13u en 118u er gratis bij, maar als je het nieuws gezien hebt, klik je op "alle uitzendingen wissen" dan ben je ze allemaal kwijt.
3.Je kan ook op de VTM site het Nieuws bekijken.
Succes.

Reageer